Toon posts:

[python] mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben bezig met het leren van python en ben ondertussen bezig met een klein programmatje aan het schrijven.
Met dit programma wil ik wat gegevens plaatsen in een mysql database. Alleen beschrikt python niet standaard over een mysql module. Op sf.net is er wel 1 te vinden:
http://sourceforge.net/projects/mysql-python/
Alleen lukt het mij niet om deze geinstalleerd te krijgen. Volgens de Readme.html moet ik iets doen met een setup.py maar die bestaat niet in de win32 versie :S
Op het moment programmeer ik op een windows machine maar het doel is om uiteindelijk aan de praat te krijgen op een linux server.
Heeft iemand een idee hoe ik python kan laten communiceren met mysql?

gegroet spydar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:44:
hallo,
ik ben bezig met het leren van python en ben ondertussen bezig met een klein programmatje aan het schrijven.
Met dit programma wil ik wat gegevens plaatsen in een mysql database. Alleen beschrikt python niet standaard over een mysql module. Op sf.net is er wel 1 te vinden:
http://sourceforge.net/projects/mysql-python/
Alleen lukt het mij niet om deze geinstalleerd te krijgen. Volgens de Readme.html moet ik iets doen met een setup.py maar die bestaat niet in de win32 versie :S
Op het moment programmeer ik op een windows machine maar het doel is om uiteindelijk aan de praat te krijgen op een linux server.
Heeft iemand een idee hoe ik python kan laten communiceren met mysql?

gegroet spydar
Je hebt neem ik aan MySQL-python-1.0.0.win32-py2.3.zip gedownload. Deze moet je unzippen en daarna de files (CompatMysqldb.py, _mysql_exceptions.py, _mysql.pyd) en de directory MySQLdb in de de python directory "C:\Python23\Lib\site-packages" zetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
import MySQLdb
conMy = MySQLdb.Connect("localhost", db="mydatabase")
cursMy = conMy.cursor()

cursMy.execute("select * from test")
result = cursMy.fetchall()

for item in result:
      print item

succes

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

P&W Beleid: problemen bij installeren / configureren

moved naar Software Algemeen

[ Voor 19% gewijzigd door drm op 20-09-2004 09:48 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz