Op het moment verdwijnen hele threads af en toe omdat de 'root' reactie negatief gemodereerd wordt. Is het misschien mogelijk die moderatie te negeren als er veel goede reacties op de slechts reactie zijn?
Dat viel mij ook op. Het probleem zit volgens mij niet in het modereren maar in het reageren: ik heb het gevoel dat veel mensen reageren op een reactie terwijl ze qua inhoud op het nieuwsbericht zelf reageren.
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Het is mogelijk om geen geneste maar een platte layout in te stellen voor de reacties, dan verdwijnen er geen posts op de manier die je beschrijft, maar dat gaat wel ten koste van het overzicht wie op wie reageert.
Het alternatief dat jij beschrijft is lastig te implementeren qua performance denk ik. Nu werkt het script waarschijnlijk zo dat alle 'root' reacties van x en hoger worden opgehaald, en vervolgens de kinderen van deze reactie. Zoals jij het beschrijft zouden alle reacties opgehaald moeten worden, de kinderen bij elkaar gezocht moeten worden, een soort van berekening gedaan moeten worden van de totale score, en dan pas kan begonnen worden met het (eventueel) tonen ervan.
Qua moderatie zou men er ook aan mee kunnen helpen door een 0-reactie een schopje naar 1 te geven als er genoeg nuttigs onder staat. In het geval van -1-reacties is dat meestal echter niet helemaal wenselijk
.
Het alternatief dat jij beschrijft is lastig te implementeren qua performance denk ik. Nu werkt het script waarschijnlijk zo dat alle 'root' reacties van x en hoger worden opgehaald, en vervolgens de kinderen van deze reactie. Zoals jij het beschrijft zouden alle reacties opgehaald moeten worden, de kinderen bij elkaar gezocht moeten worden, een soort van berekening gedaan moeten worden van de totale score, en dan pas kan begonnen worden met het (eventueel) tonen ervan.
Qua moderatie zou men er ook aan mee kunnen helpen door een 0-reactie een schopje naar 1 te geven als er genoeg nuttigs onder staat. In het geval van -1-reacties is dat meestal echter niet helemaal wenselijk
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik vind dat ook een verantwoordelijkheid van moddereters en evt. PowerMods:OlafvdSpek schreef op 17 september 2004 @ 01:01:
Op het moment verdwijnen hele threads af en toe omdat de 'root' reactie negatief gemodereerd wordt. Is het misschien mogelijk die moderatie te negeren als er veel goede reacties op de slechts reactie zijn?
om niet enkel de reactie zelf te bekijken, maar juist deze te zien in relatie tot een eventueel lopende discussie.
Een misschien overbodige reactie, die anders op 0 zou komen, zou dan bewust naar 1 gehaald moeten worden, zodat de discussiethread zichtbaar blijft voor standaard views.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dat kost toch een query per root reactie? Dat lijkt me niet de juiste implementatie.Wouter Tinus schreef op 17 september 2004 @ 09:24:
Nu werkt het script waarschijnlijk zo dat alle 'root' reacties van x en hoger worden opgehaald, en vervolgens de kinderen van deze reactie.
Gewoon alle reacties fetchen en dan in PHP aan elkaar knopen is volgens mij geen enkel probleem.
[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-09-2004 10:32 ]
Is het ook niet, maar zo werkt het afiak toch welOlafvdSpek schreef op 17 september 2004 @ 10:28:
[...]
Dat kost toch een query per root reactie? Dat lijkt me niet de juiste implementatie.
Gewoon alle reacties fetchen en dan in PHP aan elkaar knopen is volgens mij geen enkel probleem.
Professioneel Hyves-weigeraar
Dan kun je deze kans gelijk aangrijpen om ook dat te verbeteren. ;->
Verwijderd
of gewoon standaard de hele tree laten zien, en dan de <1 reacties "inklappen", maar dan wel de 'kinderen' laten zien. als dat echt goede reacties zijn wordt het relevante gedeelte toch wel gequote, of anders kun je altijd met 1 klik kijken wat er in die bepaalde 'ouder'-reactie stond.
Dat is dus hetzelfde als de platte view, maar dan met één verschil dat je dan niet de reacties onder elkaar hebt staan. In feite is die variant dus al aanwezig op de frontpage.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:08:
of gewoon standaard de hele tree laten zien, en dan de <1 reacties "inklappen", maar dan wel de 'kinderen' laten zien. als dat echt goede reacties zijn wordt het relevante gedeelte toch wel gequote, of anders kun je altijd met 1 klik kijken wat er in die bepaalde 'ouder'-reactie stond.
Dat is inderdaad ook een goed idee. En IMO nauwelijks vergelijkbaar met de platte variant.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:08:
Verwijderd
da's waar, maar zoals OlafvdSpek al zegt, ik denk dat veel mensen het erg zouden waarderen als dat ene verschilletje er niet zou zijn. genest leest natuurlijk veel prettiger.Robin Vreuls schreef op 17 september 2004 @ 12:12:
[...]
Dat is dus hetzelfde als de platte view, maar dan met één verschil dat je dan niet de reacties onder elkaar hebt staan. In feite is die variant dus al aanwezig op de frontpage.
de beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, maar als het niet moeilijk te implementeren is, lijkt het me best de moeite waard.
Misschien een extra weging aan de parent toevoegen? Dat zodra de gemiddelde beoordeling van de kinderen 2 of meer is oid, dat de parent ook zichtbaar is? Of dat alle +4's altijd zichtbaar zijn, dus ook als deze kind is van....
Ik kan me er an sich wel iets bij voorstellen dat je idd iets mist met een blik op +1.... maar indien je alles wilt meekrijgen zou je op -1 moeten lezen.
Overigens, indien een parent een -1 krijgt is vaak de helft van de kinderen ook onzinning. Pas zodra de parent idd een vraag stelt die een serieus antwoord krijgt/verdient, wordt vaak de vraag zelf ook op waarde geschat (1 of hoger).
Ik kan me er an sich wel iets bij voorstellen dat je idd iets mist met een blik op +1.... maar indien je alles wilt meekrijgen zou je op -1 moeten lezen.
Overigens, indien een parent een -1 krijgt is vaak de helft van de kinderen ook onzinning. Pas zodra de parent idd een vraag stelt die een serieus antwoord krijgt/verdient, wordt vaak de vraag zelf ook op waarde geschat (1 of hoger).
Pagina: 1