Bakellende=troll?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
In het draadje over de fiets met gratis pc, wordt onze premier wel Balkelende of Bakellende genoemd. Dient dit als troll te worden gemod of is nul laag genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja, ik vind het niet echt een troll, meer een flauw woordgrapje. JPB zal het zich waarschijnlijk niet aantrekken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Als we "Mickeysoft", "Microschroft" en "Linsux" als troll beschouwen zijn bovenstaande grapjes ook trollen IMHO.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze tijd van demonstraties en acties tegen het kabinetsbeleid kan je deze "verbastering" ook als passend in de tijdsgeest zien.

Geen troll, politieke uitspraak/menig dus.

En die eerste lijkt meer op een tiepvoutje

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:43:
In deze tijd van demonstraties en acties tegen het kabinetsbeleid kan je deze "verbastering" ook als passend in de tijdsgeest zien.

Geen troll, politieke uitspraak/menig dus spreekt.
Niet dus. Een politieke uitspraak of mening is niet een naamsvervorming die mogelijk als beledigend wordt ervaren. En passend in de tijdsgeest is het ook al niet. Het is niet dat elke burger klaarstaat om een revolutie te beginnen tegen het kabinet, of wilde je beweren van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sja, daar sta ik dan :). Ik ben Balkende-fan (echt waar :P) en zou dat zo op -1 zetten. Maar aan de andere kant... MS of M$ is voor mij geen verschil, dus moet ik maar volwassen worden en de troll binnen z'n contekst bekijken ie staat er onderbouwing bij (zoals Linsux-discussies nodig hebben).

* Delerium voelt iig triggerhappy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve schreef op 17 september 2004 @ 13:45:
[...]
Niet dus. Een politieke uitspraak of mening is niet een naamsvervorming die mogelijk als beledigend wordt ervaren. En passend in de tijdsgeest is het ook al niet. Het is niet dat elke burger klaarstaat om een revolutie te beginnen tegen het kabinet, of wilde je beweren van wel?
Een flinke meerderheid is niet tevreden, en zelfs op straat/in de supermarkt/in kranten leest je dezelfde verbastering. Afgaande daarop . . . tijdgeest.

Vergelijkbare naamsgrappen zie je door de tijd heen, van verschillende politici in Nederland en Buitenland btw.
Steve schreef op 17 september 2004 @ 13:45:
[...]Het is niet dat elke burger klaarstaat om een revolutie te beginnen tegen het kabinet, of wilde je beweren van wel?
Lekkere vraagstelling,
Eigenlijk off-topic . . .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 16:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Schande!

edit:
Sjonge, je kan ook overal een punt van maken... what's next: Balkje gedemoniseerd? Terrorisme jegens premier? :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bacterien plegen aanslag op premier. Kamp verklaart oorlog aan biologische oorlogsvoering?

Wat een bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 17 september 2004 @ 13:54:
edit:
Sjonge, je kan ook overal een punt van maken... what's next: Balkje gedemoniseerd? Terrorisme jegens premier? :+
Dat is precies wat ik bedoel, er is hier niets mis mee imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Exirion schreef op 17 september 2004 @ 13:54:
Schande!

edit:
Daar gaat het niet om, het gaat om het "opleuken" van woorden/namen/whatever, als je dit wel toestaat waarom kan M$ dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Vergelijkbare naamsgrappen zie je door de tijd heen, van verschillende politici in Nederland en Buitenland btw.
Natuurlijk zie je ze vaker, maar daarom kan het nog wel een troll zijn. Overigens staan ze nu allebei op -1, maar niet door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 14:14:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat om het "opleuken" van woorden/namen/whatever, als je dit wel toestaat waarom kan M$ dan niet?
vind ik eerlijk gezegd ook wel kunnen. op het moment dat 85% van je omzet gewoon pure winst is, vind ik nou niet bepaald dat je doorgaat voor de eerste plaats bij het WK verantwoord ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

SJa, mijn PM-tools gebruik ik niet... maar als individue vind ikzelf die reactie een troll (als Balkenende-bewonderaar) en heb zo toch -1 kunnen weggeven. Dezelfde tools als iedereen heeft ......

* Delerium vond de reactie nogal offtopic, ongefundeerd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 14:29:
[...]

vind ik eerlijk gezegd ook wel kunnen. op het moment dat 85% van je omzet gewoon pure winst is, vind ik nou niet bepaald dat je doorgaat voor de eerste plaats bij het WK verantwoord ondernemen.
Mis ik iets of spreek je jezelf tegen :P Ik ken weinig ondernemingen die 85% winst slecht vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 15:07:
[...]

Mis ik iets of spreek je jezelf tegen :P Ik ken weinig ondernemingen die 85% winst slecht vinden....
sorry, ik was een woordje vergeten. ik bedoelde "maatschappelijk verantwoord ondernemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een user een andere user gaat benoemen met een gemodificeerde username/naam etc. is het toch ook een troll of flame ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:16:
Als een user een andere user gaat benoemen met een gemodificeerde username/naam etc. is het toch ook een troll of flame ?
maar da's geen publiek figuur. balkenende kiest er bewust voor om de politiek in te gaan en kiest er ook bewust voor om premier te worden (mag ook hopen dan).

en ja, wie kaatst kan de bal verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:19:
[...]

maar da's geen publiek figuur. balkenende kiest er bewust voor om de politiek in te gaan en kiest er ook bewust voor om premier te worden (mag ook hopen dan).

