Toon posts:

Oneerlijke moderatie...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de reacties op deze nieuwspost zijn er enkele dingen die me nogal storen.
Ik wil het niet hebben over de inhoud maar wel over de moderatie ervan.

Het gaat om de volgende reacties:
Gepost door Cyberblizzard - vrijdag 17 september 2004 - 12:12 Score: 0 (Off-topic)
Een los pakket van WinXP met OfficeXP bedoeld voor 1 PC is zelfs voor de consument al onbetaalbaar geworden.

Je moet het gewoon in de aankoopprijs van je PC meerekenen, op 1500 euro kost de software procentueel niet zo veel meer. Als je een auto koopt moet je de benzine ook nog zelf betalen. Een PC is ook geen primaire behoefte voor een particulier, de belangrijkste dingen kunnen nog altijd zonder PC gedaan worden.

Gepost door Olaf van der Spek - vrijdag 17 september 2004 - 12:22 Score: 4 (Inzichtvol)
Je moet het gewoon in de aankoopprijs van je PC meerekenen, op 1500 euro kost de software procentueel niet zo veel meer.
Nou, je 'PC' wordt al snel 33% - 50% duurder hoor.

Gepost door Cyberblizzard - vrijdag 17 september 2004 - 12:36 Score: 0 (Overbodig)
Windows XP Home NL: pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) 84€
Office XP NL: pricewatch: Microsoft Office XP (OEM, NL) 92€

Op 1500€ maakt dat nog geen 12%, dus 33-50% is lichtelijk overdreven. En zoals ik al zei, er zijn veel goederen waarbij de totale kostprijs hoger ligt dan de aanschafprijs, kijk maar naar een auto of een huis. Het is en blijft een luxeproduct dat niet noodzakelijk is, als je er niet voor wilt betalen, laat het dan gewoon links liggen.

Gepost door Olaf van der Spek - vrijdag 17 september 2004 - 12:57 Score: 3 (Inzichtvol)
Op 1500€ maakt dat nog geen 12%, dus 33-50% is lichtelijk overdreven.
Dat is OEM, is retail geen vereiste?
En een virus scanner heb je volgens XP SP2 ook nodig.
-Ik zeg dat een OS en een Officepakket relatief niet zo veel meer kosten tegenover de totaalprijs van een PC, moderatie: 0
-Olaf vermeldt zonder bron dat je er met OS en Officepakket 33 tot 50% mag bijrekenen bij de prijs van een PC, moderatie: +4
-Ik vermeld met een linkje naar de pricewatch dat het nog geen 12% meer kost, moderatie: 0
-Daarop zegt Olaf dat een retailversie en een virusscanner vereist zijn, moderatie: +3

Naar mijn mening is dit eenzijdige moderatie van bepaalde Linux-voorstanders die mijn argumenten zonder meer de grond willen inboren.

Dit modereren ergert me niet alleen in discussies over besturingssystemen, maar ook in discussies over browsers en copyright waar je duidelijk twee partijen hebt waarvan er sommigen ondoordacht modereren.

Ik weet dat je met moderatiepunten niets kan winnen maar nuttige reacties kunnen hierdoor de helft van hun waarde verliezen (en omgekeerd) en dat vind ik jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:38:
Naar mijn mening is dit eenzijdige moderatie van bepaalde Linux-voorstanders die mijn argumenten zonder meer de grond willen inboren.

Dit modereren ergert me niet alleen in discussies over besturingssystemen, maar ook in discussies over browsers en copyright waar je duidelijk twee partijen hebt waarvan er sommigen ondoordacht modereren.

Ik weet dat je met moderatiepunten niets kan winnen maar nuttige reacties kunnen hierdoor de helft van hun waarde verliezen (en omgekeerd) en dat vind ik jammer
Nou ben ik zelf een Linux voorstander, maar ik ben het met je eens. Er worden te vaak meningen waar iemand het niet mee eens is omlaag gemodereerd. Leuke discussie hou je dan over.

N.m.m. wordt er uberhaupt te vaak omlaag gemod. Mensen (ik incluis) krijgen ook een ontzaglijke hoop mod-points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows en linux blijven altijd hete onderwerpen.
Helaas wordt er dan veel te veel op eigen standpunt gemod, wat het modden zeker niet ten goede komt.

