[XP SP2] Automatisch installatie nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mijn videokaart draait de laatste tijd een beetje langzamer dan ik gewend ben. Nu heb ik al het idee waaraan dit ligt. Ik heb een Radeon 9800 Pro 128MB van Saphire en sinds ik SP2 voor Windows XP heb lijkt het wel alsof Microsoft eigen Radeon drivers bijleverd, want als ik mijn drivers voor mijn ATI kaart wil updaten en ik verwijder eerst de oude drivers, reboot daarna, dan begint WinXP meteen de drivers van MS te installeren. Dit kan ik niet stoppen of hem aangeven dat hij de drivers van ATi zelf moet gebruiken. Daarna installeer ik de originele drivers en lijken mijn FPSjes een stuk te dalen.

Ik heb gezocht op GoT om hiervoor een oplossing te vinden en via Google, maar tevergeefs. Ik wil van die auto driver install voor mijn videokaart af, aangezien ik bijna overtuigd ben dat het probleem zich daardoor voordoet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil graag mijn games met goede FPSjes en dat lijkt niet te lukken door die MS drivers :(.

Profile

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Doet hij dat ook als je hem in Veilige modus opstart?

Edit: Caps Lock 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Roamor op 16-09-2004 22:23 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 15:38
Kan je niet MS drivers uninstalleren en daarna zonder te rebooten Ati drivers installen?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
RoamoR schreef op 16 september 2004 @ 22:19:
dOET HIJ DAT OOK ALS JE IN VEILIGE MODUS OPSTART?
Damn, nog niet eens aan gedacht (het is al laat). Ga het eens proberen.
offtopic:
Stond je CAPS aan?! :P
eerdepeer schreef op 16 september 2004 @ 22:22:
Kan je niet MS drivers uninstalleren en daarna zonder te rebooten Ati drivers installen?
Nope, dan delete hij ook de drivers van ATI na de reboot :(.

[ Voor 35% gewijzigd door Godjira op 16-09-2004 22:24 ]

Profile

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

RoamoR schreef op 16 september 2004 @ 22:19:
dOET HIJ DAT OOK ALS JE IN VEILIGE MODUS OPSTART?
Je capslock staat aan.

Maar even serieus:

In principe hoort het geen probleem te zijn om drivers te installeren als er al MS drivers opstaan. Bij mij videokaarten werkt het altijd prima zo. Zowel ATI als Nvidia kaarten. Misschien is er een conflict tussen oudere ATI drivers en de nieuwere. (als in oude bestanden die achter zijn gebleven). Er zijn tools die dat kunnen opschonen volgens mij. Op guru3d zijn die denk ik wel te vinden.

Canon Digital Ixus V3

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ok, veilige modes doet does precies hetzelfde, zet gewoon die stomme MS drivers erop.

Op guru3d (thnx for the tip) staat helaas alleen een tooltje om de Nvidia files en registry keys op te schonen, voor ATI is deze er helaas niet :|.

Profile

Pagina: 1