Toon posts:

gesproken text uit liedje naar text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

even een stomme vraag hoor. zal vast nie kunnen.
Maar is het mogelijk om met software gesproken text uit een liedje te filteren en die dan als text in de text verwerker te krijg?

zojah welke software :P

MVG
THNX
Peter

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
uhm iets met spraak herkinning zou misschien mogelijk zijn.

maar als je tex van een liedje zoekt, zoek dan op google naar het liedje met daarachter sontekst ofzo of lyrics

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik gok eigenlijk dat het nog 100 jaar gaat duren voordat dat als freeware op download.com staat :D

Ten eerste, spraakherkenning werkt alleen als je heeeeeel duidelijk praat. Vooral niet met muziek op de achtergrond. Daarbij denk ik dat een beetje grunge song (of hoe schrijf je dat) nou niet bepaald verstaan wordt. Ik versta sommige liedjes al slecht, laat staan software.

• Mr.Nobody
  • Niet online
heb ik ooit geprobeerd, werd een zooi :o

gewoon afspelen in de mediaspeler en weer opnemen door de mic.

de muziek op de achtergrond doet het hem. je zou kunnen proberen om met bv cooledit de muziek eruit te filteren en te laten herkennen door spraakherkenningssoftware

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 22:04
Mr.Nobody schreef op 17 september 2004 @ 14:54:
heb ik ooit geprobeerd, werd een zooi :o

gewoon afspelen in de mediaspeler en weer opnemen door de mic.

de muziek op de achtergrond doet het hem. je zou kunnen proberen om met bv cooledit de muziek eruit te filteren en te laten herkennen door spraakherkenningssoftware
omg, als je het dan nog via een omweg door speakers > mic gaat doen is de kans op slagen helemaal miniem :/ , je kan in da windowsmengpaneeltje ook een andere inputbron selecteren hoor :)

• Mr.Nobody
  • Niet online
was een zeer snelle test ;)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

De kwalliteit van de spraakherkenningssoftware wordt uiteraard steeds beter. Ik kan mij herinneren dat je nog altijd vrij lang tegen je pc moet lullen voordat hij begrijpt wat jij zegt.
m.a.w. de software wordt aangepast aan joun uitspraak. Mocht er dan een andere stem worden gedetecteerd dan zal het allemaal wat moeilijker gaan. En zeker als er gezongen wordt.

Denk niet dat het zal gaan helaas :(

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

de muziek en zang splitsen is tegenwoordig redelijk mogelijk met tools als goldwave.
daarna de zang afplatten naar gewone taal en dat in een spraakherkenner gooien.

serieus: begin maar vast met typen :P

///ow dat had iemand al gepost

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik denk dat we dus gewoon kunnen gaan typen .
bedankt voor reacties.
Pagina: 1