Toon posts:

Awdflash: rode blokjes, Aflash: can't find system BIOS hook

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als moederbord de Asus A7V8X-MX, tijdens het opstarten van de pc kreeg ik de melding BIOS-checksum error. Oftwel fouten met bios, zet bios erop nieuw in. ik heb de nieuwe bios voor mijn mobo gedownload en de nieuwe awdflash (deze werd aangeraden)

Ik boot de pc nu eerst via een Win98 bootdisk, daarna andere floppy met awdflash.exe en de .bin file van het bios.

ALs die gaat flashen zie je van die blokjes aldoor, wit is goed/ groen is niet nodig en rood is fout. Ik heb nu aldoor op dezelfde plaats de rode blokjes. Ik heb al andere bios versies geprobeerd, andere awdflash al en ook al andere floppy's maar het wil maar niet lukken.

Nu heb ik de FAQ gelezen over de bios reparen met het Drdos geval maar ook dit lukte niet. Nu heb ik nog eens goed gzocht op de Asus site, en kwam erachter dat de er nog een andere flash utillity was namelijk Aflash, ook deze heb ik geprobeerd maar nu kreeg ik de volgende melding:

"Can't find system BIOS hook" mijn engels is niet zo goed dus ik heb google afgezocht en nu las ik iets over de Eprom? Geen id wat het is, maar maybe kent een van jullie deze melding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb nu aldoor op dezelfde plaats de rode blokjes
Dan is je BIOS chip gaar? Haal een nieuwe BIOS chip (==EEPROM) bij Asus :)

Topictitel heb ik even verfatsoenlijkt.

Verwijderd

Topicstarter
wat kost zoiets ongeveer dan, en kan ik deze ook gewoon bij een computerzaak halen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even Asus bellen/mailen. Check hun website voor contact info.

En nee, je kan het niet zomaar bij een computerzaak halen :) Wel bij een elektroboer, maar dan moet hij ook bereid zijn om de BIOS vooraf in de EEPROM te flashen. Een PC boot niet met een lege EEPROM :+

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 17-09-2004 10:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Nogmaals zonder overleg geopende topics gaan per definitie dicht :o

Aflash gaat niet werken, dat werkt alleen met oudere Asus mobo's. Zoals ik in mijn eerdere sluitmessage zei lijkt het dat je BIOS chip beschadigd kan zijn, dus probeer vooral de opties die een nieuwe chip kunnen verzorgen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.