Toon posts:

Oude handheld games, wat zijn ze waard en hoe verkoop je ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de verhuizing van mijn ouders kwam ik mijn oude collectie games tegen (handhelds) waaronder het spel game & watch manhole (enkel scherm) en donkey kong 2 (dual screen) en mario bros (dual screen). Allemaal met het originele doosje en de laatste 2 ook met handleiding.

Ook kwam ik de mini arcade lcd games plane & tank battle en highway tegen alsmede het lucky pucky spel (soort pac man variant).

En dit is pas de opbrengst van kast 1. Nu doe ik zelf niks met deze games en dacht: ik zet ze te koop. Ik wil dit ook al tijden doen met al mijn origenele nes / sega mega drive etc. games die ik altijd met doosjes e.d. heb bewaard.

Het probleem is nu, hoe verkoop je het beste je oude games (welke sites) en hoe kom je erachter wat ze nog waard zijn (richtprijzen)?

Ik ben na enig speurwerk deze site al tegengekomen met gemiddelde ebay prijzen: http://www.precise-it.com/gwcentral/
Het probleem is echter dat ik daar niet uit kan opmaken wat de meerwaarde is als je het originele doosje + handleiding nog hebt. Ik wil ze natuurlijk niet verkopen voor een habbekrats om er later achter te komen dat ze meer waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 12:24

Wekkie

Yeah

Speur ebay.com eens af, zullen er vast wel wat op staan. En als je een aardig idee hebt zelf op ebay.nl / .com zetten :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 12:04
Welke megadrive spellen heb je? En wil je je megadrive zelf ook kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier geen verkooptopic van maken, daarom zal ik geen titels e.d. hier gaan plaatsen. Als ik ze ga verkopen (wil de komende weken eerst alles eens rustig inventariseren), dan zal ik ze zeker ook op het vraag en aanbod gedeelte van tweakers plaatsen.

Mijn vraag nu is hoe ik erachter kan komen wat de oude games waard zijn (met of zonder boekje/handleiding en aan de hand van de kwaliteit van het doosje e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echte verzamelaars willen zo goed als altijd alleen exemplaren in goede staat (dus doosje + handleiding; zonder beschadigingen etc). Die leggen er dan ook veel geld voor neer. Heb je de hhandleiding en doos etc niet meer (of batterijklepje kapot) dan is het voor verzamelers niet interessant, en raak je het alleen hobbyisten / nostalgen kwijt voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 18:53
Ligt eraan wat voor verzamelaars het zijn, je hebt ze inderdaad die alleen voor mint spul gaan, of alleen voor neogeo, of alleen voor G&W. Ik zelf verzamel alles waar ik m'n hand op kan leggen en wat intressant is (hetzij kwa product, hetzij kwa prijs) en tuurlijk heb ik liever complete games, maar van bepaalde systemen zijn losse carts zijn me ook goed genoeg om in de collectie op te nemen als het gewoon een leuk spel is.

Wat je prijzen betreft, zoals al eerder gezegd check de grotere eBay's (.com/.de/.co.uk) en dan heb je een aardige indicatie van de marktwaarde (iets kan wel voor $ xx in een lijst staan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de prijs is die het op de markt op brengt). Natuurlijk met wat logisch denken kom je een heel eind, als op ebay.com een Zelda G&W in een redelijk vergaan doosje staat voor 50 dollar kan je er natuurlijk voor een doosje in goede staat zo weer wat bij optellen, maar dat kan je het best zelf beoordelen aangezien je het spul voor je neus hebt liggen :)

op eBay.com staan nu bv 2 Manhole's in doos, volg die veilingen en kijk waar het op uit draait. In nederland is het wat lastiger, soms brengt iets wat meer op, andere keren kom je gewoon niet van je spul af (markt is hier natuurlijk veel kleiner), maar je kan eBay.nl natuurlijk ook gewoon af en toe is checken, G&W komt er nog wel eens voorbij.

[ Voor 57% gewijzigd door Speedy op 17-09-2004 19:28 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het de komende tijd maar eens goed in de gaten houden, een andere manier is er dus niet begrijp ik?
Pagina: 1