Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS bsod bij insteken USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 3.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:37
Bij het aansluiten van mijn USB2.0 flash/pendrive/stick op elke USB2 poort van mijn Asus P4C800E-D krijg ik in Windows XP een blauw scherm met de melding NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, hierna moet ik mijn computer resetten.
Zoeken op google en GoT levert voornamelijk op dat ik in het register ( HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters) de IRPstackSize zou kunnen veranderen naar iets hogers dan de standaard 11. ([rml][ winXP] reboot/BSoD na inpluggen nex2[/rml]) Dit maakt echter geen verschil.

Opvallend is dat als de USB stick is aangesloten voor/tijdens het opstarten van Windows, dat het dan wel naar behoren werkt. Ook uitnemen en opnieuw aansluiten van de usb stick levert dan geen BSOD meer op. Een boot zonder de USB stick vantevoren aangesloten geeft weer problemen :'(

Ik heb al eenzelfde nieuwe USB pendrive geprobeerd (van 256mb in plaats van 128mb), want mijn eerste is op een vrijdagavond in mijn bier beland 8)7
Blijkbaar lag het daar toch niet aan, want in andere computers functioneert hij naar behoren (evenals mijn nieuwe stick).

De enige verandering tussen het moment dat het wel goed werkte en nu is, naast het bier, dat ik Service Pack 2 heb geinstalleerd. De soortgelijke problemen die ik op google tegen kom zijn niet in combinatie met SP2, dus ik ga er niet vanuit dat het daaraan ligt.

Iemand met hetzelfde probleem? Ervaringen, truukjes, oplossingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Pacjack op 17-09-2004 15:48 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Pacjack
/kick
Iemand die ooit een NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS heeft opgelost?

Verwijderd

Bug Check 0x35: NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS
The NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS bug check has a value of 0x00000035. This bug check occurs when the IoCallDriver packet has no more stack locations remaining.

Parameters
The following parameters are displayed on the blue screen.

Parameter Description
1 Address of the IRP
2 Reserved
3 Reserved
4 Reserved

Cause
A higher-level driver has attempted to call a lower-level driver through the IoCallDriver interface, but there are no more stack locations in the packet. This will prevent the lower-level driver from accessing its parameters.

This is a disastrous situation, since the higher level driver is proceeding as if it has filled in the parameters for the lower level driver (as required). But since there is no stack location for the latter driver, the former has actually written off the end of the packet. This means that some other memory has been corrupted as well.

http://msdn.microsoft.com...8eec-9b20dc410d6d.xml.asp

dat kon ik vinden via de microsoft website, miscien staat er iets nutigs tussen

• Pacjack
Thanks, deze informatie had ik ook al gevonden. Maakt het iets duidelijker maar lost het probleem niet op.
Ik heb al mijn USB apparaten en drivers verwijderd (remote, want mijn invoer apparaten werkten niet meer :P). Na het opnieuw detecteren bleek er nog geen verschil. Ik kan verder geen andere dingen bedenken die ik kan proberen met mijn drivers/software.

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik had dezelfde problemen en uiteindelijk heb ik de drie stappen gedaan die in http://www.dslreports.com/forum/remark,6739602~mode=flat vermeld staan.

Het belangrijkste is volgens mij om de Service "verwisselbare opslag" onder XP automatisch te laten starten. Sinds ik dit aan heb staan heb ik geen blauwe schermen met NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS meer.

Hopelijk helpt dit!

• Pacjack
Met google groups valt er ook heel wat te vinden. Bijvoorbeeld http://groups-beta.google...ie=UTF-8&oe=UTF-8&rnum=66 Dit probleem lijkt vaak in relatie te staan met een virusscanner, ik heb die van mij (Norman) er maar af gegooid en nu zijn er geen problemen meer ;)
De genoemde oplossing, het verhogen van een waarde in het register, heeft bij mij niet geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pacjack op 04-01-2005 08:30 ]

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem als ik mijn iPod insteek, en dan moet ik herstarten en dat doet ie het weer perfect.
Die registry sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters en dan irp stack size kan ik echter nergens vinden in mijn register
Ik gebruik win XP pro sp 1

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:18

Tuumke

Shingaling?

hhmm hier nog eenzelfde probleem :)

ik ga ook even googlen

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:18

Tuumke

Shingaling?

ja die had ik al gezien in de search
maar het lastige is..
er staat geen ghost op die pc :/

misschien wel bij de topic starter maar niet op de laptop van mijn baas :/

[ Voor 12% gewijzigd door Tuumke op 07-03-2006 10:28 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Het is al lang geleden dat dit topic een reply heeft gekregen, maar ik heb dit probleem afgelopen week gehad.

Oplossing: Het lag aan Rabo Telebankieren Extra (dat de pc een BSOD kreeg bij het insteken van een USB stick). De Rabo heeft er een update voor uitgebracht, waardoor het probleem verholpen wordt.

RTE vervalt binnenkort, het wordt dus geadviseerd, als je RTE uberhaupt nog gebruikt, om over te stappen naar Internetbankieren :P

Verwijderd

Frak schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:02:
Ik had dezelfde problemen en uiteindelijk heb ik de drie stappen gedaan die in http://www.dslreports.com/forum/remark,6739602~mode=flat vermeld staan.

Het belangrijkste is volgens mij om de Service "verwisselbare opslag" onder XP automatisch te laten starten. Sinds ik dit aan heb staan heb ik geen blauwe schermen met NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS meer.

Hopelijk helpt dit!
Vandaag had ik dit probleem op een pc, en inderdaad was dit de oplossing:

Thnks a lot _/-\o_
Pagina: 1