Toon posts:

Creative 6.1 speakerset met een Soundblaster live5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Creative 6.1 speakerset gekocht en aangesloten op mijn 5.1 geluidskaart. Kan dit???
Ik krijg namelijk geen geluid uit mijn centerspeaker's (voor en achter)
Ik heb op verschillende topics gelezen dat het geluid "center voor" het alleen doet met films en dat je dat kan veranderen maar ik heb nog steeds geluid uit 5 boxen i.p.v 6.
Het setje bestaat uit 6 boxen en een sub. Moet ik een andere geluidskaart kopen of is er een andere manier om alle boxen te laten werken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Klopt, in 8 van de 10 gevallen doet mijn SB 5.1 ook geen center. Wel bij DVD, spelletjes die het aankunnen, en soms muziek (met nieuwe Media Player 10 doet hij het goed zelfs).

Kwestie van dingen instellen en afwachten of het werkt. Er zijn hier meer topics over te vinden dacht ik...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat meer topics langsgegaan maar heb nog steeds geen duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik heb kxdrivers gedownload en kan me geluid nu wel beter afstellen maar ik heb nog steeds 2 boxen waar geen geluid uit komt. Voor in het midden, en achter midden.
Ik las ergens dat als ik een instelling op movie zet dat ik dan wel geluid uit mid voor krijg als ik mp3'tjs afspeel maar heb dit ingesteld op movie (in kxmanager)en heb nog steeds geen geluid via mid voor.
Ben er ook nog niet helemaal achter of een 6.1 boxenset wel op mijn soundblaster live 5.1 geluidskaart kan.
Kan een live5.1 wel 6boxen en een sub aansturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 20:18 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Nee, dat kan 'ie niet. Je speakerset heeft misschien wel een optie om 5.1 geluid op te schalen naar 6.1, maar dat weet ik niet, zo goed ken ik de set niet. Het zou ook kunnen zijn dat de aansluitingen niet hetzelfde zijn, en je 6.1 set dus een geluidskaart verwacht met 6.1 uitgangen ofzo. Dit zou je in de gebruiksaanwijzing moeten nagaan.
Als je een speakertest doet vanuit de Creative mixer of met een van de downloadbare dolby trailers, komt er dan wel geluid uit je center of dan ook niet?

Verwijderd

CMSS3D op CMSS2 zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Waar in Kx manager?

Verwijderd

Ik weet niet wat dat is maar ik heb eax-console maarjah ik heb ook een audigy II kweet niet welke software bij sblive nu word geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
er komt wel geluid uit me center voor maar niet uit me center speaker achter. Die wordt in de test ook helemaal niet weergeven

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 00:10
Je moet daarvoor, volgens mij gewoon een 6.1 geluidskaart hebben.

Achter op je sub zit ook een knopje, 5.1 -> 6.1 upmix.
Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Knopje omzetten had ik ook al geprobeerd maar ik ben bang dat ik toch een andere geluidskaart koop. Al wil ik niet te veel geld uitgeven maar toch wel een goeie.
Ik dacht aan een Soundblaster Audigy II Bulk te kopen of kan iemand mij een betere aanbevelen. Ik heb een mooi setje boxen en nu wil ik er nog mooi strak geluid uit.

Verwijderd

Audigy II is zeker niet verkeerd en creative past natuurlijk goed bij creative :)
Pagina: 1