Ik heb op internet een nieuwe NEC slimline (dual-layer) brander gezien voor in een laptop. Is het eenvoudig om je oude cd-brander uit je latop te halen en deze erin te bouwen? Heb een Asus L3800-C.
Iedere laptop heeft daar weer zo zijn eigen aansluitingen voor als ik me niet vergis. Nou zullen sommige fabrikanten wel dezelfde aansluiting gebruiken - maar onderling zijn die koppelingen niet echt uitwisselbaar. Je kunt het proberen, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken. Kijk anders even op de Asus-site of ze al een dual layer hebben voor in je laptop.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Aansluiting is tegenwoordig universeel.
Groter probleem word je frontje. Als dit geen standaard rechthoekig plat frontje is, dan moet je maar hopen dat je huidige (custom frontje van Asus) past op je huidige drive.
Als je cd-rom van hetzelfde merk is maak je nog de meeste kans.
Groter probleem word je frontje. Als dit geen standaard rechthoekig plat frontje is, dan moet je maar hopen dat je huidige (custom frontje van Asus) past op je huidige drive.
Als je cd-rom van hetzelfde merk is maak je nog de meeste kans.
Verwijderd
Bel asus even op zou ik zeggen, dan weet je het gelijk.
de aansluiting moet mij geen probeelm zijn.. Het lijkt mij zoals eerder al gezegt, het front het enige probleem te zijn..
de aansluiting moet mij geen probeelm zijn.. Het lijkt mij zoals eerder al gezegt, het front het enige probleem te zijn..
Verwacht geen tot weinig support op dit gebied van Asus. Die hebben liever dat je bij hun extra/spareparts koopt. Want daar verdienen ze flink op.
en denk ook even aan het stroom verbruik !
In sommige desktop kasten wordt ook gebruikt gemaakt van Slimline apparaten, deze trekken echter wel bijna net zo veel als een gewone device.
In sommige desktop kasten wordt ook gebruikt gemaakt van Slimline apparaten, deze trekken echter wel bijna net zo veel als een gewone device.
Verwijderd
Patrick, is het je nog gelukt om die NEC in te bouwen? Ben namelijk exact hetzelfde van plan met mijn L3800C.
Ik heb zel feen L3400S (zelfde serie) en daar gaat een Toshiba brander in.. normaliter.
De aansluiting is voorzover ik weet geschikt voor een ander apparaat... net zoals de HD... kan je gewoon andere in bonjouren... en de CPU
De aansluiting is voorzover ik weet geschikt voor een ander apparaat... net zoals de HD... kan je gewoon andere in bonjouren... en de CPU
Pagina: 1