Bearcat 220XLT van Ni-CAD naar Ni-MH mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Is het mogelijk een Bearcat220XLT scanner, die nu op Ni-CAD accu's werkt te voorzien van NiMH accu's?

Uniden (de producent) geeft aan dat ze wel mensen kennen die het zo werkend hebben, maar dat ze het niet ondersteunen. Ik vraag me af of er GOT' ers zijn die met hun Ni-CAD scanner (liefst Bearcat merk) wel de NiMH accu's aan de praat hebben. Dit omdat het laadmechanisme anders schijnt te zijn voor dit soort accu's.

Ik wil die NiMH natuurlijk omdat deze veel langer meegaan en bijna geen geheugen effect hebben.

Iemand die mij kan zeggen of dit gaat werken?

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Zolang de spanning hetzelfde is kun je ze gewoon gebruiken. Laden doe je natuurlijk wel in je aparte NiMH ladertje ipv met die brakke non-intelligent trafo. ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt ze wel gewoon gebruiken, alleen de oplader van de scanner zelf kun je dan niet meer gebruiken, die is namelijk alleen geschikt voor NiCd batterijen. Als je je NiMH batterijen daarmee probeert op te laden kun je ze daarna weggooien :)

Een externe lader met dat ding lijkt me trouwens ook niet echt handig, aangezien die batterijen samen in een verkpakking zitten en met 1 kabeltje aan de scanner vast zitten.

Overigens moet ik zeggen dat mijn scanner het best lang doet op de standaard accu (heb namelijk dezelfde).

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Maar kan ik dan elke externe lader daarvoor gebruiken?

Er zit idd wel een trafo bij de bearcat waarmee deze de accu's kan opladen (het is een 4-pack die via een klein kabeltje met stekkertje in de backplane van de scanner gaat).

Die wil ik vervangen door een 4-pack van Nimh accu's (2100mA ipv 600mA)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alleen NiMH laders natuurlijk :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Bigs schreef op 17 september 2004 @ 16:31:
Alleen NiMH laders natuurlijk :)
Nou ja..ik heb een powerlab lader voor 4 accu's (model P011F) en die heeft me nooit in de steek gelaten met het laden van accu's. <aar of die ook NiMH aankan??

Pagina: 1