[XP] Wireless + SP2: niet zo gemakkelijk*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Na installatie van SP2, kan ik niet meer met WEP netwerken....

Als ik alles default laat, wordt mijn router wel gezien en is er verbinding, maar ik kan totaal niet pingen. De melding is: 'limited or no connection'.

Nu zet ik het IP adres met de hand en moet ik WEP disablen.

Config: P4 HT 1.8, 1GB, SP2, ZoneAlarm 5.1 (4.8 werkte helemaal niet met SP2), MS firewall uit, McAfee Virusscanner, SpeedTouch 570 Wireless router, Speedtouch client.

De eerste SP2 installatie ging gelijk al mis, ZoneAlarm 4.8 werd niet door de Security Center' herkend. Nieuwe MS firewall uit, nog steeds geen succes.

Vervolgens heb ik XP SP1a opnieuw geïnstalleerd (met repair) en SP2 er gelijk achteraan. ZoneAlarm 5.1 en MS firewall uit. Na het IP adres handmatig te zetten, en WEP uit kan ik prima netwerken. Zodra ik de WEP enable, heb ik weer geen functionaliteit. It sucks!

Echter, ik wil minimaal de WEP functionaliteit die ik vóór SP2 terug.

Wie kan er helpen?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
dat zou ik idd ook wel willen weten
heb nog geen problemen maar voordat ik ga upgraden naar sp2

Check dit en help mee!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

werkt hier perfect. Ik heb een oude Tiny Personal Firewall (die in mijn ogen nog steeds het beste werkt) van 1999. Niks mis mee, windows doet er niks raars mee.

Wireless werkt nog steeds even goed als eerst, al vraag ik me wel af waarom ze het hebben veranderd. Zoveel gebruikersvriendelijker is het nu niet, maarja.

al eens nieuwe drivers geprobeerd voor je wireless kaartje o.i.d.?

one more thing...

Verwijderd

Uhm bij de laptop doet ie het nog wel, daar heb ik toch ook sp2 geïnstalleerd :S Het kan komen doordat er daar een andere wireless kaart in zit of doordat ik hem daar niet via de windowsupdate geïnstalleerd heb. Ben nu aan het proberen om op de pc, waar wireless het dus niet meer doet, de sp2 op de andere manier te installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 14:49 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Wireless in SP2 is idd wel vaag!
Maar hier werkt het goed hoor!

Enigste probleem wat ik gehad heb is dat 'm plots zei dat m'n wireless adapter geen WPA ondersteunde,
terwijl het écht wel zo is en ik het ook gebruik.
Maar paar dagen later wou 'm het dan toch plots doen :s ... Vaag dus!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Bij mij werkte het, totdat ik wat software had geinstalleerd en de boel opnieuw had gestart, toen stopte hij ermee :?
Heb de nieuwe originele drivers van Realtek geinstalleerd, alles werkt weer als een zonnetje.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

De Wireless Network Setup Wizard in SP2 al eens geprobeerd? (op eigen risico ;) )
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/wireless.gif

(Mijn Norton NIS 2004 Pro werd door de Security Center ook eerst niet herkend, tot ik de Norton WMI update downloadde via LiveUpdate. --> probleem was direct opgelost!

[ Voor 5% gewijzigd door Neobahamuth op 21-09-2004 16:04 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 14:46:
Ben nu aan het proberen om op de pc, waar wireless het dus niet meer doet, de sp2 op de andere manier te installeren.
Nope, dat was het niet.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 14:11
ik werkte voorheen met linksys software voor mijn wifi pmcia, dat werkte simpel en snel, maar nu zit er bij sp2 ook wifi shit en nu werken ze allebei tegelijk. Het is dom maar het werkt wel...