Dus iedereen die publiek bekend is mag afgezeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 17 september 2004 @ 15:23:
[...]

Dus iedereen die publiek bekend is mag afgezeken worden?
in mijn ogen wel ja (tot op zekere hoogte dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:16:
Ja, dat haalt voor mij de waarde van een reactie beduidend onderuit. Een reactie met daarin een verbastering van de naam van deheer Balkenende, zal een zelfde lot ondergaan. Beide reacties uit de TS zouden van mij op 0 of lager terecht mogen komen, waarbij de laatste wat mij betreft op -1 blijft staan. Te weinig toegevoegde waarde IMHO.
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:25:
[...]

in mijn ogen wel ja (tot op zekere hoogte dan).
IMHO dus niet. Kritiek mag, maar dan wel op een goede manier gebracht. En alleen maar afzeiken is dat niet. Daarmee bereik je over het algemeen niet zo heel erg veel.

[ Voor 23% gewijzigd door Harm op 17-09-2004 15:26 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk bereik je er niet zo heel veel mee, maar om alles dan maar meteen te verbieden :S
hoge bomen vangen nog altijd veel wind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Harm schreef op 17 september 2004 @ 15:26:
[...]

IMHO dus niet. Kritiek mag, maar dan wel op een goede manier gebracht. En alleen maar afzeiken is dat niet. Daarmee bereik je over het algemeen niet zo heel erg veel.
onderbouwen mag dus, zonder onderbouwing is het simpel een troll :)

* Delerium neuriet al een week iets met 'Amsterdam'... liedje uit Den Haag.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 17-09-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op 17 september 2004 @ 15:49:
onderbouwen mag dus, zonder onderbouwing is het simpel een troll :)

* Rataplan neuriet al een week iets met 'Amsterdam'... liedje uit Den Haag.
Owh Amsterdam, mooie stad - achter de duiuiuiuineh!

I say: troll, met of zonder onderbouwing. In een fatsoenlijk debat mag je er toch vanuit gaan dat je het beestje bij z'n naam noemt? En dat hoge bomen veel wind vangen, granted, maar gifgas is weer een heel ander verhaal. Naar de kelder met die rotzooi - waarbij aangetekend dat Balkelende maar 1 letter op de verkeerde plek heeft staan en dus een typo wezen kan (zie ook deze :P); "Bakellende" laat (*klik*) aan duidelijkheid niets te wensen over.

Verder ben ik van mening dat mensen zulke 'kunstgrepen' uitsluitend gebruiken omdat ze hun eigen argumenten -meestal terecht- niet vertrouwen, en toch graag indruk willen maken. Het verschil tussen de twee in de ts genoemde posts is vrij duidelijk: de eerste gebruikt een aantal economische argumenten (slechte, denk ik, maar toch); de tweede is druk bezig met de voet van JPB (waarbij hij kennelijk van mening is dat de premier de publiciteit nav zijn ziekte zelf regisseert :?) en bomaanslagen. Lekker, realisme :9

And for what it's worth: /me is fervent Balkenende-hater :)

edit:
Gatver, de halve draad bestaat uit gemierenneuk over spelfouten :(

edit:
Hm, toch terecht. WTF is een "koude handdruk"? En waarom krijgt een slecht geformuleerde post een troll aangesmeerd?

edit:
Nog een leuke: "Zwalm" (troll :) *klik*).
edit:
En hier een onterechte troll. Iemand vond dit ding op 0 niet laag genoeg staan...

[ Voor 31% gewijzigd door Rataplan op 17-09-2004 16:50 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:19:
De bal kaatsen is voor elke politicus van toepassing want het is altijd voor iemand niet goed, bijna elke politieke beslissing is een dilemma met voor- en tegenstanders.

Verder vind ik dat verbasteringen moeten kunnen maar het komt wel kinderachtig over. Als lezer moet je beter weten en misschien eens nadenken waarom de schrijver zo misnoegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind het net als bij M$ een reden om bij twijfel een puntje lager te zetten,
van bijde vind ik ook dat alleen de verbastering geen trol is. Dat ligt meer aan de rest van de posting.
Het kan net zo goed een poging tot grappig zijn zijn of gewoon meedoen met de hype zonder verdere bijbedoeling.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

spook schreef op 17 september 2004 @ 20:44:
Ik vind het net als bij M$ een reden om bij twijfel een puntje lager te zetten . . .
Daar kan ik me volledig in vinden :)

Lastiger word het om de scheidingslijn tussen 'woordspeling/openbaar individu/troll-flamebait' te leggen. In de eerste situatie waar Polaris mee komt is het volgens mij idd een typo en zou ik het verder negeren. In de tweede lijkt de 'woordspeling' me vooral beledigend bedoeld en zou ik 'm in dit specifieke geval wel als flamebait willen bestempelen. . .
. . . maar een dunne scheidinglijn is het beslist.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1