[XP] IE werkt slechts kort na boot, MSN wel verbinding*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb een vaag probleem dankzij ServicePack2... mijn Internet Explorer doet het na elke keer Windows opstarten heel even, en dan niet meer. MSN blijft wel gewoon werken. Ik heb de search gebruikt maar dat gaat een beetje moeilijk omdat ik steeds maar heel kort heb om te zoeken. Enige wat ik gevonden had was dit: Wel internet maar websites niet te bereiken Zelfde probleem, geen oplossing. Hoop dat iemand weet wat het is? Thnx!!

BTW: Het is een schone install, daarna gelijk SP2 erop gezet, toen begon de ellende. Ik heb ADSL via USB, en heb al opnieuw geinstalled. Firewall uit/aan zetten ook al geprobeert.

Heb een upgrade nodig =/

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Je hebt dus wel verbinding, maar kan geen pagina's bekijken...
mogelijke oplossingen
• NIC/USB-adapter verwijderen uit apparaatbeheer, daarna zoeken naar gewijzigde apparaten zodat ie weer terug in het lijstje komt
• Bij internet-opties:
- cookies en tijdelijke internetbestanden verwijderen
- bij LAN-instellingen alles uitvinken (IE dient te worden herstart)
- alle IE-instellingen naar standaard herstellen
• ipconfig /flushdns

succes!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als MSN wel gewoon blijft werken, dan is het dus geen internet probleem lijkt mij, maar een IE-specifiek probleem.

Om daar nog zekerder van te zijn (en om zeker te weten dat het geen DNS-probleem is) kun je het best even een andere browser testen, Mozilla Firefox bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghilas op 17-09-2004 03:10 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als MSN wel gewoon blijft werken, dan is het dus geen internet probleem lijkt mij, maar een IE-specifiek probleem.
Ik zou eerder op DNS-ruzie gokken.

TS; kan je nog pingen op domeinen of alleen nog maar op IP?

titeledit zodat het OS erin staat (ja, er bestaat nog meer dan XP :+):

[SP2] Explorer doet het niet ==> [XP-SP2] IE werkt slechts kort na boot, MSN wel verbinding

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 17-09-2004 08:31 ]

Verwijderd

Ik wil dit topic even omhoog schoppen, ik heb momenteel hetzelfde probleem. Om G33rt zijn vraag te antwoorden: ja ik kan wel en denk topicstarter ook, gewoon nog pingen op domeinnaam. Wat wel raar is dat de site waar ik op ben op het moment dat ik geen andere sites meer kan bezoeken het nog wel gewoon doet. Bijvoorbeeld als ik wat zoek op google, ik kan dan wel na die minuut op google blijven surfen, maar ik kan geen sites buiten google openen.

Verwijderd

Ik heb t probleem dus ook. IE doet t niet, maar er zijn meer progs waarbij de verbinding slecht is. In bijvoorbeeld downloadprogs (soulseek), wordt er nix gedowned, maar ik kan er wel in chatten. Verder doet Outlook t vaak niet. Wanneer ik de verbinding verbreek en weer inschakel gaat t idd ff goed. Vreemd conflict dus.

Ff los hiervan een misschien domme vraag, maar is t raadzaam om bij clean install eerst SP1 erop te zetten en daarna SP2, of is alleen SP2 voldoende?

edit: nog iets... Klopt t dat na install van SP2 msn messenger auto online gaat in de background?? En hoe zet ik dit uit? Heel irritant :(

Vernieuwing is niet altijd vooruitgang! Dat blijkt wel weer.. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 01:23 ]

Verwijderd

ik heb volgens mij ook hetzelfde probleem bij mij werkte het eerst wel om te schakelen tussen de ethernet kaart van mijn moederbord en de ingeplugde kaart zo werkte de verbinding eerst wel.

nu gebruik ik firefox en die doet het prima ik heb nog geen problemen hiermee gehad. Alleen msn werkt wel als internet explorer werkt, maar zodra IE ermee stopt en je logt uit je msn en probeert dan weer in te loggen krijg ik een probleem melding van msn met de code: 80048820 onderin het rechterhoekje.

heeft misschien iemand al een oplossing gevonden???
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb voor mezelf de oplossing gevonden hij liep te zeuren over incorrecte proxy instellingen. nu heb ik bij internet opties-> verbindingen-> lan instellingen van internet explorer sw proxy server uitgevinkt en nu werkt alles weer dus. ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 09:26 ]

Pagina: 1