Toon posts:

Heb geen MIDI driver!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zit met een probleem ik heb een pc waar windows 2000 (service pack 4) op is geinstalleerd. Alleen heeft de PC geen midi drivers. Dus kan helemaal geen midi bestanden afspelen. Het is gewoon een simpel (best nieuw) moederbord met een geintregeerde geluidskaart.

Nu heb ik nog een pc... en daar werkt midi wel gewoon. Met ook zo'n simpel moederbord. Op deze pc staat microsoft gs wavetable software geinstalleerd als midi driver. Dus volgens mij een software matige Midi driver. Waarmee je midi kan afspelen.

Nou kan ik volgens mij dat probleem makkelijk oplossen door ook die Microsoft GS wavetable software te installeren zo dat ik daar ook midi kan afspelen...

Wie helpt mij?

Verwijderd

Als ik me niet vergis kun je middels installatie van DirectX de Microsoft GS tot je beschikking krijgen. Natuurlijk zijn ook de drivers voor je geluidskaart nodig.

Link: Microsoft DirectX homepage

Verwijderd

Topicstarter
SUPER!!!
Het werkt!!!

Had eerst DirectX geinstalleerd.... en pc opnieuw opgestart... doen deed die het nog niet :'(

Toen ff in appartaatbeheer gekeken. Daar het MIDI apparaat verwijderd... en toen opnieuw geinstalleerd... en nu werkt het... :*)

BEDANKT!!