Hercules Prophet II MX problemen

Pagina: 1
Acties:

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 15:02
Ik heb een Prophe II MX , maar krijg deze niet aan de gang, bios geeft bij opstarten warning dat SPD bij DIMM 1 niet gevonden wordt, en windows 2000 en 98 willen niet booten met de kaart, als de oude kaart (G200) er weer in gaat werkt alles weer prima..
Heeft iemand een idee waar het aan ligt

systeem is PII 350, chaintech 6BTM, 192 MB

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem,
ik wilde eens lekker upraden.
Nieuw moederbord (Abit kt7 raid)
geheugen (128 mb hyundai)
processor( 1Ghz amd)
en de videokaart( herc proph. mx retail)

De kaart deed helemaal niks. Eerst geef je andere dingen de schuld, vervolgens m'n oude moederbord wwer ingebouwd, zelfde als jij, nieuwe videokaart erin en weer niks. Nu zit m'n vipertje erin en alles okay.
Kaart gaat terug. Hardware probleem.

doei.

Verwijderd

probeer je geheugen es handmatig in te stellen, SPD is volgens mij namelijk de detectie van wat voor soort geheugen je hebt (cas2/3/4)

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad!!
Heb precies een Chaintech 6BTM en ook nog 192 Mb geheugen.

Heb toen ook mijn bios geflashed en kreeg ook zo'n SPD error. Je hebt waarschijnlijk een dubbelzijdige geheugen in Dimm 1.
Oplossing is een eenzijdige geheugenmodule, zodra dat erin zit kreeg ik geen error.

Het probleem met het hangen in Windows ligt aan de moederbord.
De Chaintech 6BTM kan niet genoeg ampere leveren aan je AGP-slot, waardoor het wel kan booten, maar zodra je de Detonator drivers installeer, hangt het onder windows.

Het maakt niet uit welke Geforce MX en alle andere Geforce II videokaarten je gebruikt. Sommige oude BX moederborden zijn niet compatible met deze kaarten. :(

Dus videokaart terugsturen als dat nog kan, anders een nieuwe moederbord! :(

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Op zondag 21 januari 2001 23:01 schreef ShadowSpawn het volgende:
Heb het zelfde probleem gehad!!
Heb precies een Chaintech 6BTM en ook nog 192 Mb geheugen.

Heb toen ook mijn bios geflashed en kreeg ook zo'n SPD error. Je hebt waarschijnlijk een dubbelzijdige geheugen in Dimm 1.
Oplossing is een eenzijdige geheugenmodule, zodra dat erin zit kreeg ik geen error.

Het probleem met het hangen in Windows ligt aan de moederbord.
De Chaintech 6BTM kan niet genoeg ampere leveren aan je AGP-slot, waardoor het wel kan booten, maar zodra je de Detonator drivers installeer, hangt het onder windows.

Het maakt niet uit welke Geforce MX en alle andere Geforce II videokaarten je gebruikt. Sommige oude BX moederborden zijn niet compatible met deze kaarten. :(

Dus videokaart terugsturen als dat nog kan, anders een nieuwe moederbord! :(
Je kan natuurlijk ook de drivers van brandon mol installeren. Ik had nl hetzelfde probleem, alleen de drivers 10.80 ofzo werken bij mij onder win9x.

Als je ze wilt hebben moet je maar mailen naar dennis_dammers@hotmail.com

Mijn iRacing Profiel