Toon posts:

over piepjes, processors en videokaarten (help)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke even een probleem, ik heb al search gebruikt maar weinig nuttigs gevonden dus dan maar dit topic.

Mijn computer start tegenwoordig ongeveer 1 van de 10 keer op, of hij start wel op maar slaat na een minuutje in windows vast of krijg een blauw scherm, en soms gaat zelf het beeld gewoon uit en thats it! erg vervelend dus.

Als ik hem dan opnieuw opstart krijg ik meestal 1 lange piep te horen die zich na ong 3 seconden herhaalt (heb al pagina gechekt met piepjes maar deze staat er niet tussen) wat ik dan doe is de pc weer uitzetten en weer aan. en dan na een stuk of 10 keer is het wel goed, zolang hij alvast een paar minuten in windows zit dan blijft hij ook wel goed lopen. Maar je snapt wel dat dit erg irritant is, daar ik dan een uur verder ben voordat ik normaal kan werken.

mn specs:

AMD 1500+ (mobo van jetway volgens mij)
120g Maxtor HDD
Hercules AIW 9800 SE
Soundblaster LIVE! platinum
640 DDR (512 + 128)

wie kan me meer vertellen? TIA!

Verwijderd

dat kan tig verschillende oorzaken hebben...
wat heb je al geprobeert ?

nog niks dan zou ik beginnen met een andere voeding te proberen...
ff ergens anders lenen/uit lenen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:22 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kijk even op je bios chips wat voor merk het is, en zoek dan op internet de bijbehorende "beep codes" op.

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:18:
[...](mobo van jetway volgens mij)[...]
Deze info eigenlijk wel belangrijk, post dat nog ffies (zo exact mogelijk dus merk/type/bios versie enzovoorts)

Enne ook deze al ingezien ?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, met zo'n topicstart kunnen we weinig. We kunnen op geen enkele manier uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En da's nou net niet de bedoeling ;) De eerder gelinkte Troubleshooter kan je hierbij een heel eind verder helpen :Y)

Dit topic is gesloten.