XML, waar moet ik beginnen.
Heb het hele internet afgestruind om hier uit te komen, en al lijkt het een simpele opdracht, ik kom er toch niet uit.
De XML file.
Ik wil gewoon de value van bij txtServer.Text aanapssen.
Ben al bezig geweest met XmlTextWriter, die alleen nieuwe XML bestanden kan maken, met TextReader die niet kan schrijven, en nu heb ik XmlDocument, maar die doet alleen innertext en innerxml ........
Een simpele tutorial om dit te doen ben ik nog niet tegen gekomen .....
Heb het hele internet afgestruind om hier uit te komen, en al lijkt het een simpele opdracht, ik kom er toch niet uit.
De XML file.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <configuration> <appSettings> <add key="txtServer.Text" value="server" /> <add key="txtTable.Text" value="table" /> <add key="txtUserName.Text" value="username" /> <add key="txtPassWord.Text" value="pass" /> <add key="txtStoredProcedureName.Text" value="sp" /> </appSettings> </configuration> |
Ik wil gewoon de value van bij txtServer.Text aanapssen.
Ben al bezig geweest met XmlTextWriter, die alleen nieuwe XML bestanden kan maken, met TextReader die niet kan schrijven, en nu heb ik XmlDocument, maar die doet alleen innertext en innerxml ........
C#:
1
2
3
4
| XmlDocument XD = new XmlDocument(); XD.Load("Config.xml"); XmlNodeReader selNode = XD.SelectSingleNode("//BBB[@key='txtServer.Text']"); |
Een simpele tutorial om dit te doen ben ik nog niet tegen gekomen .....
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 21:50 . Reden: [/code] vergeten ]