Linux Server voor 3d website

Pagina: 1
Acties:

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik wil eigenlijk een Linux server hebben voor het hosten van een 3d website. Ik heb niet zoveel verstand van servers en Linux. Waar moet ik op letten en wat moet ik vooral in de server zetten en wat is af te raden???

Zit zelf te denken aan een AMD64 cpu met serial ATA schijven. Ook moet er veel geheugen in zitten.

Volgens mij is een videokaart niet zo belangrijk. Toch??? Ik kan voor het hosten van de website toch werken via een netwerkkaart (evt onboard op mobo) en een router???

En tevens een belangrijk detail het moet niet te kostbaar worden max €2000,-.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:06
'Een 3d website', waar praat je dan over? java? flash? iets anders?

Je hebt namelijk niet zo'n zware server nodig als het allemaal client side is.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

En de videokaart is al helemaal niet belangrijk. Aan de meeste servers hangen geen monitoren. :)

Leg eens uit wat je met "3D" bedoelt.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
het klinkt alsof je de 'server' thuis wilt hebben staan?

• Cavemania
Phantom schreef op 16 september 2004 @ 22:50:
'Een 3d website', waar praat je dan over? java? flash? iets anders?

Je hebt namelijk niet zo'n zware server nodig als het allemaal client side is.
Het gaat om deze site http://www.aw-europe.com/new/index.html
addictive schreef op 16 september 2004 @ 22:53:
het klinkt alsof je de 'server' thuis wilt hebben staan?
Idd de server komt thuis te staan. Niet bij mij hoor, bij een kamaraad van mij, heb er zelf niet zoveel verstand van...

[ Voor 33% gewijzigd door Cavemania op 16-09-2004 22:56 ]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:06
Hmm, volgens mij is dat 'gewoon' flash (client side dus)

Ik zou zeggen koop een simpel pctje en gebruik dat als server. Kijk wel uit dat je hardware compatible is met linux (koop dus niet al te exotische hardware).

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Ik neem even aan dat die kameraad van jou geen 100MBit pijp heeft liggen naar het internet. Dan heb je ook geen super zware server nodig. Een simpel PC'tje is dan idd. genoeg.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Wel apart... De plugin is een .exe, een Windows-installer dus, welke niet onder Linux wil installeren, maar de site moet wel onder Linux worden gehost...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bergen schreef op 16 september 2004 @ 23:24:
Wel apart... De plugin is een .exe, een Windows-installer dus, welke niet onder Linux wil installeren, maar de site moet wel onder Linux worden gehost...
Die plugin is ook voor de client zoals je vast wel zal weten.
En een Windows server is duurder in aanschaf in vergelijking met een Linux server omdat je nog extra licentie kosten nodig hebt. En voor het simpel serveren van files maakt het niet uit of je Windows of Linux draait :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Erkens schreef op 16 september 2004 @ 23:27:
[...]

Die plugin is ook voor de client zoals je vast wel zal weten.
En een Windows server is duurder in aanschaf in vergelijking met een Linux server omdat je nog extra licentie kosten nodig hebt. En voor het simpel serveren van files maakt het niet uit of je Windows of Linux draait :)
Ja, ik ben niet helemaal achterlijk... ;) Maar het wordt wel weer een website die niet zichtbaar zal zijn voor Linuxgebruikers. Het idee dat de onder Linux geservde website niet onder Linux te bezichtigen is, is gewoon apart.

Niet dat ik tegen het hele idee ben hoor; integendeel, dit soort omgevingen is op zich natuurlijk erg interessant...

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 17-09-2004 01:38 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bergen schreef op 17 september 2004 @ 01:37:
[...]
Ja, ik ben niet helemaal achterlijk... ;) Maar het wordt wel weer een website die niet zichtbaar zal zijn voor Linuxgebruikers. Het idee dat de onder Linux geservde website niet onder Linux te bezichtigen is, is gewoon apart.
moet je eens kijken hoeveel sites er op linux draaien maar niet fatsoenlijk weergegeven kunnen worden in een browser omdat ze ontwikkeld zijn voor IE ;)

Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

• Cavemania
Als ik hier zo lees kan ik dus gewoon toe met een AMD64 met een paar grote SATA schijven en wat geheugen. Verder niets bijzonders dus...

[ Voor 57% gewijzigd door Cavemania op 17-09-2004 11:04 ]

Pagina: 1