Toon posts:

[2000] The specified domain either does not exist*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon me wel normaal inloggen met buildin admin user / pass maar niet met me normale user / pass die het wel doet op elke andere pc op het netwerk. (ik kwam wel op de pc en kon wel internetten maar ik zag de netwerk schijven niet,
ik kan wel andere pc's pingen.)
Dus ik veranderde de computer naam en van "member of domain" naar "member of workgroup".
Het probleem waarschijnlijk was dat ik dit deed toen ik ingelogd was.
Maar nu wil ik dus van "member of workgroup" naar "member of domain" veranderen en dan krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/windows2000/dns/images/1NetworkID.JPG
Met een andere validating name natuurlijk ;)

Ik heb al op Got gezocht en op google maar ik kwam er echt niet uit.

hoe maak ik dat plaatje kleiner zodat hij de layout niet verneukt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 09:40 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Het staat er toch echt met grote letters in dat hij de domain naam niet kan resolven.. Doe eens NSLOOKUP vanaf een command prompt en probeer de Fully Qualified Domain Name te resolven..aka server.domain.local(example).

Verwijderd

kijk ook of de tcp/ip settings van de machine correct staan (naar de juiste dns server verwijzen en zo)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 17 september 2004 @ 09:19:
Het staat er toch echt met grote letters in dat hij de domain naam niet kan resolven.. Doe eens NSLOOKUP vanaf een command prompt en probeer de Fully Qualified Domain Name te resolven..aka server.domain.local(example).
Als ik Nslookup doe krijg ik default server: en Address: wat zou ik hier mee moeten doen ? ( Geen expert sry )
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 09:40:
kijk ook of de tcp/ip settings van de machine correct staan (naar de juiste dns server verwijzen en zo)
Als ik ipconfig /all doe krijg ik de juiste DNS servers te zien en het ip adress en het subnet zijn ook goed

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 09:52:

Als ik Nslookup doe krijg ik default server: en Address: wat zou ik hier mee moeten doen ? ( Geen expert sry )
De complete domain naam resolven, dus: "domain name" enter. Wat is hiervan het resultaat?

Ik pas ook even je titel aan zodat het iets duidelijker is

Verwijderd

Ik heb dit probleem eens bij een klant gehad met een Windows 2000 DC die zich als een NT4 PDC gedroeg (welke @#$%@^%# laat zijn domain nu in zo'n halfgare mode hangen en houdt NT4 BDC's in zijn domain?!?). Ik kon toen alleen maar via de NetBIOS naam het domain joinen, en niet met de FQDN, zoals bijvoorbeeld "thejerk.local"

Probeer het eens met de NetBIOS naam van het domain?

P.S. Deze reactie is bedoeld om een alternatief te proberen, maar geen definitieve oplossing. Het lijkt erop dat je DNS een beetje gaar is (geen SRV records e.d.). Volg de instructies maar eens op die in de link van de melding staan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 10:57:
Ik heb dit probleem eens bij een klant gehad met een Windows 2000 DC die zich als een NT4 PDC gedroeg (welke @#$%@^%# laat zijn domain nu in zo'n halfgare mode hangen en houdt NT4 BDC's in zijn domain?!?). Ik kon toen alleen maar via de NetBIOS naam het domain joinen, en niet met de FQDN, zoals bijvoorbeeld "thejerk.local"

Probeer het eens met de NetBIOS naam van het domain?

P.S. Deze reactie is bedoeld om een alternatief te proberen, maar geen definitieve oplossing. Het lijkt erop dat je DNS een beetje gaar is (geen SRV records e.d.). Volg de instructies maar eens op die in de link van de melding staan.
Jij bedoelt de PDC emulator? die altijd draait want zonder die kun je niet inloggen...... wel eens van migratie overgangsfases gehoord of Mixed mode networks etc....

TS kan niet eens pingen dus er zit iets goed fout daar. Hij moet alles basic zaken als netwerk en dergelijke maar eens na gaan lopen.

in de Howto section staat ook een troubleshooting document volgens mij met nslookup erin beschreven.

Verwijderd

mutsje schreef op 17 september 2004 @ 11:02:
[...]

Jij bedoelt de PDC emulator? die altijd draait want zonder die kun je niet inloggen...... wel eens van migratie overgangsfases gehoord of Mixed mode networks etc....
Ja, die PDC emulator ken ik (is ook in Native mode nog noodzakelijk).

Terwijl jij je reactie aan het typen was, zocht ik nog naar de link die gerelateerd was aan het probleem dat ik schetste (en precies de door TS beschreven melding gaf). De klant had de registry key NT4emulator=1 aanstaan (om ervoor te zorgen dat de NT4 BDC's op de lokaties door de clients gebruikt zouden worden ipv de W2K DC op het hoofdkantoor). Hierdoor werd alle mooie ADS functionaliteit overboord gegooid.

Link1: Cannot Use the DCPromo.exe Tool to Promote Windows 2000 Member Servers
Link2: Why can I use only the NetBIOS domain name and not the DNS domain name to join a computer to a upgraded NT4 domain

Dit probleem had ik dus met domainjoins van XP werkplekken en het toevoegen van een RIS server als domain member. Heel frustrerend en het duurde even voordat ik erachter was, vandaar. :P. Ze vertellen dat ook niet even als je als externe System Engineer op hun probleem wordt gezet...

Wanneer ik een server wilde toevoegen aan het domain kon ik ook niet joinen, met de melding van TS als resultaat (alleen join op NetBIOS naam lukte, maar geen van de AD gerelateerde zaken werkte... Alleen als ik deze server als extra DC toevoegde, met een replica van ADS dus, kon ik wel alles

Wat het niet kunnen pingen betreft. Niet goed gelezen... B) Stom van me. 8)7

/me gaat maar eens vroeg naar bed vanavond :Z

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff gekeken naar die NetBios en inderdaad, ik heb "Enable NetBios over TCP/IP" aangevinkt en toen kon ik van Workgroup naar Domain 8).
Simpele oplossing voor een lastig probleem (athans voor mij :P).
In ieder geval heb ik weer wat geleerd heel erg bedankt mensen voor het meedenken over dit probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:50:
Ik had ff gekeken naar die NetBios en inderdaad, ik heb "Enable NetBios over TCP/IP" aangevinkt en toen kon ik van Workgroup naar Domain 8).
Simpele oplossing voor een lastig probleem (athans voor mij :P).
In ieder geval heb ik weer wat geleerd heel erg bedankt mensen voor het meedenken over dit probleem.
Mooi dat het is opgelost, hoe heb je nu het domain gejoint? Met een DNS naam, of met een NetBIOS naam?

/me hoopt dat je nog naar deze thread kijkt....

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hij heeft het op netbios naam gedaan.. (zie zijn reply enable netbios over tcp/ip) :)

offtopic:
mcse halen zegt niet veel de ervaring die je hebt veel meer imho. ben zelf ook certified in 3 os versies btw

Verwijderd

mutsje schreef op 17 september 2004 @ 12:00:
hij heeft het op netbios naam gedaan.. (zie zijn reply enable netbios over tcp/ip) :)

offtopic:
mcse halen zegt niet veel de ervaring die je hebt veel meer imho. ben zelf ook certified in 3 os versies btw
Ai, had ik beter niet kunnen zeggen, was niet mijn intentie dat het zo overkwam, maar had het wel kunnen aanvoelen.... :/ Ik zit inmiddels al wat jaren in het vak, maar die NT4Emulator key had ik niet eerder in de praktijk mee te maken gehad. Weer wat geleerd in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:07 ]

Pagina: 1