Toon posts:

Chello verkoopt mailadressen klanten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 4 jaar een Chello abbonement heb ik nog nooit op mijn chello(mail) gekund en ook niet de andere Chello faciliteiten. Na 3 maanden plat gelegen te hebben (in het begin) en de helpdesk platgebeld te hebben was ik weer online zonder Chello account. Ik had de moed opgegeven voor mijn account En stopte maar nadat ik de hele Chello hulplijn wachtrij playlist kende en ze opeens geld gingen vragen voor hun dienst.

Nu heb ik vandaag eens gebeld hoe ik op mijn webmail kan komen(na te vragen hoe ik mijn pop3 uitgaande mail kan versturen voor mijn domeinaccount, kortom wel smtpadres. Ook die klopte niet met de papieren).

Nu kreeg ik eindelijk een nieuw profiel voor mijn account. Nou blijkt dat mijn hele mailbox al een hele tijd volstond met spammailtjes.

1608!? om precies te zijn. 6 van chello zelf. Einde 2003 begon mijn account te bouncen omdat hij vol zat van de SPAM.

Aangezien het account nooit werkte heb ik hem ook nergens ingevuld. Dus aan mij kan het niet liggen.

Ik denk dat ik hieruit de conclusie kan trekken dat Chello haar mailadressen verkoopt aan derden.

Wat denken jullie? :(

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als het e-mail adres makkelijk te raden is (bijvoorbeeld rob@chello.nl) dan kan je verwachten dat er spam op binnenkomt.

Hoe wil jij trouwens via pop3 uitgaande mail versturen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

ten eerste: dat MAG. je mag dat overigens wel verbieden, maar dat moet je actief doen.
ten tweede: het kan ook zijn dat je een mail adres hebt van minder dan plm 7 karakters hebt, veel spammers generen gewoon mail adressen op de goed gok.

Verwijderd

Het kan door iemand binnen Chello naar buiten gestuurd zijn, ze kunnen een lek in hun beveiliging hebben waardoor e-mail adressen bekend kunnen geworden.

Ze hebben waarschijnlijk niet bij de board-meeting besloten dat ze wel eens een centje bij kunnen verdienen door e-mail adressen door te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Rob je heb gelijk dat kan ook niet. dus met een pop3 account mail versturen via de smtp van Chello onder eigen naam.

Maar ik denk dat er wel een lek is ontstaan want ik kreeg ook een mail van een ene Dennis of ik even met een code(zijn code) bij een website(affiliate) kon inloggen. Pure geldkwestie lijkt mij van de Chello medewerkers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een gemiddelde spammer weet dat chello een ISP is. Dus laten ze een bot een mail sturen naar alle mailadressen binnen dat domein. De mailadressen die gebounced worden krijgen ze terug. Wat ze niet trugkrijgen, slaan ze op als een geldig email-adres. Ze krijgen immer geen melding terug dat de recipient niet bestaat, dus is het een bestaand email-adres. Logisch he. Dat Chello je account afsluit kan ik me best voorstellen, als je zo lang je mailbox niet legt; dat jij problemen hebt, daar weet de beheersafdeling van de mailservers ws. niks van af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hoooooooooooooooo THE EAGLE!

met de gegevens die ik had gehad kon ik er niet op komen. Na bellen over mijn internet die platlag(de bekende UPC storing in 2000, waar mensen later hun geld konden terugkrijgen voor die maanden platgelegen te hebben) en het werkte weer kon ik nog niet op mijn mail en andere faciliteiten komen.

Nadat ik een paar keer had gevraagd of ze dit konden regelen werd er nog niets aan gedaan. na 5 maanden werd het betaald bellen met de helpdesk en na 3 maanden was ik online. 2 maanden geprobeerd om toch op mijn mailk te komen. Later ben ik er maar over opgehouden als ze dit binnen 5 maanden nog niet kunnen regelen , laat dan maar.

Vandaag had ik ze toch aan de lijn en ging het een stuk sneller. Per direct.

Ik ben nooit echt afgesloten geweest ik heb alleen nooit toegang gehad.

Verwijderd

Mag ik ff kwijt, dat ik de titel van dit topic best wel suggestief vind. (8>

The_Eagle geeft een zeer valide verklaring voor de bak ellende in je postbox

Of in gewone mensentaal, je beschuldigt een partij ergens van en de argumenten die je aanvoert worden door anderen weerlegt.

Beetje vent past dan toch wel ff de titel aan

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:53 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk niet dat chello zoiets zal doen, als het uitkomt dat ze dat doen zijn ze gelijk hun goede naam kwijt (niet dat ze die al hadden maar toch :) )

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Mailadressen worden inderdaad gewoon willekeurig gegenereerd. Op mijn domein (gerbs.net) komen ook mails binnen via het catch-all adres die verzonden zijn naar adressen die helemaal niet bestaan en ook nooit hebben bestaan, zoals andrew@gerbs.net. Dat adres heb ik nooit aangemaakt en bestaat dus ook helemaal niet.

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:49:
Mag ik ff kwijt, dat ik de titel van dit topic best wel suggestief vind. (8>
(...)
Dat is waar, maar ik denk niet dat hij Chello echt beschuldigt, hij verdenkt ze er van en vraagt daarover de mening/conclusie van andere GoT'ers:
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:15:(...)

Ik denk dat ik hieruit de conclusie kan trekken dat Chello haar mailadressen verkoopt aan derden.

Wat denken jullie? :(
Maar die topictitel mag wat mij betreft ook best aangepast worden. Desnoods alleen een vraagtekentje erachter... B)

Bla

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Tja, het is ook zeer waarschijnlijk dat -in ieder geval een deel van- de spam afkomstig is van automatisch gegenereerde adressen.

Zelf heb ik een ADSL-account bij Xs4all. Die verkoopt zeker geen adressen. Het eerste emailtje dat ik binnenhaalde was..... SPAM. Het tweede mailtje? Het welkomstmailtje van Xs4all zelf.

Zo erg kan het dus zijn.

Overigens kon je aan het betreffende SPAM-mailtje zien dat het zo gegenereerd was. Voor mijn emailadres stond een emailadres met 2 letters verschil en daarachter weer een met 1 letter verschil... Maar ja, dat kun je niet altijd zien.
Pagina: 1