Toon posts:

[XP] Computer gaat na het inloggen meteen weer uitloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc komt niet verder dan het welkom scherm, wij hebben maar 1 user op die computer en die hoeft normaal niet geselecteerd te worden..maar nu is het t geval dat ik op dat welkom scherm een user moet kiezen..de enige die er dus staat is eigenaar,maar het vreemde is als ik daarop klik, dan gaat die 2 tellen naar windows en dan weer gelijk terug.
wat hier tegen te doen?
alvast bedankt.

Verwijderd

Veilige modus al eens geprobeert en dan gelijk ook de logfiles bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat veilige modus..had er al meer over gelezen, maar hoe kom ik daar..aangezien ik niet in windows kom..alvast bedankt.

Verwijderd

http://www.google.nl/search?&q=veilige+modus : http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
kom helaas nog niet verder, want ik kom nog steeds bij dat welkom scherm uit..en dan staat er nu ook administrator bij..als ik daarop klikt gebeurd er niet veel.

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 17:28
Uh wat is niet veel? Is dat helemaal niks of stopt hij op bepaald punt?

Al laatste juiste configuratie geprobeerd?

Only the dead have seen the end of war (Plato)

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik geprobeerd maar t beeld werd slechter zoals bij veilige modus..en dat was het enige.. de computer ging erna weer terug naar welkom scherm..

Verwijderd

niet geregistreerd en 30-dagen termijn verstreken?

Verwijderd

En als je met je XP cd boot en voor de Repair (R) optie kiest? Kom je er dan wel in?
niet geregistreerd en 30-dagen termijn verstreken?
Als 't goed is moet er dan op z'n minst een melding op 't scherm komen dat Windows niet geactiveerd is, dacht ik... Maar 't zou er idd wel mee te maken kunnen hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan zou ik even de cd moeten zoeken..maa volgens mij zat xp al op de computer..en geen cd erbij.heb hier niet zoveel verstand van helaas.

van een registratie weet ik niks van..de computer heb ik al een aantal jaar.. de laatste bekende juiste config hielp ook niet..wat nu :S

[ Voor 34% gewijzigd door leon1e op 17-09-2004 11:06 ]

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 17:28
Geen rare progjes gedownload of andere dingen aangepast na laatste keer dat je pc ut goed deed?

Only the dead have seen the end of war (Plato)

Verwijderd

Topicstarter
vandaag virusscan gedaan en ad aware dat is t enige..scan was tijd geleden

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem. waarschijnlijk heeft adaware of je virusscanner een spyware niet goed verwijderd.

Je moet de volgende registry key wijzigen (waarschijnlijk staat daar nu iets anders)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

"Userinit" = "C:\je windows directory\system32\userinit.exe," (inclusief de komma!!)

Je registry wijzigen kan je doen met bijvoorbeeld ERD commander of door op een andere pc in het netwerk met regedt32 een verbinding met je pc te maken (hiervoor moet de Remote Registry service wel aanstaan).

regedt32:

Bestand -> Verbinding maken met netwerkregister
Geef vervolgens bij het invoerveld het volgende in \pcnaam of \ip-adres van je pc
Wijzig de registry key.

Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen netwerk, dus dat andere moet ik waar doen bij dat opstart menu?

enige waar ik bij kom is dat geavanceerde opties voor windows

[ Voor 31% gewijzigd door leon1e op 17-09-2004 11:07 ]

Verwijderd

Doe je windows cd tijdens het opstarten erin (wel in het bios de opstart volgorde wijzigen) en dan herstel functie selecteren

- Ga naar de recovery prompt
- Ga naar de directory C:\windows\system32
- type 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'
- herstart je pc

Verwijderd

Topicstarter
kan geen cdvinden van xp helaas..dus moet ik morgen even nr zoeken.alvast bedankt.

Verwijderd

kom je in windows via veilige modus

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas niet

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Hallo Westrtp,

Hier op got hebben we een paar regeltjes, en deze kun je hier (Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic nalezen. Zou je dit eens willen doen? :)

Want in onze search is al heel veel te vinden over dit probleem, een goede oplossing voor jou zou deze zijn: [rml]Cade_Foster in "[ XP] Meldt alle gebruikers direct weer a..."[/rml].

Verder zal ik je topic titel even iets aanpassen zodat deze iets duidelijker is, en zou ik je willen verzoeken om in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry..had t ff wat beter neer moeten zetten..maar heel erg bedankt..ben er nu mee bezig.
Pagina: 1