Verwijderd

Ik kom er niet uit. Ik gebruik geen WEP alles is gewoon heeeeel standaard. De buurman kan zo connecten als ie wil. Het ligt niet aan de router, met de laptop (die ook sp2 heeft) kan ik gewoon nog connecten namelijk. Ik heb nu de firewall ook maar uit gezet. Gereboot en alles..... Sp2 opnieuw geinstalleerd. Andere drivers geprobeerd, maar er waren eigenlijk geen nieuwe drivers. Ik heb de Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC Ik begin sp2 steeds vervelender te vinden. Weet er niemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 16:47 ]

Verwijderd

hmmz wat een negativiteid weer, hier is alles alleen maar beter geworden dankzij sp2 en het is ook wel wat logisch dat je weer het een en ander moet instellen na een flinke update

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:04:
hmmz wat een negativiteid weer, hier is alles alleen maar beter geworden dankzij sp2 en het is ook wel wat logisch dat je weer het een en ander moet instellen na een flinke update
Hm....toch jammer. Bij mij ligt het denk ik aan de drivers die nog niet ge-update zijn door de fabrikant. Best wel jammer dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 19:48 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:36
Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat je geen WEP gebruikt en dat MS dat in SP2 min of meer afdwingt???
Ik heb hier een pc met dezelfde Realtek nic chipset die bij mij thuis wel het wireless accesspoint ziet maar op een andere locatie (waar geen WEP staat ingesteld) ziet ie het accesspoint niet....

Help?

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 17:30

ranzige pad

kwaaak kwaak

hier idem. zonder security geen probleem, met security geen verbinding mogelijk. (linksys 54g kaart/broadcom)

Nieuwe/andere drivers zijn nog niet beschikbaar. Heeft iemand uPnP al geprobeerd ? ik kan het niet meer, gezien het feit dat ik sp1a + patches al weer aan het installen ben.

HT & NAS & Inventaris

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:36
Wat versta jij onder security?

Ben nu ook een pre SP2 backup aan het terugzetten... Maar dat is uiteindelijk toch geen oplossing!

[ Voor 63% gewijzigd door Leader98 op 19-09-2004 20:43 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:00:
Ik kom er niet uit. Ik gebruik geen WEP alles is gewoon heeeeel standaard. De buurman kan zo connecten als ie wil. Het ligt niet aan de router, met de laptop (die ook sp2 heeft) kan ik gewoon nog connecten namelijk. Ik heb nu de firewall ook maar uit gezet. Gereboot en alles..... Sp2 opnieuw geinstalleerd. Andere drivers geprobeerd, maar er waren eigenlijk geen nieuwe drivers. Ik heb de Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC Ik begin sp2 steeds vervelender te vinden. Weet er niemand een oplossing?
Same here.... :/
Ik heb mn draadloze instellingen alleen niet veranderd.
Met mn eigen firewall uninstalled en dan zowel met als zonder Windows Firewall wil ie nog wel redelijk ene verbinding opbouwen, maar als ik de Windows firewall uit zet en mn eigen firewall er op zet dan is het voornaamste probleem dat ie geen IP-adres kan krijgen.
Ik heb mn XP dus mooi weer teruggezet naar SP1, dat beter werkt. O-)

Mn firewall is overigens Tiny Personal Firewall 2.0.14 uit 2001. :P

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 17:30

ranzige pad

kwaaak kwaak

Security als in WEP of WPA

[ Voor 4% gewijzigd door ranzige pad op 20-09-2004 13:24 ]

HT & NAS & Inventaris

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Bedankt voor alle replies. Het is duidelijk dat een oplossing niet duidelijk is......

Verwijderd

Mischien dat de drivers binnenkort ge-update worden ofzo..... Ze zijn het laatst geupdate een paar maanden vóór sp2.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 03:08

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

weet je wat ik haat aan die stomme sp2 wireless soft. Dat die zich blijft moeien met het draadloos gebeuren in je pc.

je zou dat gewoon moeten kunnen uninstallen. en ons leven vergemakkelijken.

Ik heb trouwens altijd last van buren die ook een wifi router hebben. Mijn centrino laptop 'vergist' zich soms van connectie. Nog zo iets irritant. Kan je dat omzeilen.

sorry mijn keyb staat verkeerd en ik vindt enkele leestekens niet.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1