In de reacties op deze nieuwspost zijn er enkele dingen die me nogal storen.
Ik wil het niet hebben over de inhoud maar wel over de moderatie ervan.
Het gaat om de volgende reacties:
-Olaf vermeldt zonder bron dat je er met OS en Officepakket 33 tot 50% mag bijrekenen bij de prijs van een PC, moderatie: +4
-Ik vermeld met een linkje naar de pricewatch dat het nog geen 12% meer kost, moderatie: 0
-Daarop zegt Olaf dat een retailversie en een virusscanner vereist zijn, moderatie: +3
Naar mijn mening is dit eenzijdige moderatie van bepaalde Linux-voorstanders die mijn argumenten zonder meer de grond willen inboren.
Dit modereren ergert me niet alleen in discussies over besturingssystemen, maar ook in discussies over browsers en copyright waar je duidelijk twee partijen hebt waarvan er sommigen ondoordacht modereren.
Ik weet dat je met moderatiepunten niets kan winnen maar nuttige reacties kunnen hierdoor de helft van hun waarde verliezen (en omgekeerd) en dat vind ik jammer
Ik wil het niet hebben over de inhoud maar wel over de moderatie ervan.
Het gaat om de volgende reacties:
-Ik zeg dat een OS en een Officepakket relatief niet zo veel meer kosten tegenover de totaalprijs van een PC, moderatie: 0Gepost door Cyberblizzard - vrijdag 17 september 2004 - 12:12 Score: 0 (Off-topic)
Een los pakket van WinXP met OfficeXP bedoeld voor 1 PC is zelfs voor de consument al onbetaalbaar geworden.
Je moet het gewoon in de aankoopprijs van je PC meerekenen, op 1500 euro kost de software procentueel niet zo veel meer. Als je een auto koopt moet je de benzine ook nog zelf betalen. Een PC is ook geen primaire behoefte voor een particulier, de belangrijkste dingen kunnen nog altijd zonder PC gedaan worden.
Gepost door Olaf van der Spek - vrijdag 17 september 2004 - 12:22 Score: 4 (Inzichtvol)
Je moet het gewoon in de aankoopprijs van je PC meerekenen, op 1500 euro kost de software procentueel niet zo veel meer.
Nou, je 'PC' wordt al snel 33% - 50% duurder hoor.
Gepost door Cyberblizzard - vrijdag 17 september 2004 - 12:36 Score: 0 (Overbodig)
Windows XP Home NL: pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) 84€
Office XP NL: pricewatch: Microsoft Office XP (OEM, NL) 92€
Op 1500€ maakt dat nog geen 12%, dus 33-50% is lichtelijk overdreven. En zoals ik al zei, er zijn veel goederen waarbij de totale kostprijs hoger ligt dan de aanschafprijs, kijk maar naar een auto of een huis. Het is en blijft een luxeproduct dat niet noodzakelijk is, als je er niet voor wilt betalen, laat het dan gewoon links liggen.
Gepost door Olaf van der Spek - vrijdag 17 september 2004 - 12:57 Score: 3 (Inzichtvol)
Op 1500€ maakt dat nog geen 12%, dus 33-50% is lichtelijk overdreven.
Dat is OEM, is retail geen vereiste?
En een virus scanner heb je volgens XP SP2 ook nodig.
-Olaf vermeldt zonder bron dat je er met OS en Officepakket 33 tot 50% mag bijrekenen bij de prijs van een PC, moderatie: +4
-Ik vermeld met een linkje naar de pricewatch dat het nog geen 12% meer kost, moderatie: 0
-Daarop zegt Olaf dat een retailversie en een virusscanner vereist zijn, moderatie: +3
Naar mijn mening is dit eenzijdige moderatie van bepaalde Linux-voorstanders die mijn argumenten zonder meer de grond willen inboren.
Dit modereren ergert me niet alleen in discussies over besturingssystemen, maar ook in discussies over browsers en copyright waar je duidelijk twee partijen hebt waarvan er sommigen ondoordacht modereren.
Ik weet dat je met moderatiepunten niets kan winnen maar nuttige reacties kunnen hierdoor de helft van hun waarde verliezen (en omgekeerd) en dat vind ik jammer