Toon posts:

[asus mobo] PWR LED brand, maar start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kheb een ongelukje gehad...
Mijn vga stekkertje zat niet goed in m'n vga kaart.
Nu wilde ik hem er beter in drukken, alleen drukte ik mijn vga kaart uit het slot omdat ik aan het rommelen was en was vergeten het schroefje er in te draaien.

Toen dus m'n kaart er half uit hing viel me computer ook gelijk uit, en nu kan ik hem dus nie meer opstarten.
Kheb de voeding ge-checked en die is goed. En als m'n mobo kapot is vind ik het vreemd dat de PWR LED die op m'n mobo zit het wel doet?

Als ik dus m'n pc wil aanzetten doet ie niks meer...
Iemand id om t een en ander te checken cq oplossing?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om met de essentiële onderdelen op te starten? Dus alleen videokaart, moederbord, geheugen en processor? Ik denk eerder dat je videokaart of AGP-slot kapot is. Probeer eens een andere videokaart, desnoods een PCI kaartje.

Heb je de videokaart al in een ander systeem geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:06 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Zijn er niet per ongeluk kabeltjes losgeschoten / beschadigd door de VGA kaart die ineens uit zijn slot schoot? Controleer verder gewoon alle (IDE!) kabels, wees er zeker van dat alles goed vast zit.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle kaarten er uit gehaald en een , ipv die agp vga-kaart een pci vga-kaart erin gestoken
Maar dat mocht niet baten...
Ik kan mijn vga kaart natuurlijk in een andere pc hangen maar daarmee heb ik me kapotte pc nog steeds niet aan.
Kheb me voeding nu op 2 verschillende pc's getest en die werkt gewoon.

Kheb alle hdd's eruit gehaald ook.

Zou die agp slot gewoon zo'n opdonder hebben gehad dat ie me mobo heeft vernield?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:09 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Andere VGA kaart proberen. Wellicht is deze overleden en niet het mobo. Geeft het mobo wel piepjes?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Nej mijn mobo geeft geen piepjes omdat ie helemaal niet wil starten.. de pc zelf wil dus niet aan.
Processor gaat ook niet draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:09:
Ik kan mijn vga kaart natuurlijk in een andere pc hangen maar daarmee heb ik me kapotte pc nog steeds niet aan.
:/

Het gaat er natuurlijk om dat je dingen uitsluit en kijkt of je videokaart kapot is. Je weet maar nooit, misschien zijn ze beide wel kapot.

Probeer eens te booten zonder geheugen, met alleen processor op het moederbord. Zorg even dat het speakertje goed is aangesloten en kijk of het moederbord piept (voor geheugen zou hij dat sowieso moeten doen). Als hij niet piept, is het moederbord dood.
Pagina: 1