Toon posts:

MSI 848P met P4 3.0 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Tja, PC's bouwen doe ik niet dagelijks, en ik dacht toch dat alles in orde was: Een MSI 848P Neo-V mobo met daarop een P4 3.0. Geen jumpers op mainboard, alle connectortjes passen maar op 1 manier.. en toch krijg ik totaal geen reactie van het mainboard. Geen piepjes, geen beeld, niks. Alleen gezoem van de fans (cpu, voeding, graphics card). De mainboard is 't niet denk ik, want ik heb daar 2 van gekocht (de 2e doet 't ook niet, met dezelfde CPU. CPU dus stuk? Komt toch niet zo vaak voor?)

Kan iemand mij 's een educated guess geven, of mij richting een FAQtje schoppen? Ik heb 3dubbel gecheckt of alle componenten bij elkaar passen, de leverancier (Alternate) ook nog 's voor zekerheid gevraagd.. het MOET toch werken verdorie :)

Ik hoop dat ik van jullie meer reactie krijg dan van m'n nieuwe P4.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Update:

WAT! Ik haal m'n mooie (ook gloednieuwe) MSI Geforce FX5700 videokaart uit dat mainboard, begint-ie ineens POST te piepen! Ik een goedkoop TNT2 geval erin gedaan met 32meg, en hij doet 't ineens! Herkent P4 3.0 en alles, en wil booten vanaf z'n netwerkkaart :)

Ik die FX5700 in m'n andere PC gedaan (ook msi, maar socket A), en ook die stopt met functioneren bij aanzetten. Morgen even testen in nog meer PC's op m'n werk, maar ik geloof da'k hem heb nu. :)

Nu nog de vraag: WTF? Een kapotte kaart kan dus je hele PC lam leggen? En nog nieuw ook.. Kan het zijn dat sommige videokaarten alleen op mainboards x,y en z werken?

Ok bedankt voor 't luisteren dan maar.. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voeding? Wel, zonder volledige PC specs kunnen we niks.
of mij richting een FAQtje schoppen?
Dude, bovenaan in elk subforum staat de FAQ (en het Beleid) gelinkt. Hier in PMG zijn dat dus PMG FAQ en PMG Beleid. Daarin had je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden dat jou al een heel eind verder had kunnen helpen :)

In ieder geval is dit niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet" topic te starten. Zie dus het Beleid van dit subforum B)

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door eer je er een topic wil openen. Daarin staat namelijk hetgeen je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren.

Dit topic is gesloten.