Toon posts:

Sweex 3,5" Mobile Storage Solution USB 2.0 goede aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Mobile Storage Solution USB 2.0 en kwam er een tegen op www.sweex.nl Ik wil er een Maxtor 160 GB schijf in plaatsen. Als backupschijf. Ik heb het e.e.a aan topics al doorgezocht, maar niet veel gevonden over dit product!

- Nu wil ik graag weten wie heeft dit product en kan er iets over vertellen. Is de data doorvoer snel genoeg, en te vergelijken met de huidige IDE snelheid?

- Wat doet de Mobile Storage Solution USB 2.0 met de warmte van de Harde schijf?

- Hoe groot is jouw harde schijf die je erin hebt geplaatst. Kan de Mobile Storage Solution USB 2.0 alle schijven aan?

- een usb 2.0 aansluiting is voldoende? Die standaard op het moederbord zit? Of moet je een apart kaartje kopen. Ik heb nl. nog een aantal usb 2.0 poorten vrij.

- wat is het alternatief voor dit sweex product?

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
Ik zit er ook over te denken een te kopen: deze Sweex die ongeveer 45 euro kost of die van Qtec http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=565200 die43 euro kost. Die Sweex heeft een aluminium behuizing, de Qtec heeft een koeler die de Sweex volgens mij niet heeft.

Ik heb nog een HD van IBM van 18 GB liggen die ik er in wil doen.

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
schopje

ik zit met dezelfde vragen opgescheept. al tijdje aan het zoeken naar meer info maar nog steeds niets gevonden.
op de site van sweex staat bv een support tot 120 gig.... vraag me af of deze externe case ook grotere harddisks ondersteund.

zijn er mensen die dit produkt al in hun bezit hebben en hun ervaringen met ons willen delen ?

PC Specs

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:42
250GB werkt anders prima.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 10:24
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:41:
Ik ben op zoek naar een Mobile Storage Solution USB 2.0 en kwam er een tegen op www.sweex.nl Ik wil er een Maxtor 160 GB schijf in plaatsen. Als backupschijf. Ik heb het e.e.a aan topics al doorgezocht, maar niet veel gevonden over dit product!

- Nu wil ik graag weten wie heeft dit product en kan er iets over vertellen. Is de data doorvoer snel genoeg, en te vergelijken met de huidige IDE snelheid?

Het is iets trager omdat het signaal omgezet moet worden van IDE naar USB door de geintegreerde controller

Snelheid USB2.0 ext HD

- Wat doet de Mobile Storage Solution USB 2.0 met de warmte van de Harde schijf?

zoals Toad al vermeldde hebben sommige apparaten een fannetje

- Hoe groot is jouw harde schijf die je erin hebt geplaatst. Kan de Mobile Storage Solution USB 2.0 alle schijven aan?

Ja een MSS kan in principe alle harde schijven aan

- een usb 2.0 aansluiting is voldoende? Die standaard op het moederbord zit? Of moet je een apart kaartje kopen. Ik heb nl. nog een aantal usb 2.0 poorten vrij.

Ja deze poorten kun je zonder problemen gebruiken

- wat is het alternatief voor dit sweex product?

pricewatch

[ Voor 6% gewijzigd door LinuZZ op 21-09-2004 19:53 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 11:07
Ik heb deze Mobile Storage Solution USB 2.0 icm een 160Gb Maxtor 7200 rpm disk.

Sandra 2004 filesystem benchmark geeft op mijn net geformatteerde disk 23MB/s aan

In liggende toestand is hij aanzienlijk warmer dan wanneer je hem rechtop zet in de bijgeleverde houder.

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
Ik heb de Conceptronic gekocht(Sweex had de PC-boer waar ik wilde kopen niet meer). Ziet er mooi uit(aluminiumbehuizing, aan en uit knop). IBM HD van 18 GB erin gedaan en meteen lopen. Ik weet niet of er een max zit aan de grootte van de HD. Op de HCC-dagen ga ik kijken voor een grotere HD(>=120 GB denk ik)

Deze Conceptronic(komt uit Taiwan en heeft 3 jaar garantie) is ook goedkoper dan Sweex.

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb zelf ook dit product aangeschaft, maar ik krijg em nog niet eens aan de praat :(
Ik heb een HDD uit me PC getrokken van 120 Gig, Vol met muziek.. Deze heb ik in de Case gebouwd en netjes aangesloten op de pc, nu zegt mijn pc dat er wel een USB 2.0 Device is gevonden maar ik heb geen toegang tot de harde schijf ??

Misschien dat iemand hier raad mee weet? Jumper Setting op de HDD misschien??

Ik gebruik Windows XP dus die zou het gewoon moeten herkennen :'(
Pagina: 1