Athlon XP Palomino automatisch unlocken: A7N8X-X of A7V600?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Een vriend van mij wil mn oude processor overnemen (Athlon XP 1700+ palamino) en moet daar een passend mobo voor aanschaffen van tussen de 50 en 75 euro(inc. verzendkosten). Nu weet ik niet meer precies hoe dat zat met XP's overklokken, want die schijnen op sommige mobo's automatisch unlocked te worden. Nu dacht ik dat dat alleen kon met de nForce2 en hoger chipset, maar zeker weten doe ik het niet meer. En weet ook niet of het uberhaupt met een palamino kan.

Nu zijn deze 2 moederborden lekker compleet en in de juiste prijscategorie, de A7V600 wat meer dan de A7N8X-X maar heeft een via chipset en vandaar deze vraag: werkt het standaard unlocken met dit nForce2 mobootje of is het niet toebedeeld aan de palamino's en kan hij beter het completere bord kopen?

Breek je nek voorzichtig

• Vinnie
  • Niet online
Wat is er mis met een VIA chipset :? Ik heb ook een Asus A7V600 en werkt prima. Geen idee hoe het precies zit met het unlockgedeelte maar mijn Tbred-B kan ik instellen zoals ik wil en werkt gewoon :)

C:\>_

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Hou even in gedachte dat een palomino weinig valt over te klokken het zijn nou eenmaal heethoofden(spreek uit ervaring ;) ) verder is de beste chipset om te oc 'en een nForce2 naar mijn menig, het gaat ook met via maar de uiteindelijke prestatie's van je set zijn met nForce2 beter ( diverse reviews te vinden op inet )

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Palomino cpu wil niet best overclocken : neem dat maar van mij aan!

Volgens mij zit de multiplayer lock in de cpu zelf, en kun je die alleen dmv puntjes op de cpu veranderen. Dit zit dacht ik niet in je moederbord, of welk moederbord dan ook!

Nforce 2 zit veel minder te kutten met irq indelingen, dat de meeste via borden. Ook zijn ze vaak veel sneller.

• Vinnie
  • Niet online
A7V600 heeft ook weinig gekut met IRQ's hoor. Vooral door de APIC is het allemaal wat beter geregeld.

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Blasterxp schreef op 17 september 2004 @ 14:29:
Nforce 2 zit veel minder te kutten met irq indelingen, dat de meeste via borden.
Onderbouwing :?
Ook zijn ze vaak veel sneller.
Wat versta je onder "veel" :? Uit reviews maak ik op dat niet meer dan ~5% verschil is. En dan ook nog niet altijd in het voordeel van nForce2.

• The PyroPath
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik weet iig dat het bij latere procs via het mobo kan, maar dus niet of dat ook zo is met palimino, mijn processor gaat niet zo heel hoog, maar dat komt omdat de FSB niet meer hoger wil, wat een bekend probleem is, als de MP lager kan en dan de FSB weer wat om hoog (wat mogelijk moet zijn) krijgt hij toch ff net wat meer bang for the buck

Breek je nek voorzichtig

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Thandor

SilverStreak

Een palomino is toch standaard locked en zal niet eens automatisch unlocken lijkt mij. (Correct me if i'm wrong ;))
Een Thoroughbred is standaard wel unlocked :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• pisart
  • Niet online
Een palomino is idd gelocked, als je deze wilt unlocked dan moet je het zelf doen.

• Thandor
  • Laatst online: 15:47

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Het voordeel van een nForcebord is dat er een AGP/PCI-lock op zit. Handig als je op fsb wil overclocken. Echter staat hierboven al dat een Palomino voor geen meter overclockt, dus dan maakt het feitelijk niks uit.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 00:30:
Het voordeel van een nForcebord is dat er een AGP/PCI-lock op zit. Handig als je op fsb wil overclocken. Echter staat hierboven al dat een Palomino voor geen meter overclockt, dus dan maakt het feitelijk niks uit.
Een beetje tbred @ 1800 mhz kost nix, je mag de mijne hebben voor 25 euro als je wilt... het ding doet 175 fsb...unlocken en je kun 12.5x halen ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1