[winXP] Java werkt niet voor user die inloggen met policy

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb op mijn systemen Javan geinstalleerd als administrator op het locale systeem. Als iemand naar de Postbank site gaat om betaligngen te doen gaat het bij het verzenden mis. (error 3701) Nu is de error al bekend door te bellen met de Postbank en die zeggen....... Java installeren. Aangezien dit er op staat en verder alles lijkt te werken gaat er iets niet goed met de policy meen ik.

Als ik al administrator lokaal Java gebruik is er geen probleem, bij Java webstart staan er ook 4 icoontjes. Als ik ditzelfde bekijk als ingelogde gebruiker gaat er iets mis want die 4 icoontjes staan er niet.

Ik ben al aan het graven geweest in de policy-editor van SBS 2003 maar je kunt het niet aan zetten naar mijn mening omdat de Microsoft-versie op de server niet kan zien wat er qua apps verder op de client geinstalled staat waardoor de optie natuurlijk ook niet in de policy voorkomt.

Kent iemand dit probleem ? Technet vertelt er natuurlijk niets over ;)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Heeft iemand hier misschien een idee over ? Als ik de gebruikers binnen het domein namelijk Admin-rechten geef werkt het nog niet voor de gebruikers.

Strange als je het mij vraagt.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer de gebruiker waarbij het niet werkt eerst eens lokaal administrator te maken - als het dan wel werkt is het niet zo zeer een policy maar is het gewoon een permissie die ontbreekt :)

Die permissie zou je vervolgens kunnen opzoeken met bv. FileMon of RegMon (van www.sysinternals.com) :)