Een vriend van mij wil mn oude processor overnemen (Athlon XP 1700+ palamino) en moet daar een passend mobo voor aanschaffen van tussen de 50 en 75 euro(inc. verzendkosten). Nu weet ik niet meer precies hoe dat zat met XP's overklokken, want die schijnen op sommige mobo's automatisch unlocked te worden. Nu dacht ik dat dat alleen kon met de nForce2 en hoger chipset, maar zeker weten doe ik het niet meer. En weet ook niet of het uberhaupt met een palamino kan.
Nu zijn deze 2 moederborden lekker compleet en in de juiste prijscategorie, de A7V600 wat meer dan de A7N8X-X maar heeft een via chipset en vandaar deze vraag: werkt het standaard unlocken met dit nForce2 mobootje of is het niet toebedeeld aan de palamino's en kan hij beter het completere bord kopen?
Nu zijn deze 2 moederborden lekker compleet en in de juiste prijscategorie, de A7V600 wat meer dan de A7N8X-X maar heeft een via chipset en vandaar deze vraag: werkt het standaard unlocken met dit nForce2 mobootje of is het niet toebedeeld aan de palamino's en kan hij beter het completere bord kopen?
Breek je nek voorzichtig