Toon posts:

Beeldscherm stoort bij Transport Giant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een paar minuten met het spel Transport Giant heb gespeeld begint mijn beeldscherm te storen. Er komen dan een aantal verticale golvende lijnen in beeld totdat mijn beeldscherm zichzelf uitschakeld. In mijn computer zit een NVidia Geforce4 kaart met 256 Mb.
Iemand een idee waaraan dit probleem kan liggen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk niet dat het aan je videokaart ligt, maar aan het beeldscherm zelf. Heb je een ander scherm staan?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, en het lukt ook niet om beeld op de tv te krijgen dus dat kan ik ook niet testen.

Verwijderd

Check de monitor met een andere PC. Check je videokaart in een andere PC. Check je voeding/temperaturen en klok evt. je PC/videokaart wat lager.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin dit probleem nu ook met andere programma's te krijgen.
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 05:56:Check je voeding/temperaturen en klok evt. je PC/videokaart wat lager.
Ik ben vrij handig met computers maar dit gebied is voor mij nogal wazig. Hoe en waar doe ik dit?

Verwijderd

er is een overclocking tool standaard bijgeleverd bij een asus nvidia... smartdoctor genaamd, zoek dat eens op google :)

Verwijderd

litany je kan beter eerst vragen of het systeem is overgeklokt voordat je allerlei tools voorsteld waarmee iemand zijn garantie kan kwijt raken..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:03:
litany je kan beter eerst vragen of het systeem is overgeklokt voordat je allerlei tools voorsteld waarmee iemand zijn garantie kan kwijt raken..
Het systeem is niet overgeklokt en het programma werkt niet, hij kan mijn videokaart niet vinden.

Dit zijn de gegevens van mijn systeem:

Miditower systeemkast atx 300watt
Intel P4 2,4GHz. 512kb Cache 533fsb
MSI Mainboard intel 845PE Chipset
2x 512mb DDR-Ram pc-2100
2x WDC 80gb ide 7200rpm 8mb Cache
Pine Geforce4 Ti4200 128mb DDR 8xagp
Soundblaster audigy oem pci

Ik heb het idee dat dit probleem ontstaat als het systeem flink op z'n lazer krijgt door het draaien van diverse software zoals AutoCAD icm het coderen van vdeo's. Zeker weten doe ik dit echter niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ander beeldscherm gebruikt en daar heb ik dezelfde problemen.
Het probleem ligt dus aan mijn videokaart :(

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

GreyGhost

Het is een spook

Check eens je temperaturen als je veel zware programma's hebt draaien(MSI heeft wel een tooltje) en kijk eens of de fan van je videokaart nog draait, misschien is die "op" of zit er veel stof tussen (ook andere fans checken).

For I am grey, between the darkness and the light

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

GreyGhost

Het is een spook

Je hebt toch een MSI moederbord?, die hebben vast wel een tooltje waarmee je de temperatuur van je moederbord kunt zien, geen idee of die videokaart dat al ondersteunt, maar verwacht van niet.

Of probeer anders Everest home edition en kijk bij Computer -> sensor.

[ Voor 19% gewijzigd door GreyGhost op 24-09-2004 21:56 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
GreyGhost schreef op 24 september 2004 @ 21:51:Je hebt toch een MSI moederbord?, die hebben vast wel een tooltje waarmee je de temperatuur van je moederbord kunt zien, geen idee of die videokaart dat al ondersteunt, maar verwacht van niet.
|:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast maar eens open gemaakt en nu blijkt inderdaad het vennetje van mijn videokaart niet meer te werken. Volgens mijn dealer is een koelblok de beste oplossing. Wat zijn jullie ervaringen met een koelblok?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Koelblok? :?

Als in 'Zalman ZM80D-HP'? Een passief gekoelde oplossing dus... Niks mis mee. :)

Je kunt er eventueel ook een ZM-OP1 bijnemen, dat is een optionele fan voor de 80D. Het is even knutselen op je VGA, maar het koelt erg goed.

Eerst had ik een 9800Pro, ik ging van 72 naar 59 graden stressed.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1