[logo] compressies

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ha mensen, ik moet een logo ontwerpen, voor een basisschool. Nu heb ik dit gedaan met CorelDraw 11. Ik ben nu opzich tevreden over mijn logo, maar nu heb ik nog een vraagje wat betreft de compressie. Het logo komt namelijk op de site en op briefpapier en soortgelijke documenten. Het logo moet dus verkleint worden en nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste kan regelen bij de verschillende doeleinden. Moet dat gif zijn of ... ? Heb geen idee wat bijvoorbeeld een drukker voor wensen heeft.

Alvast bedankt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tip 1: Probeer je logo sowieso Vector-based te maken (of te converteren)
Tip 2: Wij weten ook niet wat de drukker voor wensen heeft (meestal iig niet gif), bel hem anders even op :)

edit:

Vectorbased maken, geeft je automagisch de mogelijkheid om zonder verlies te schalen.

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2004 11:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
Een algemeen vector formaat wat bijna alle drukkers wel kennen is EPS. Dat gebruiken wij zelf ook vaak om te communiceren met de drukker.

Verwijderd

Naar een drukker zou ik hem niet verkleinen. Het liefst als een vector. Als je dit niet lukt is een jpeg zonder veel compressie ook nog wel te doen. Ik zou als eerste aan de drukker vragen welke eisen er aan gesteld worden.

Wat betreft de site, kun je idd GIF gebruiken en anders PNG. Hierbij moet je gewoon wat proberen met compressie niveau en hoe dat er uit ziet voor het mensenlijk oog. Het is gewoon een afweging tussen uiterlijk en bestandsgrootte.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:59:
Naar een drukker zou ik hem niet verkleinen. Het liefst als een vector. Als je dit niet lukt is een jpeg zonder veel compressie ook nog wel te doen. Ik zou als eerste aan de drukker vragen welke eisen er aan gesteld worden.

Wat betreft de site, kun je idd GIF gebruiken en anders PNG. Hierbij moet je gewoon wat proberen met compressie niveau en hoe dat er uit ziet voor het mensenlijk oog. Het is gewoon een afweging tussen uiterlijk en bestandsgrootte.
Naar de drukker zeg je JPG en op de site GIF of PNG? Dat ligt er maar net aan wat voor logo het is. De meeste logo's zullen in het GIF of PNG formaat het beste tot zijn recht komen, met als bronbestand een vectorbestand zoals EPS.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Bertuss schreef op 17 september 2004 @ 11:53:
Ha mensen, ik moet een logo ontwerpen, voor een basisschool. Nu heb ik dit gedaan met CorelDraw 11. Ik ben nu opzich tevreden over mijn logo, maar nu heb ik nog een vraagje wat betreft de compressie. Het logo komt namelijk op de site en op briefpapier en soortgelijke documenten. Het logo moet dus verkleint worden en nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste kan regelen bij de verschillende doeleinden.
EPS, PDF.. of een lagere-versie AI? Als je Corel-file redelijk absurd groot is en je hebt er geen images in zitten; gewoon zippen doet wonderen.
Heb geen idee wat bijvoorbeeld een drukker voor wensen heeft.
Bel er dan eens eentje :). Het liefst natuurlijk diegene die je logo gaat drukken.

teveel zooi, te weinig tijd

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

CorelDraw werkt al met vectors.

Bewaar gewoon het originele .cdr bestand. Die hoef je niet te zippen, want die kun je gewoon bij het opslaan laten comprimeren.

En als je het logo een keer nodig hebt exporteer je het gewoon naar het gewenste formaat, wat dat formaat moet zijn hoor je dan wel vanzelf van degene (webmaster, drukker) die het wil hebben.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1