Ghost via PCI-USB kaart oude pc

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:24
Beste mensen, ben zojuist terug gekomen van nora banket dé koekjesbakker van nederland, in opdracht van mijn bedrijf moest ik gaan inventariseren of het mogelijk was een hele oude doos te kunnen backuppen met de nieuwste media.

Aangezien het hier een P1 166mhz MMX betreft met 31 Mb intern werkgeheugen en een harde schijf van 30 gigabyte die op "begeven" staat, heb ik 2 oplossingen voor handen. Of alles kopiëren/ghosten naar een 2de harde schijf die ik erbij prik!

Of ik installeer een pci-usb slot met een aantal usb-poorten in de computer, en ga proberen te ghosten via deze manier naar een maxtor one touch in dos-modus.

Ik wil wel de garantie dat de laatste optie werkt om dat het aannemelijk is dat we voor deze optie gaan kiezen, aangezien het dan vaker de bedoeling wordt om te gaan backuppen.

Nu is dus mijn concrete vraag, gaat dat werken een USB storage device aangesloten op een pci-usb kaart waar ik door middel van Norton Ghost naar toe kan ghosten.

Moet ik dos drivers hebben, of werkt dit zo ook?

heb al iets gevonden van prog maar weet niet of dit wel gaat werken, lijkt me te simplistisch eerlijk gezegd. afijn de link: http://www.tssc.de/products/enablers/usbmass/main.htm

Ik heb al de search gebruikt en ook gegoogled maar kwam niets tegen dat in de buurt kwam. Toch alvast bedankt en een fijn weekend _/-\o_

discogs

Verwijderd

Als je de kast dan toch moet opendoen steek er dan gewoon eventjes een HD bij. Diskette in booten van diskette en ghosten maar. Het zal makkelijker zijn, en sneller. Op een P1 zullen er niet veel PCI sloten zijn, mogelijkerwijs reeds bezet. Gewoon een andere HD (niet té groot op cap limit opzetten) en je bent vertrokken

• loewie1984
dat vroeg ik niet, ik vroeg of het mogelijk is...!

dat dat werkt weet ik ook wel, maar ik wil de moeilijke weg proberen B)

so just answer the question (8>

discogs

Verwijderd

Het kan,

maar koffiekan ook ;) maar het zal een gevloek en geklooi zijn. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Waarom proberen USB 2.0 erdoor te krijgen als de PC amper ata 33 zal aankunnen? Het lijkt mij een nutteloos projectje, maar als je je wil bezighouden met een moeilijke, onnodige oplossing hou ik je niet tegen.

Ben zelfs een beetje benieuwd naar het resultaat :Z

• loewie1984
zal het je laten weten, als het lukt!b }:O

discogs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik denk dat het vooral aan de software zal liggen of deze usb onder dos aan kan sturen.
[edit] Oh dit gaat over Ghost, nouwja Drive image 5~7 moeten het kunnen iig.

[ Voor 31% gewijzigd door Gman op 17-09-2004 21:56 ]

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 18:29

AdB

Mee eens. Even een hd erbij hangen is veel zekerder. Je kunt ook de brakke HD eruit halen en in een ander systeem hangen. :+
Probleem wordt als je het zonodig moet proberen om de USB kaart onder dos aan het draaien te krijgen. Volgens veel mensen is het moeilijk volgens mij niet.
duse is veelgebruikt, bij mij werkte die niet.
Iemand heeft in dit topic een opstart diskette gemaakt die bij mij en in enkele andere gevallen ook gewerkt heeft.
USB HD benaderen vanuit Dos

volgende keer toch beter de search gebruiken. :)

AdB

• loewie1984
Nee jij snapt me ook al niet, ik wil geen usb harde schijf benaderen, ik wil weten of ik met eem pci insteekkaart waarop zich usb poorten bevinden, de lokale harde schijf kan backuppen naar die usb schijf.

Ik wil weten of het gaat via die koppeling, of dat het alleen werkt met onboard usb's

discogs

Pagina: 1