Toon posts:

[XP] Wallpaper werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat mn wallpaper niet meer werkt je kan klikken wat je wilt om de achtergrond te veranderen en dat laat ie ook zien, maar op mn desktop veranderd niks. Volgens mij komt dit door remote desktop maar kweet het niet zeker. Iig het is best wel irritant. Ik heb al in het register lopen kloten maar niks hielp. Weet iemand of er een mogelijkheid is om wallpaper show/hide te veranderen en/of hoe remote desktop je achtergrond tijdelijk uitzet.

Mvg. Elmo

ps. windows xp sp2, amd64 3200+, asus k8v deluxe, 9800 se aiw

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:53 ]

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 00:56
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heb dit probleem ook al een tijdje....

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 17-09-2004 12:50 ]

Verwijderd

Staat waarschijnlijk weergeven als webpagina aan.

Eigenschappen Beeldscherm -> Bureaublad -> Bureaublad aanpassen -> Website
-> En daar alles wegvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die opties niet?

http://www.elmosgot.nl/eigenschappen.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:08 ]

Verwijderd

Wat staat er dan onderin het venstertje bij het gedeelte waar je je bureaublad wijzigd? Bij mij in ieder geval, bureaublad aanpassen.

Een vriend van me had dit probleem ook, en toen hebben we ontdekt dat het aan het feit lag dat windows een lege website liet zien over de wallpaper heen.

Verwijderd

Is het gebeurd nadat je sp2 geinstalleerd had? Of had je ervoor ook al last van?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp sp2 geintegreerde cd, dus bij installatie had ik al sp2 erop. Ligt iig niet aan sp2 vriend van me heeft hetzelfde probleem met sp1 en had toen sp2 erover gegooid op de hoop dat het probleem opgelost is.

Verwijderd

toch vreemd sinds al die sp2 updates lopen de fouten in windows hoog op...

zit volgens mij nog vol buggs

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je in je RDP client het volgende vinkje uitstaan ?
(bij bureaubladachtergrond)

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/rdp.jpg

Zo, ja zet deze dan eens aan en log opnieuw in.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 17 september 2004 @ 14:43:
Heb je in je RDP client het volgende vinkje uitstaan ?
(bij bureaubladachtergrond)

Zo, ja zet deze dan eens aan en log opnieuw in.
Dit is het probleem niet, het gaat niet erom of ik tijdens rdp geen achtergrond heb dat maakt me geen hol uit, maar wel als ik gewoon achter mn pc zit en inlog dan blijft ie inactief.

Verwijderd

Topicstarter
THNX voor alle hulp. Maar kben er zoals gewoonlijk er toch zelf uitgekomen.

voor mensen met hezelfde probleem probeer wat ik ook gedaan heb, hier komt ie dan:

START -> Uitvoeren -> gpedit.msc

-Gebruikersconfiguratie
-Bureaublad
-Active Desktop

Selecteer "Active Desktop Inschakelen", rechtermuisknop -> eigenschappen
Verander deze status in "Ingeschakeld"

Ik hoop dat ik hiermee vele van dienst heb kunnen zijn
_/-\o_ _/-\o_

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 23:40:
[...]
Dit is het probleem niet, het gaat niet erom of ik tijdens rdp geen achtergrond heb dat maakt me geen hol uit,
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:42:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om wallpaper show/hide te veranderen en/of hoe remote desktop je achtergrond tijdelijk uitzet.
Ligt het nu aan mij of vroeg je er wel om hoe je bij RDP (Remote Desktop) je wallpaper uit moest zetten. Nou ja, je hebt het zelf al gevonden wat je wel wilde.

In het vervolg als ik weer wat van elmosgot tegenkom dan moet ik maar even herinneren dat het hem toch geen hol uitmaakt.

Graag gedaan jongen |:(

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59

Zerora

Ik Henk 'm!

ach joh, hij weet niet wat ie wil. Straks post die alsnog in dit topic dat het nog niet is opgelost. 8)7

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heel vreemd
ik heb active desktop ook uitgeschakeld en ik zit al jaren te kijken naar een door mij geselecteerd achtergrondje :P

(mijn vriendin) O+ mischien is die zelf wel active

wat ik vreemd vind van de topicstarter is dat het niet MEER werkt mischien de volgende keer als je instellingen gaat veranderen even onthouden wat je veranderd dat voorkomt een hoop narigheid denk ik

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jullie hebben gelijk kmoet beetje op mn taalgebruik letten. Kzal nog ff uitleggen wat er precies gebeurde.

-ik log gewoon op de normale manier in op mn pc en voila achtergrond
-af en toe zit ik in de woonkamer en dan rdp ik naar boven en dan schakelt rdp mn achtergrond uit omdat dat alleen maar bandbreedte kost van mn netwerk
-nadat ik voor het laatst rdp gebruikte en de pc op afstand herstarte op afstand kreeg ik bij het normaal weer inloggen mn achtergrond niet meer terug :/

Dus mn vraag was hoe werkt rdp gooit hij iets in het register zodat je achtergrond ff uit is of doet dat op een andere manier, want om 1 of andere reden heeft hij het niet goed terug gezet.

Gr. Elmo

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Thanx voor de extra uitleg. Sorry voor mijn reaktie, ik was alleen even "pissed" toen ik jou reaktie las. Ik probeerde je gewoon even te helpen.

Even goeie (got)vrienden, zand erover.

• Hollanda
Ik heb de oplossing van de topicstarter geprobeert, maar in mijn geval heeft dit niet geholpen. Bij mij is dit probleem op dezelfde manier ontstaan als van de topicstarter.

• Hollanda
Niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij kreeg ik de achtergrond achter de letters niet meer doorlopend. Ik heb nu windows xp opnieuw geinstalleerd. En remote nu alleen nog maar met achtergrond aan.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ja oud topic maar ik heb een oplossing:

Meestal wordt de achtergrond in XP gemold doordat je op een webpagina "use image as background" aanvinkt.

Een oplossing/workaround is:
  • Eerst het plaatje weggooien dat is neergezet door IE.: Het plaatje staat ongeveer hier:
    C:\Documenten en Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Internet explorer wallpaper.jpg;
  • Dan een ander achtergrond plaatje kiezen bij de bureaublad eigenschappen en evt rebooten;
  • Als je nu een plaatje van het internet als achtergrond wil hebben, moet je deze eerst opslaan en daarna pas via de bureaublad eigenschappen selecteren.
Pagina: 1