Toon posts:

Wil graag setup weg

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had hier al een vraag gesteld over mijn nieuwe pc, dat probleem heb ik inmiddels opgelost. Dit is em:

AMD XP 2600+ (1,92 GHz) 333fsb 512kb
Asus A7V8X-X LAN, DDR400 - AMD
Maxtor 80 GB 7200rpm 8mb Cache p/n 6Y080P0
Behuizing CL4 middletower 300W
512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen

Ik heb windows twee keer geinstalleerd, en dan komt er tijdens het opstarten van de computer zo'n setup (ik hoop dat jullie duidelijk is wat ik bedoel), dat je kunt kiezen welke van de twee je wilt. Net als je bijvoorbeeld linux en windows op je pc hebt.

Laat hem bij mij nou net de verkeerde kiezen, en ik moet ertussen komen om windows goed op te starten. Hoe krijg ik dit weg?

P.S Simpele vraag, maar een ieder die ik ken, en verstand van computers heeft, wist het niet.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Configscherm - Systeem - Geavanceerd - Startup en recovery... in W2K dan, in XP vast ook wel.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt anders c:\boot.ini aanpassen. Dit is een boot.ini voor een XP installatie op de 1ste partitie van de 1ste hdd
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 16:13

Nik

Heb je Windows XP?

Rechts klikken op "Deze Computer", "Eigenschappen". Kies het tabblad "Geavanceerd". Dan bij "Opstart en herstartinstellingen" klik je op Ïnstellingen". Vervolgens kun je uit het dropdown menu het OS kiezen wat jij als eerste wilt laten starten!

Succes!

edit: damn, * Nik moet eens sneller gaan typen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 16-09-2004 22:01 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Heb je dus 2* winxp erop staan?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb win XP. Ik vind dat van Bastien idd niet

Verwijderd

Topicstarter
Heb gedaan wat Proller zei, en nu kiest ie idd de goede eerst. Als ik hem 0 seconden weer laat geven, is het goed lijkt me ... ?

thx

Verwijderd

Je kunt ook gewoon bij run=>msconfig=>boot.ini je verkeerde regel weg halen

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:07:
Heb gedaan wat Proller zei, en nu kiest ie idd de goede eerst. Als ik hem 0 seconden weer laat geven, is het goed lijkt me ... ?

thx
Je kunt ook de vinkjes weglaten bij de 2 weergave tijden (weet niet precies hoe die in de Nederlandstalige XP variant heten). Dan zal altijd de default keuze meteen doorlopen.

Je kunt ook de 'startup options file' handmatig aanpassen en de ongewenste versie verwijderen. Mogelijk nadeel hiervan is dat je dan ook nooit meer bij die 'verkeerde' versie kunt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Tsja, dit is wel erg eenvoudig. Met [search=boot meer windows loader] in WOS en SA had je al een hele trits topics die je hadden kunnen helpen gevonden. Verder had je bij Win+Pause > Advanced > Startup and Recovery dit ook kunnen vindne, en is dat een van de eerste plekken waar je gaat kijken lijkt me.

Tot slot wil ik je verzoeken je in het vervolg aan forumpolicies te houden, zo is deze titel niet conform de WOS policy. Probeer ook een titel met inhoud te verzinnen, dus niet 'wil graag setup weg', maar '[XP] Hoe boot menu aan te passen'. Op die manier is het duidelijker, compacter, en kan je beter geholpen worden. Dit topic gaat op slot om redenen in de eerste alinea :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.