[XP SP2] USB 2.0 cardreader herkend als onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb hier een fresh install van Windows XP Professional (SP2 slipstreamed). Mijn cardreader wordt nu opeens niet meer herkend... het is een onbekend apparaat.

Raar, voorheen (onder mijn vorige Windows installatie) was het een kwestie van aansluiten op het moederbord en voila, hij werd herkend als mass storage device en alles werkte. Echter, nu kom ik niet verder dan "onbekend apparaat".

Ik heb ontdekt dat als ik 'm via m'n externe USB 1.1 hubje aansluit 'ie wèl wordt herkend, maar dan werkt 'ie niet op USB 2.0 snelheid.

Wat kan er hier aan de hand zijn?

Voor de duidelijkheid: ik heb de nVidia nForce drivers voor Windows XP geïnstalleerd zodat USB 2.0 ook daadwerkelijk ondersteund wordt. Windows XP geeft zelf ook al de melding dat ik het apparaat beter via een USB 2.0 poort kan aansluiten om van de hogere snelheid te profiteren...

(ik heb gesearched maar kon niet echt iets bruikbaars vinden op GoT)

-- Edit: raar idee, maar ik ben nu SP2 over SP2 heen aan het installeren. Tsja, je weet maar nooit.

-- Edit #2: en dat hielp dus niet... :(

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 17-09-2004 13:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zojuist eens geprobeerd Windows XP helemaal schoon te installeren (pré-SP1 versie dus), dan SP1... resultaat nog hetzelfde, "Onbekend apparaat" tenzij ik het op m'n USB 1.1 hubje aansluit...

Grrrr!!! :(

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 15:38
Best vaag, ik heb hetzelfde met mn iPod, XP SP1, maar deze werkt wel gewoon op usb 2.0 met een dataoverdracht van ongeveer 1Gb/min. :*)

Is het niet toevallig een hub van de Aldi, daar heb ik hetzelfde probleem mee, ook al zit de voeding erin!? (heb jij de (externe) voeding er in zitten?)

[ Voor 37% gewijzigd door eerdepeer op 17-09-2004 14:36 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
eerdepeer schreef op 17 september 2004 @ 14:34:
Best vaag, ik heb hetzelfde met mn iPod, XP SP1, maar deze werkt wel gewoon op usb 2.0 met een dataoverdracht van ongeveer 1Gb/min. :*)

Is het niet toevallig een hub van de Aldi, daar heb ik hetzelfde probleem mee, ook al zit de voeding erin!? (heb jij de (externe) voeding er in zitten?)
Nee, het gaat niet over de hub. Dat is gewoon een USB 1.1 hubje dus die melding over de snelheid klopt. Daar ligt het probleem niet.

Het probleem ligt bij m'n interne cardreader die op een interne USB-poort zit aangesloten. Ik heb daar tijdenlang probleemloos mee gewerkt onder SP1 en vorige week ook nog een tijd onder SP2. Echter, na een compleet nieuwe install van Windows krijg ik de cardreader op geen enkele manier herkend - behalve door 'm op die USB 1.1 hub aan te sluiten...

-- Edit: ik heb het helemaal gehad met dat k*tding. Ik ga 'm maar gewoon extern aansluiten als USB 1.1, zovaak heb ik 'm toch niet nodig dus dan kan ik de wat lagere snelheid wel voor lief nemen. En in de vrijgekomen 3.5" drivebay bouw ik dan wel weer m'n 3.5" floppydrive in.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 17-09-2004 15:05 ]

Verwijderd

Je kan proberen om de moederbord drivers opnieuw te installeren. Heeft bij mij het probleem opgelost. Asus P4P800 m'bord.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 15:04:
Je kan proberen om de moederbord drivers opnieuw te installeren. Heeft bij mij het probleem opgelost. Asus P4P800 m'bord.
Zoals ik al schreef, ik heb de nForce drivers geïnstalleerd. Meerdere keren zelfs, nu je het zegt.

Maar zoals ik in bovenstaande posting al schreef, ik laat het maar op USB 1.1 - ik heb geen zin nog een dag te gaan kloten om het op USB 2.0 te krijgen. Ik wil vanavond gewoon m'n PC helemaal geïnstalleerd hebben met alles erop en eraan en getweaked tot het uiterste. Dat lukt me niet met al dit USB-gekloot...

Verwijderd

|:( |:( |:( |:(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hoezo? Ik loop al de hele dag te k*tten met dat ding... ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd, tot complete nieuwe installs van Windows met en zonder dat ding aangesloten te hebben.

Ik ben ondertussen nogal gefrustreerd geraakt... gisteren m'n bootschijf naar de zevende hemel, nu die cardreader die op een USB 2.0 aansluiting enkel nog maar als onbekend apparaat herkend wordt... :(

Ik haat de wetten van Murphy! :(

Pagina: 1