Toon posts:

computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik wist niet zo goed waar ik het moest posten, dus maar hier:

Zoals de topictitel al vermoedt, gaat mijn pc niet meer aan

Wat gebeurt er precies:
Als je hem aandoet lijkt alles normaal te gaan, tot je bij het opstart scherm v/d windows komt, hij laat dit heel even zien, je hoort TIK TIK KRRRGGGH (zoiets) en hij gaat uit en start opnieuw weer op, dit blijft hij herhalen tot weet ik veel wanneer...

Wat heb ik al gedaan:
Ik dacht dat mijn HDD was overleden dus die heb ik er eens uitgehaald en aan een andere pc hier in huis gehangen, maar dan deed ie gewoon, dus de hdd is het niet.

nu de vraag:
Weet iemand wat het wel is?!?!?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is wel meer wat je had kunnen uitsluiten dan alleen de HDD verplaatsen ;)

Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Hoe bedoel je 'toen deed ie het gewoon' :?

Heb je er toen van geboot of heb je even snel gekeken of je hem kon zien/benaderen, dat is een groot verschil namelijk.
Het geluid wat je omschrijft is namelijk wel dat van een stukke/brakke schijf. Test hem eens met een schijfdiagnose tooltje van de HD fabrikant

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hij deed gewoon omdat, ik hem kan zien, en benaderen kan er heen schrijven en ervan af halen zeg maar..

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:57:
sorry ik wist niet zo goed waar ik het moest posten, dus maar hier:

Zoals de topictitel al vermoedt, gaat mijn pc niet meer aan

Wat gebeurt er precies:
Als je hem aandoet lijkt alles normaal te gaan, tot je bij het opstart scherm v/d windows komt, hij laat dit heel even zien, je hoort TIK TIK KRRRGGGH (zoiets) en hij gaat uit en start opnieuw weer op, dit blijft hij herhalen tot weet ik veel wanneer...

Wat heb ik al gedaan:
Ik dacht dat mijn HDD was overleden dus die heb ik er eens uitgehaald en aan een andere pc hier in huis gehangen, maar dan deed ie gewoon, dus de hdd is het niet.

nu de vraag:
Weet iemand wat het wel is?!?!?!
Probeer eens memtest86 te draaien.

Wat jij omschrijft komt ook vaak voor bij brak geheugen, als je hdd namelijk brak zou zijn zou je een foutmelding moeten krijgen dat Windows er niet van kan lezen :)

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
het is de HDD niet, heb testje gerunt, hdd is error free,
zal dat memtest86 eens draaien ja, (is dat vanuit dos?!)

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:47:
het is de HDD niet, heb testje gerunt, hdd is error free,
zal dat memtest86 eens draaien ja, (is dat vanuit dos?!)
Ja dat is een dos prog.

Gewoon dus een memtest disk maken en daarna rebooten met de disk in je pc. De rest wijst zich zelf.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, en die vind ik op die site van jou sig zeker :P

Verwijderd

Topicstarter
hoelang moet die memtest86 wel niet draaien zeg :S hij draait al 2 uur en een aantal minuten, er lijkt geen eind aan te komen, er staat dat hij 3 testen gepassed is met 0 errors

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Dan kun je 'm wel stoppen. Memtest draait altijd maar door, maar na 3 passes en 0 errors is wel duidelijk dat het geheugen ok is.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:03:
hij deed gewoon omdat, ik hem kan zien, en benaderen kan er heen schrijven en ervan af halen zeg maar..
als ie te benaderen valt in een andere pc betekent niet dat ie nog goed werkt. bootrecord kan bv ook brak zijn dus test eens of ie eventueel in een andere pc wel boot (hou rekening mee dat windows nieuwe hardware zal vinden en dus de config brak zal worden...)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan kap ik daar ook mee, dus:
- de HDD is het niet(getest met powermax van maxtor)
- het geheugen is het niet (getest met memtest86)

WAT WEL!!?!?! 8)7 |:(

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:27:
ok dan kap ik daar ook mee, dus:
- de HDD is het niet(getest met powermax van maxtor)
- het geheugen is het niet (getest met memtest86)

WAT WEL!!?!?! 8)7 |:(
Voeding? Voltages :)
Moederbord?

