Toon posts:

Meerdere netwerkinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op mijn laptop zit een wireless kaart, die bij netwerk 1 via DHCP zijn IP adres krijgt, en bij netwerk 2 moet er een vast IP adres gebruikt worden. Op de laptop draait WinXP SP2. Telkens als ik verander van netwerk moet ik handmatig de instellingen veranderen (rechtermuisklik op de wireless card in 'verbindingen', dan eigenschappen, dan tcp/ip.. eigenschappen enz...).
Ik weet dat je daarvoor Netswitcher kan gebruiken, ik heb ook de andere topics op GOT gelezen... Maar in windows XP (en vooral SP2 die nu 'beter' zou moeten omgaan met wireless) moet het toch mogelijk zijn dat, als hij ssid=1 detecteert, hij settings A kiest, en SSID=2 detecteert, hij settings 2 gebruikt?
Of heeft Microsoft daar nog niet aan gedacht? |:(
Desnoods wil ik nog zelf veranderen van instellingen, maar dan liefst met één enkele knop (daar komt netswitcher weer om het hoekje kijken...)

Thanks!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je in de eigenschappen van je netwerk kaartje de properties van het TCP/IP protocol opvraagt, zie je daar een tabje Alternate Configuration. Het IP-adres wat je daar invult, wordt gebruikt in geval je geen DHCP adres krijgt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 17 september 2004 @ 11:39:
Als je in de eigenschappen van je netwerk kaartje de properties van het TCP/IP protocol opvraagt, zie je daar een tabje Alternate Configuration. Het IP-adres wat je daar invult, wordt gebruikt in geval je geen DHCP adres krijgt
euh... dat staat er niet... 8)7

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:31

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:47:
[...]

euh... dat staat er niet... 8)7
XP Home edition?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar in een andere topic hier op GOT heeft iemand gezegd dat het op WinXP mogelijk was zonder bijkomende software. Hij heeft alleen niet gezegd HOE... :?
toch bedankt voor je suggestie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:58 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:39
verschillende hardware configuratie's!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Dit kan in de NETSH-omgeving met batchscripts. Hier is een overzichtje van wat allemaal kan:

http://www.microsoft.com/...roddocs/en-us/ntcmds.mspx

Enige nadeel is dat je het als admin moet uitvoeren. Op zich niet erg, maar ik zet niet zo graag m'n admin-pwd in een batchfile.

Cool things to do with Netsh

[ Voor 16% gewijzigd door CmdrKeen op 17-09-2004 16:28 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1