Post dit namens een vriend
. Hopelijk is het 'of some assistance' voor jullie
.
Hallo Tweakerdudes,
zoals velen hiero, had ik na de installatie van Windows XP SP2 geen problemen, maar na 2 dagen, had ik, net zo als de meerderheid hier, wel problemen. MSN messenger 6.2 deed namelijk helemaal niets meer zodra ik me aanmelde. na 2 dagen googlen was ik het zat, en besloot ik om SP2 maar weer van de pc te schoppen. maar helaas, dit leverde (ik denk door het vele de-installeren en installeren en kloten in het register met messenger) niet het gewenste resultaat op. ik voelde me grondig de lul, en besloot toen maar het probleem op te zoeken en op te lossen.
het goede nieuws is: dit is gelukt
het slechte nieuws is: het probleem slaat als een pik op een slagroomtaart, en vraag mij absoluut niet waarom het zo is, ik ben in totaal al ongeveer 6 uur bezig geweest met dit op te lossen, heb er speciaal een 2e pc voor op mn bureau neergezet om mee te kloten enzovoorts.
ok, to the point: het probleem zit em in de services die windows laat. zoals de meesten van jullie wel zullen weten, zijn deze met SP2 flink uitgebreid en geupdate. geen van de services heb je echt heel hard nodig, op DNS/DHCP na om te internetten (zet ze maar is allemaal uit, dan vreet je windows XP nog maar 40 mb intern geheugen, draait als een trein, en kan zelfs werken op een pentium 133 (is me al is gelukt met SP1))
nu is de volgende vraag, welke service is het nou, en hoe kom je daar achter. simpel, neem 2 uur de tijd, zet ze allemaal uit, en ga ze stuk voor stuk weer aanzetten, rebooten en kijken of messenger vastloopt.
de uitkomst was: universele Plug and Play Apparaathost. als deze service aan staat crasht MSN messenger, zoals ik al zei, geen flauw id waarom en het slaat nergens op. als je deze service dus uit zet, werkt MSN weer perfect. het probleem is alleen, dat dit een van de weinige services uit het rijtje is die nog wel nut hebben... het is dus weer is ouderweds kiezen of delen.
hoop dat ik hier wat mensen een plezier mee kan doen, ik ben verder zeer tevreden over SP2
groetjes
Koekiemonster