Toon posts:

Extra pci sloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Mijn pc heeft geen vrije pci sloten meer.
Nu moet ik een extra pci kaartje in mijn pc stoppen, maar ik wil geen pci kaart verwijderen en ik zie het ook niet zo zitten om een nieuw moederbord te kopen.

Bestaat er een uitbreidingset voor pci sloten?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

He ;)
Je hebt zogenaamde PCI riser kaarten, die staan haaks. Maar of je daarmee het probleem oplost, geen idee.

Afbeeldingslocatie: http://www.plinkusa.net/products/3x1-1riser.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.voxtechnologies.com/backplanes/images/vox/intraserver_1683_174778.gif

[ Voor 45% gewijzigd door Microkid op 17-09-2004 14:25 . Reden: foto toegevoegd ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

nee, naar mijn weten niet

en een PCI riser is alleen maar een soort verlenger geen uitbreiding

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:23 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Er zijn PCI riser kaarten. Die prop je in een PCI slot en maakt van 1 PCI slot er 1 of 2 :)
Alleen worden je sloten dus wel 90 graden gekantelt.

Nieuw zijn ze nogal duur btw :X
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Zie onderste 5 artikelen :)

Edit:
Joepie ik weer sloom 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Atlas op 17-09-2004 14:25 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

In sommige HP systemen zit toch ook een extra kaart eronder met extra pci sloten. Volgens mij zitten ze in die workstation x4000 ofzo

Verwijderd

voor 50 e heb je een nieuw mobo, dat is denk ik een betere en goedkopere oplossing voor je dan een riser kaart..

maar heb je een micro atx bord ofzo? Of wat heb je er dan allemaal inzitten?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Is het niet zo dat je chipset maar een bepaald aantal pci sloten aankan of denk ik nu raar?

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Er zijn speciale apparaten voor PCI uitbrijding. Kijk bv. eens op: www.magma.com. Wat de prijzen zijn van deze apparaten weet ik niet, waarschijnlijk duur.

energy powers future motion

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Robthebest schreef op 17 september 2004 @ 15:16:
Is het niet zo dat je chipset maar een bepaald aantal pci sloten aankan of denk ik nu raar?
Nee je bent niet raar, je moet een hele nieuwe northbridge hebben voor meer pci sloten. Die genoemde magna oplossingen hebben waarschijnlijk ook een flinke chipset erop zitten en zullen dus even duur/duurder zijn als een nieuw moederbord.

edit:
update: ik heb die magma kaartjes gevonden... ze beginnen bij 1.200 euro...:P

[ Voor 10% gewijzigd door MeMoRy op 17-09-2004 16:48 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't al gezien, dat wordt gewoon een nieuwe mobo.
Bedankt allemaal :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Microkid schreef op 17 september 2004 @ 14:22:
He ;)
Je hebt zogenaamde PCI riser kaarten, die staan haaks. Maar of je daarmee het probleem oplost, geen idee.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja en neej. Die 3 pci slot zijn dan gebonden aan de speed van 1 normale pci slot. genoeg voor een geleuidskaart, maar je raid-controller zou ik er niet in proppen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

Rey Nemaattori schreef op 18 september 2004 @ 01:29:
[...]

Ja en neej. Die 3 pci slot zijn dan gebonden aan de speed van 1 normale pci slot. genoeg voor een geleuidskaart, maar je raid-controller zou ik er niet in proppen....
Volgens mij delen alle PCI kaarten in je systeem sowieso die bandbreedte (32bit 33Mhz= 133mb/sec), ook al zitten er gewoon 5 of 6 PCI sloten op je moederbord. Het heet niet voor niks een PCI bus ;)
Pagina: 1