Maar ik zou eerst naar je Voeding kijken, als je hdd en je geheugen goed is moet je dus eerst naar je voeding kijken.

En boot anders eens een knoppix cd. als hij dan ook reboot is het 100% zeker hardaware.

(Knoppix is een linux bootable cd)

Verwijderd

Topicstarter
heb geen linux cd...

Maar die voeding, dan gaat dat hele rot ding toch niet eens aan?! hij komt zeg maar tot het xp schermpje, dan gaat ie laden en dan start hij gewoon opnieuw op.. mobo lijkt me ook raar , dan zou dat gekke ding toch ook niet aan gaan?

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:31:
heb geen linux cd...

Maar die voeding, dan gaat dat hele rot ding toch niet eens aan?! hij komt zeg maar tot het xp schermpje, dan gaat ie laden en dan start hij gewoon opnieuw op.. mobo lijkt me ook raar , dan zou dat gekke ding toch ook niet aan gaan?
Luister nou maar naar mij :Y) . Ik doe dit al jaren :z

1: Download een knoppix cd. (En die kun je best zelf vinden)
2: Test je voltages. Je zou echt niet de 1e zijn die opeens zulke problemen krijgt.
3: Waarom zou het niet je mobo kunnen zijn? Ik zie dagelijks mobo's met deze problemen. Pas heb ik het zelf nog gehad door een gespronge condensator.

;)

4: En wel zo belangrijk, mocht de knoppix cd werken. Probeer dan eerst een Windows herinstallatie...

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 17-09-2004 18:59 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Als hij Windows gedeeltelijk kan laden ligt het inderdaad niet aan de voeding e.d. Maar aan Windows ligt het ook niet want dat werkte bij een andere pc wel.

Mijn gok: de koeler van de processor is overleden en zodra de pc nog maar net aan staat is de processor al te warm en schakelt de pc weer uit. Ofzoiets.
Dan download je die toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 17-09-2004 18:58 ]

• Roberto
Bergen schreef op 17 september 2004 @ 18:57:
Als hij Windows gedeeltelijk kan laden ligt het inderdaad niet aan de voeding e.d. Maar aan Windows ligt het ook niet want dat werkte bij een andere pc wel.

Mijn gok: de koeler van de processor is overleden en zodra de pc nog maar net aan staat is de processor al te warm en schakelt de pc weer uit. Ofzoiets.

[...]
Dan download je die toch?
Dat zou ook kunnen ja, maar aangezien we niet weten over wat voor pc we praten is dat ook niet zeker. Want een P4 clockt gewoon terug.
Maargoed. Als hij nou gewoon even die knoppix cd download zijn we er zo achter ja :)

[edit]Nu ik er aan denk, hij heeft toch zijn pc al open gehad om de hdd te swappen, dus hij zou makelijk ff kunnen kijken[/edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 17-09-2004 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar zo goed ben ik niet met die computers ... B) ik kan de basis dingen haha maar die koeler hak nog niet naar gekeken top ga ik nog ff naar kijken, en aangezin ik dus best een noobje ben om het zo maar te zeggen, weet ik echt niet hoe ik die voltages moet meten, maar die knoppix cd zoek ik op thnx for that, i'll keep in touch

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:26:
maar zo goed ben ik niet met die computers ... B) ik kan de basis dingen haha maar die koeler hak nog niet naar gekeken top ga ik nog ff naar kijken, en aangezin ik dus best een noobje ben om het zo maar te zeggen, weet ik echt niet hoe ik die voltages moet meten, maar die knoppix cd zoek ik op thnx for that, i'll keep in touch
http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

:*)

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 17-09-2004 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok en die cd draai ik op die andere pc, en dan?

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 08:32

Hmail

Doet ook maar wat.

Nee die cd moet je op je "kapotte" pc draaien. Als hij dan boot ligt het waarschijnlijk aan je windows-installatie ;)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

ik had zo'n beetje hetzelfde probleem
de processor was kapot, en het moederbord ook. ook het interne geheugen is kapot gegaan. hij is nu in de reparatie.
misschien moet je die onderdelen eens testen of bekijken nadat je de spanning hebt getest
Pagina: 1