Op zoek naar het aantal megaflops

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
Ik ben aan het kijken hoe processoren presteren tegenover de prijs die er voor gevraagd wordt. nu heb ik even rondgezocht op got en ben er achter gekomen dat ikhet beste kan kijken naar het aantal megaflops (pure reken kracht). dit zegt helaas niks over hoe goed de processor presteerd maar het is wel een aardige richtlijn.

Dus ik kijken op de site van amd en intel mar natuurlijknergens megaflops te vinden.

weet iemand waar ik ze wel kan vinden?

ik ben van plan om er een mooie tabel van te maken, als er interesse in is dan post ik hem wel hier.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je zegt zelf al dat het niks zegt over hoe goed een cpu presteert en dat het daarom niet standaard gepubliceerd wordt door de fabrikanten. Ze zullen intern best wel weten hoe veel flops een cpu kan verwerken. Maar voor consumenten is dat absoluut niet interessant, die zijn geïnteresseerd in hoe een cpu in de werkelijke wereld presteert en niet in zulke cijfertjes ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De hoeveelheid Megaflops is idd niet relevant voor de desktopgebruiker. Een Athlon XP heeft bijna 2x zoveel flops op gelijke kloksnelheid als de P4, echter door de geheugenbandbreedte van de P4 presteren ze ongeveer gelijkwaardig op de meeste punten, waarbij de P4 op bepaalde gebieden (audio/videobewerking bijvoorbeeld) zelfs sneller is dan de Athlon XP.

Als je een beetje googlet, dan kom je hier en daar wel de flops tegen:
[google=athlon megaflops]
[google=pentium megaflops]
etc.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 17-09-2004 09:59 ]

• hilbren
ja die had ik al gevonden, ik start hier natuurlijk geen topic zonder google gebruikt te hebben...

dit megaflops die je dan vindt zijn van relatief oude processoren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan zoek je even wat gerichter?
[google=prescott mflops] bijvoorbeeld.

Ook kun je even op GoT de SiSoft Sandra CPU benchmarks opzoeken. Daar wordt ook de FPU gemeten in MFLOPS. Je kunt de meeste terugvinden in Die-Hard Overclocking & Cooling. Ook Tom's Hardware Guide gebruikt Sandra om de CPU's te benchen.

• hilbren
idd,
ja maar voor de amd 64 3200 vindt je dan weer niks nuttigs.

laat maar ik heb het al gevonden, sorry over de overlast, dit topic mag dicht.

[ Voor 39% gewijzigd door hilbren op 17-09-2004 10:24 ]

Pagina: 1