Toon posts:

2 routers nu problemen met poorten forwarden en spellen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 routers
je zult nu denken waarom bij de buurman staat een draadloze router. Maar aangezien onze huizen dergelijk goed zijn gebouwd heb ik geen bereik in mijn huis. Dus die is doorgelinkt naar mijn huis.. en daar staat dus de tweede draadloze router.

Bij de buurman staat een sitecom router die gaat met een draad naar mijn linksys router

ik kan nu dus geen poorten forwarden van de sitecom router naar mijn pc.. ?

de ip adressen die de sitecom uitdeeld zijn 192.168.123.*
de ip adressen die de linksys uitdeeld zijn 192.168.1.*

als ik de router functie aan zet op mijn linksys router krijg ik geen internet verbinding dus hij staat als gateway ingesteld.

ik had begrepen dat ik de linksys gewoon in kon stellen zodat tie alleen het verkeer door zou geven. Kan ook de dhcp functie wel uitzetten maar krijg dan geen ip adres van de buurmans router.

Al met al snap ik er weinig van.. wie kan me helpen ?

De linksys is een wrtg54g
de sitecom is een uit de WL-517 - Wireless Broadband Kit.

ik heb lang geprobeerd om te vinden wat ik zoek maar vind de antwoorden niet op het forum en ook niet in de gebruiksaanwijzingen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien is het wel handig om te vermelden wat je probleem nu precies is. Wil je een poort naar jouw PC mappen? Dat word een kwestie van 2 keer NATten in de routers. Eerst van de ene naar de andere router en vervolgens van die weer naar jouw pc. (zie het als doorgeefluikjes voor poorten)
Misschien is het ook wel handig om met screenshots te laten zien wat je allemaal ingesteld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 17 september 2004 @ 18:16:
Misschien is het wel handig om te vermelden wat je probleem nu precies is. Wil je een poort naar jouw PC mappen? Dat word een kwestie van 2 keer NATten in de routers. Eerst van de ene naar de andere router en vervolgens van die weer naar jouw pc. (zie het als doorgeefluikjes voor poorten)
Misschien is het ook wel handig om met screenshots te laten zien wat je allemaal ingesteld hebt.
Ik wil graag poorten naar mijn pc mappen .. of forwarden hoe dat heten mag.

als ik jou begrijp moet ik dus bij de eerste router de poort naar het ip adres van mijn router sturen. En vanaf mijn router hem weer naar mijn pc doorsturen ?

verder las ik nog dingen over roaming.. enzo.. maar volgens mij zit die optie niet op de router die ik hierboven beschreef.

ps ik wil best met screenshotjes werken. maar er staan zo inmens veel instellingen in dat ding.. welke instellingen wil je zien ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 18:52 ]