Toon posts:

7 pins s-video beter dan 4? / 50hz boot tv-out / dvi port

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze 3 vragen dus:

Ik heb een ATI Radeon 9700 TX met TV-Out (7 pins s-video aansluiting)
Nu heb ik gister deze kabel gekocht: http://www.mcsnet.nl/media/SCART48.jpg
Nu kwam ik erachter dat die kabel die ik gekocht had 4 pins was, dit werkte ook goed maar nu vraag ik me af of ik hogere kwaliteit kan halen met een 7 pins kabeltje... Want het beeld is n beetje wazig nu op tv (maar ze zeggen dat dat normaal is ofzo :P) (heb een philips van 63cm van 50hz) en dan n mn 2e vraag:

Als ik m'n pc boot dan staat zowel mn monitor als tv op 50hz.. op de tv is dit geen probleem, maar op de monitor wordt het beeld smaller dus.. Pas als mn windows xp geladen wordt springt hij over naar 75hz op mn monitor. Is dit normaal? Kan ik hier iets tegen doen dat ik op mn monitor 60hz krijg bij het booten (wat ik normaal heb als er geen tv-out kabel is aangesloten) Of is dit niet verhelpen?

En m'n 3e vraag, ik heb ook een dvi aansluiting op die kaart, kan die ook naar tv via een bepaalde kabel om hogere kwaliteit te halen op je tv? of is deze aanlsuiting voor heel iets anders?

Alvast bedankt voor de reacties.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
die overige 3 is waarschijnlijk composite (lees de faq maar eens door)
50hz booten is idd normaal, en ik denk ook niet dat het te verhelpen is.

DVI-> tv gaat niet, althans, niet digitaal, dus geen kwaliteits verbetering

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
dus die 3 overige pinnen hebben eigenlijk niet veel nut kwa kwaliteits verbetering aangezien het composite is, of is het toch wel aardig te merken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:43:
dus die 3 overige pinnen hebben eigenlijk niet veel nut kwa kwaliteits verbetering aangezien het composite is, of is het toch wel aardig te merken?
Zoals te lezen op http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html zullen die overige 3 pinnen waarschijnlijk een of andere functie hebben die niks met je s-video te maken heeft

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Dat is niet waarschijnlijk zo, maar het is gewoon zo! Om niet teveel connectoren op je achterkant van je videokaart te hebben, hebben ze meerdere dingen ondergebracht in een connector. Composiet videosingaal kan er bijvoorbeeld ook bij zitten. Je hoort verloopkabeltjes bij je videokaart te krijgen.
Svideo is gewoon 4 pins. (Het kan zijn dat je beeld wazig is als je geen verloopje gebruikt)

Verder is het normaal van die 50 Hz. Als je opstart geven allebij je ramdacs (ram digital to analog converters) hetzelfde signaal. Pas als je in windows zit en de drivers geladen zijn, kan dat aangepast worden. Tot die tijd mag het signaal niet boven de 50 Hz uitkomen, omdat je TV hier kapot door kan gaan (of dit gewoon niet ondersteund).

Als laatste DVI kan alleen naar TV als je TV een DVI aansluiting heeft. Sowieso heeft DVI alleen nut als je ook een digitale TV hebt (LCD/TFT).

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ah, k dan weet ik dat alles oke is, tnx
Pagina: 1