/me sluit zeker aan bij Cyberblizzard dat er dan verkeerd gemod wordt dus

Ook zijn er altijd mensen (in alle soorten draadjes) die gewoon ff voor de fun hun modpuntjes opmaken aan - ?? scores
Als deze mensen opvallen krijgen ze wel een waarschuwing, maar als er normaal gemod wordt kun je dat natuurlkijk niet doen. wel is hier het forum, en als daar meer mensen in komen, kunnen ze onderbouwen waarom ze iets op die manier gemod hebben. dat brengt vaak heel wat gedachtenverschillen aan het licht, die dan uitgepraat kunnen worden, en weer goede dingen (bijv. beter modden) uit voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium ffies langsgefietst.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Zie http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1129669
Ik vind mijn reactie daarop niet Offtopic, maar behulpzaam.

De andere reacties vind ik toch wel een +1 waard.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 18-09-2004 08:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16
-1 (Overbodig) :P

Geef je helemaal gelijk ... maar wat doe je eraan? Als iemand zin heeft om te k*tten, als je post net verkeerd begrepen wordt of als iemand eigenlijk niet zo thuis is in het topic en toch wil modden heb je zo een -1 aan je broek. Komt mij ook regelmatig voor, en ik zie inderdaad ook vaak nuttige posts weg gemod worden |:(

Tsja ... bummer, maar lijkt me niet echt beter te reguleren dan het nu al gebeurd :X

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Tja, daarom post ik hier om te kijken wat anderen er van vinden en wellicht de score kunnen opschroeven :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

mrleeais schreef op 18 september 2004 @ 08:31:
Geef je helemaal gelijk ... maar wat doe je eraan?
Op Slashdot gebeurt dit me eigenlijk nooit. Groot verschil: Daar krijg ik eens in de paar weken 5 mod-points die na een tijdje weer expiren als ik ze niet gebruik. Hier heb ik er nu 114, dus als ik het in mijn kop krijg mod ik een hele thread de grond in.

Hier zouden ze:

- Het aantal modpoints per keer kunnen beperken
- Misbruikers hun modrechten kunnen afnemen
- Down mods veel duurder kunnen maken dan up mods (5 punten?)

Ik vind ook dat er teveel de nadruk ligt op 'off topic'. Het kan juist heel interessant zijn als de discussie een andere weg inslaat.

Ik vind echt dat het moderatiesysteem hier niet goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 11:18:
[...]
Kan je bij elke reactie zien wie er gemod heeft?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 17:50:
[...]
Kan je bij elke reactie zien wie er gemod heeft?
Jij als gewone gebruiker niet, maar PM's en LM's (toch?) kunnen dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-09-2004 17:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
LM's kunnen dat niet, alleen PM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer modpunten aftrekken voor moderaties naar beneden is niet echt een optie lijkt mij!!

Het is dan een straf om slechte reacties weg te modden, dus modden ze alles maar omhoog en staan lekker alle verkeerde reacties zo hoog dat jij er last van krijgt met lezen.

Het is geen straf om te mogen modden, het is een privilege!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
- Down mods veel duurder kunnen maken dan up mods (5 punten?)
Indien je het evenwicht verbreekt tussen omhoog en omlaag zal de reactie aflopen in de simpelste richting. Dan krijgt iedereen een +4. Dat werkt dus niet. Alleen de -1 troll is duur, want onterecht gebruik daarvan kom je tegen in je metamodbot (die van mij is weer 0.05 omhoog gegaan door een enkele troll B) B) )
Daarzo hebben we op het PM-forum een topic (en dat is het enige actieve topic daarzo) waarbij users gescreened worden die opvallen qua mismodden. Zo af en toe zoek je kwaliteitsposters op die alleen maar +4 produceren. Indien deze in de kiem gesmoord worden, heb je iig een hit die je snel en eenvoudig kan natrekken. Sommige kwaliteitsposters functioneren op die manier als aas.

PcDealer had een ontopic-reactie MET urls en zodoende een flinke zet gekregen.

Overigens, voor alle moderatie-dingen is dit forum open, dus wellicht is het dweilen met de kranen open maar hierzo melden is in alle gevallen behulpzaam. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Delerium op 20-09-2004 10:46 ]

Pagina: 1