Toon posts:

Wachtwoord op DSN *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al jaren tot tevredenheid samen met mijn hostingprovider.
Op een van mijn sites draait een asp site met een connectie naar een Access db'tje. Regelmatig doe ik updates op deze database.

Vandaag wilde ik dus weer wat wijzigingen aan de database doen, maar wat schetst mijn verbazing? De db vraagt om een wachtwoord :S. Deze heb ik er niet opgezet (nee, ook niet per ongeluk...).
Ik connect naar m'n database via een dsn, die zowel local als op de server staat.
Als ik de laatste versie van de database (die van de server dus) op localhost zet, kan hij niet connecten omdat hij een wachtwoord nodig heeft.
Op de server werkt hij echter wel.
Hierna heb ik de connectiestring op de server bekeken, maar daar staat ook geen wachtwoord in.

Ik heb hierover contact gehad met mijn hostingprovider, maar ze zeggen dat ze niets hebben veranderd.

Mijn logisch verstand zegt dat dat niet mogelijk is. Ik heb nog een db-versie van 3-9-04 hier en die werkt op localhost prima (zonder ww dus).

Zijn er mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Edit: beetje lelijke titel...excusa

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even doorgeëmmerd met m'n hostingmaatschappij en ze zijn toch ff verder gaan zoeken.

De reply:
---------------------------------------
Er zit een passwd op (op de dsn), maar ik kan hem helaas niet achterhalen.

Met vriendelijke groet,

Echt een heerlijke reactie! :S

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kleine titelchange en zo te zien heeft iemand wat veranderd in de configuratie. Geen programmeerprobleem, dus een schop richting Software Algemeen

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:20:
Even doorgeëmmerd met m'n hostingmaatschappij en ze zijn toch ff verder gaan zoeken.

De reply:
Er zit een passwd op (op de dsn), maar ik kan hem helaas niet achterhalen.

Met vriendelijke groet,

Echt een heerlijke reactie! :S
lol, wat een behulpzame reactie... heh daar is je antwoord, nou dat wachtwoord nog :)
Als jij recht hebt op het gebruik van die database (en ervoor betaalt) zou ik wel even verder dooremmeren tot je er weer in kan.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Vraagt de database om een wachtwoord of moet de user waaronder je naar de database gaat, een database invoeren?
In het eerste geval heeft er iemand wel degelijk een wachtwoord opgezet.
In het laatste geval wordt er van een ander werkgroepbestand (bv. SYSTEM.mdw) gebruik gemaakt dan voorheen of is op de gebruiker admin een wachtwoord gezet. Maar ook dat zou dan bekend moeten zijn bij je provider.

Je bent vast op de hoogte van password removal tools, maar die oplossing wil je vast niet horen.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is er.
Er is in het verleden ooit een wachtwoord op de dsn gezet.

Deze zat echter nooit op de database. Dus hoefde ik dit ww ook niet te weten...
Nu zit er ineens wel dat dsn wachtwoord op de database. Gelukkig kon ik een oud pst bestandje openen met het wachtwoord daarin.
De hostingmaatschappij houdt vol dat zij geen wachtwoord op de db hebben gezet. Kansloos volhouden natuurlijk, daar ik het wachtwoord van de dsn niet eens wist...

Maar, gelukkig is alles nu opgelost en alles werkt weer!

Thx Bazzel voor het meedenken en Cyphax voor het medeleven :)
Pagina: 1