Iiyama VM 450 monitor komt nog maar af en toe uit standby

Pagina: 1
Acties:

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 14:48
Ik heb al een tijdje een Iiyama VisionMaster 450 Pro, die altijd perfect gewerkt heeft.
Maar van de week zette ik mijn PC aan, waarna het monitor lampje van standby (oranje) naar aan (groen) sprong, maar vervolgens ging het lampje (en de monitor) helemaal uit.

Van alles geprobeerd... kabels gechecked of course.. maar niks... maar opeens werkte alles weer.

's avonds hetzelfde probleem. Toen heb ik de stroom kabel van de PC en monitor omgewisseld, en werkte hij weer (hier hoopte ik dat het een los contactje van de kabel was geweest).

Maar de dag erno weer hetzelfde probleem. Toen heb ik de monitor uitgezet... 5 minuten uit laten staan, daarna aangezet en hij werkte.

Vandaag hielp dat echter ook niet meer. Ik heb om de zoveel tijd de monitor eens geprobeerd aan te zetten, en na een uur of zo kwam hij dan toch aan.

Ik ga nu mijn PC maar aan laten staan (ook niet gezond natuurlijk), maar heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En kan ik er zelf iets aan doen?

Ik zit al naar een nieuwe te kijken... Een LS902UT is 170 euro, maar heeft geen Diamondtron scherm. De MM904UT heeft dat wel, maar kost ook meteen 270 euro.
Niet dat dat duur is voor deze monitoren, maar als ik mijn huidige kan redden, dan graag... want het scherm is nog steeds perfect...

Hopelijk kan iemand me helpen =/

Verwijderd

dat had ik ook dat probleem en nu is hij DOOD!

ik vind de kwantiteit (levensduur) van deze 1370 gulden monitor echt $#%$#

ik hoef geen IIYAMA meer! maar wat nu wel......LG / Samsung?

Het heeft iets te maken met die Voedingstoren aan de zijkant.

Als je er een fan tegenaan hangt, kap dus slopen, doet hij het nog 2 maanden daarna gaat hij waarschijnlijk dood!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:21 ]

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Zal het aan het weer liggen ofzo, maar ditzelfde probleem heb ik dus ook sinds afgelopen week! ;)

Best balen, want ik heb 2 van deze monitoren in Dual monitor opstelling! Dus als hij het helemaal gaat begeven moet ik ze allebei vervangen, anders ziet het er niet uit en heb je geheid beeldverschil enzo.
Ik zet nu maar m'n monitoren steeds uit en pas aan als m'n pc aan het opstarten is, want hij heeft er allen last van als hij uit standby moet komen. Maar ik ben wel bang dat het vandaag of morgen echt over is. :(

Schijnbaar een bekend probleem van deze monitoren.
Hopelijk heeft er nog iemand een oplossing waardoor onze 450's nog even meekunnen :)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• MadButch
Heb me maar een Samsung besteld dan...

Mischien dat ik hem nog kan laten repareren, maar dan is ie of reserve, of gaat ie mijn moeder nog wat kijk plezier leveren :)

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 19:52
Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad. Maar toen bleek het mijn voeding te zijn die niet genoeg stroom kon leveren om het hele zooitje aan te sturen.....

Tegen woordig springt mn IIyama alleen maar op groen voor een half uurtje per dag |:(

• MadButch
Is die voeding zelf te vervangen? Zo ja wat kost ie :)

En heeft al eens iemand het door Iiyama laten doen, of enig idee wat dat geintje kost?

thank!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MadButch schreef op woensdag 22 september 2004 @ 08:22:
Is die voeding zelf te vervangen? Zo ja wat kost ie :)

En heeft al eens iemand het door Iiyama laten doen, of enig idee wat dat geintje kost?

thank!
Ik heb een PRO 450 staan met een beschadigde beeldbuis, maar de voeding e.d. is nog perfect. Mag je hebben als je die nog nodig hebt...
Pagina: 1