Ik heb een modulair CMS geschreven in ASP.NET. Nu wil ik daar een module voor bouwen waarbij je uit verschillende CSS'en kunt kiezen voor je website. Ik heb namelijk de front-end van de site zo opgebouwd dat hij zowat helemaal afhankelijk is van de stylesheet. Nu wil ik dat gebruikers (beheerders) hun eigen stylesheet daarvoor kunnen maken en uploaden en ook kunnen kiezen. Nu lukt mij wel om dit systeem te bouwen (voor een groot deel), maar ik stuit op een paar problemen, waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.
In html include je een stylesheet door:
tussen je <head> en </head> tags te zetten. Nu wil ik dat stukje dynamisch maken. Nu heb ik die link tag een id meegegeven en runat="server" erbij gezet, maar nu kan ik hem niet in de codebehind benaderen.
Nu dacht ik van mischien kan ik er wel een serverside control in kwijt (een literal bijv.), maar die kunnen ook niet tussen de <head> en </head> tags.
Nu blijkt dat je die <link> tags gewoon in je body kunt zetten en dat ze het dan ook wel doen, maar dat is niet netjes en heb ik liever niet. En volgens mij is die ook niet volgens de W3C regels.
Nu kun je ook hem er af vast in zetten en dan serverside die stylesheet genereren, maar dit wil ik liever niet. Als het echt niet anders kan, dan wordt het mischien wel deze manier, maar ik wil eerst zeker weten of het echt niet anders kan.
Is er geen manier om die tags serverside wel tussen je <head> en </head> te krijgen
Of hebben jullie mischien een ander idee om hem dynamisch aan te kunnen maken.
2e probleem
Nu heb ik <link> tags erin staan, 1 voor printen en 1 voor scherm, maar nu geeft VS.NET (de debugger) aan dat hij de </link> tags niet kan vinden, maar <link> tags hebben toch geen sluit tags
En de VS.NET IDE geeft aan dat <link> helemaal geen closing tags nodig heeft. Het gaat dus een beetje tegen elkaar in. Weet iemand hoe dit zit
Ik heb ze wel runat="server".
In html include je een stylesheet door:
code:
1
| <link href="stylesheet.css" type="text/css" rel="stylesheet"> |
tussen je <head> en </head> tags te zetten. Nu wil ik dat stukje dynamisch maken. Nu heb ik die link tag een id meegegeven en runat="server" erbij gezet, maar nu kan ik hem niet in de codebehind benaderen.
Nu dacht ik van mischien kan ik er wel een serverside control in kwijt (een literal bijv.), maar die kunnen ook niet tussen de <head> en </head> tags.
Nu blijkt dat je die <link> tags gewoon in je body kunt zetten en dat ze het dan ook wel doen, maar dat is niet netjes en heb ik liever niet. En volgens mij is die ook niet volgens de W3C regels.
Nu kun je ook hem er af vast in zetten en dan serverside die stylesheet genereren, maar dit wil ik liever niet. Als het echt niet anders kan, dan wordt het mischien wel deze manier, maar ik wil eerst zeker weten of het echt niet anders kan.
Is er geen manier om die tags serverside wel tussen je <head> en </head> te krijgen
2e probleem
Nu heb ik <link> tags erin staan, 1 voor printen en 1 voor scherm, maar nu geeft VS.NET (de debugger) aan dat hij de </link> tags niet kan vinden, maar <link> tags hebben toch geen sluit tags
quote: Parse errorDescription: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.
Error Message: Unexpected end of file looking for </link> tag.
Source Error:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Line 14: <link id="StyleSheetScreen" href="Styles.css" media="screen" rel="stylesheet" runat="server"> Line 15: <link id="StyleSheetPrint" href="Styles_Print.css" media="print" rel="stylesheet" runat="server"> Line 16: <link id="StyleSheetAll" href="Styles_All.css" media="all" rel="stylesheet" type="text/css" runat=server> Line 17: <div class="Header">Blaat</div> Line 18: </form>
Source File: c:\inetpub\wwwroot\TestCSSbeheer\WebForm1.aspx Line: 16
[ Voor 53% gewijzigd door eghie op 17-09-2004 14:24 ]