Mijn redenen om hier een nieuw topic voor te openen zijn:
* Ik moet 88 .mpg films van +/- 1,7 GB converteren naar een webvriendelijk formaat.
* Ik heb al flink gezocht en een stuk of 7 programma's geprobeerd.
Op zich lukte het met Windows MovieMaker om een film in 110 minuten te converteren naar een wmv bestand met 340kbps. Maar nu wil MovieMaker opeens niet meer meewerken, zodra ik het converteren start: 'check of het bronbestand en opslag locatie nog beschikbaar zijn etc...' (Vreemd want daar kan het niet aan liggen.)
Nu vraag ik me af of er andere programma's zijn maar mensen goede ervaringen mee hebben om dit soort dingen mee te doen.
Het gaat erom dat ik de films zonder teveel kwaliteitsverlies omzet naar 38, 150 en 340 kbps wmv.
O.a. geprobeerd, maar zonder bevredigend resultaat:
- AVOne Gold - DVD/VCD/MPG/AVI/ASF/MP3 Converter 3.36
- AVSVideoConverter 2.7
- AVSVideoConverter 3.3
- River Past Video Cleaner 3.0
- Video Converter 5.5.0.1
* Ik moet 88 .mpg films van +/- 1,7 GB converteren naar een webvriendelijk formaat.
* Ik heb al flink gezocht en een stuk of 7 programma's geprobeerd.
Op zich lukte het met Windows MovieMaker om een film in 110 minuten te converteren naar een wmv bestand met 340kbps. Maar nu wil MovieMaker opeens niet meer meewerken, zodra ik het converteren start: 'check of het bronbestand en opslag locatie nog beschikbaar zijn etc...' (Vreemd want daar kan het niet aan liggen.)
Nu vraag ik me af of er andere programma's zijn maar mensen goede ervaringen mee hebben om dit soort dingen mee te doen.
Het gaat erom dat ik de films zonder teveel kwaliteitsverlies omzet naar 38, 150 en 340 kbps wmv.
O.a. geprobeerd, maar zonder bevredigend resultaat:
- AVOne Gold - DVD/VCD/MPG/AVI/ASF/MP3 Converter 3.36
- AVSVideoConverter 2.7
- AVSVideoConverter 3.3
- River Past Video Cleaner 3.0
- Video Converter 5.5.0.1