[.mpg -> .wmv] Welk programma?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn redenen om hier een nieuw topic voor te openen zijn:

* Ik moet 88 .mpg films van +/- 1,7 GB converteren naar een webvriendelijk formaat.
* Ik heb al flink gezocht en een stuk of 7 programma's geprobeerd.

Op zich lukte het met Windows MovieMaker om een film in 110 minuten te converteren naar een wmv bestand met 340kbps. Maar nu wil MovieMaker opeens niet meer meewerken, zodra ik het converteren start: 'check of het bronbestand en opslag locatie nog beschikbaar zijn etc...' (Vreemd want daar kan het niet aan liggen.)

Nu vraag ik me af of er andere programma's zijn maar mensen goede ervaringen mee hebben om dit soort dingen mee te doen.

Het gaat erom dat ik de films zonder teveel kwaliteitsverlies omzet naar 38, 150 en 340 kbps wmv.

O.a. geprobeerd, maar zonder bevredigend resultaat:

- AVOne Gold - DVD/VCD/MPG/AVI/ASF/MP3 Converter 3.36
- AVSVideoConverter 2.7
- AVSVideoConverter 3.3
- River Past Video Cleaner 3.0
- Video Converter 5.5.0.1

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik gebruik soms EO-video, maar niet voor de bestandsgrootte die jij hier noemt, dus weet niet of het daarmee goed om kan gaan, maar je kunt het altijd proberen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mag ik je buiten je vraag om aanraden om te gaan voor .mov ipv .wmv?

behalve dat de kwaliteit/grote verhouding gewoon 10x beter is, is het ook nog zo dat je in wmv's niet kan scrollen. dat ding heeft weinig keypoints en daardoor lang bezig met bufferen enzo.
met .mov kan je gewoon op de seconde precies scrollen.

bovendien past het op elke website. IE gebruikers hebben altijd wel quicktime, en firefox/mozilla en de rest van de goede browsers, ondersteunen het bij default meestal

andersom is het zo dat een wmv plugin voor alle goede browsers erg lastig te vinden is, en vaak niet werkt.
wmv is dus een beetje een IE only verhaal, terwijl .mov wel voor iedereen is.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Waarom niet overzetten naar DivX? Dat is helemaal klein en met een goede kwaliteit. Eventueel kun je dan gaan kijken voor Flask MPEG of Virtual Dub (die deed dat ook dacht ik).

Succes!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Victorio schreef op 17 september 2004 @ 15:05:
Mijn redenen om hier een nieuw topic voor te openen zijn:

* Ik moet 88 .mpg films van +/- 1,7 GB converteren naar een webvriendelijk formaat.
Doe de wereld dan een plezier en laat het gewoon als MPEG staan. Eventueel MPEG4 of MPEG4 in een AVI-container.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Roxio Videowave Movie Creator (die bij m'n logitech cam geleverd werd) heeft div. exporteermogelijkheden.
Vrij simpel aandoend prog. maar deed wel wat ik wou (.asf digicamfilmpjes omzetten naar andere formaten als .mpg en .wmv). Kwaliteit/compressie was ook in te stellen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
proller schreef op 17 september 2004 @ 15:15:
Waarom niet overzetten naar DivX? Dat is helemaal klein en met een goede kwaliteit. Eventueel kun je dan gaan kijken voor Flask MPEG of Virtual Dub (die deed dat ook dacht ik).

Succes!
hij had het over web-safe enzo..

ik wil je echt afraden er divx van te maken. er is een erg klein aantal mensen die daadwerkelijk een up-to-date divx codec geinstalleerd hebben. dus je filmpjes draaien dan gewoon bij maar (Bijv) 5% van de computergebruikers

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Werkt Windows Media Encoder niet goed?
Met deze gratis programma kun je bepaalde programma's converteren naar WM formaat. Voor versie 9 zelfs met GUI. Zelfs mogelijk voor webcast te converteren.

Zoek maar ergens op de site van MS. Volgens mij bij Windows Media.

let the past be the past.

• Victorio
Thnx iedereen!

DivX/XviD ervan maken is idd geen optie. Niet alleen omdat niet alle bezoekers zo'n plugin hebben maar ook omdat het encoden al snel wat uurtjes in beslag neemt ipv 100 minuten.

.mov ervan maken had ik nog niet aan gedacht. Wordt dat echt zo goed ondersteunt?

Ik ga even de programma's uitproberen die jullie tot nu toe genoemt hebben...
BRB :)

(BasieP weet je een goed prog om mpg naar mov te encoden?)

[ Voor 12% gewijzigd door Victorio op 17-09-2004 16:05 ]

• Victorio
Met windows media encoder heb ik volgens mij hetzelfde resultaat als dat ik met moviemaker had. Dikke 100 minuten dan heb ik een film op 340kbps...

Ik ga me hier nog maar wat in verdiepen. :) Thnx so far iedereen! (SPee)

Verwijderd

Bedoel je nou webvriendelijk of IE-vriendelijk? Op elk platform kun je zonder moeite MPEG afspelen. Dát is webvriendelijk. Op elke PC/Mac met elke browser zo'n beetje. WMV is juist niet webvriendelijk! Het enige 'voordeel' dat het heeft is dat het standaard door IE ondersteund wordt onder Windows, en daarmee op laten we zeggen 90% van de thuiscomputers afgespeeld kan worden. Maar het blijft maar 'vriendelijk' naar 1 doelgroep en de rest kan stikken dus.

Is het geen optie om je MPEG files te recoden naar MPEG files met een lagere resolutie en bitrate? Dan is de filesize heel redelijk en echt iedereen kan het afspelen zonder gezeik.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan wat je doelgroep is ook he..
als 99% van je hits de huis-tuin-en keukenuser is pak je Windows Media Encoder en maak je er lekker .wmv van.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Victorio
Idd, vergeten te melden. Non-windows platforms zullen er weinig mee te maken hebben denk ik.
Pagina: 1