Avaya P550 wil maar 1 blade werken op Gbit.

Pagina: 1
Acties:

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Avaya P550 Routed core switch (leuk ding enzo)

Maar er is maar 1 glasvezel SX blade die wil werken. werken houd in ik sluit er via een glasvezel kabel een switch op aan welke vervolgens moet aangeven dart er een link is.

Nu ben ik gaan zoeken naar verschillen in de configs van de blades, en kan ik 1 ding vinden wat verschilt en dat is de Auto Negotiation Mode deze staat bij de werkende blade aan en bij alle andere niet werkende blades uit.

Nu dacht ik nou dat schakel ik eens ff aan maar dat lukt dus niet. (Overigens is gigabit glasvezel standaard Auto Negotiation dus vreemd dat het aan moet)

nu kan ik ook nergens in het 1275 pagina's tellende hanleidings boekje vinden hoe het komt dat ik dit niet kan aanschakelen.

is er iemand die me kan vertellen hoe ik het aan krijg of is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het op een andere manier kan oplossen.

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
niemand ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Veel 3Com switches krijgen het advies in bepaalde situaties waar geen link ontstaat juist *niet* hem op auto te zetten. Waarschijnlijk probeert nu je switch volgens auto een link te vinden met je core ding, terwijl de core op iets geforceerd is, en dat gaat blijkbaar niet goed. Als je ook je switch forceert op dezelfde setting, werkt het dan?

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Het werkt niet om de aangesloten switch om te zetten kwa instelling er is dan nog steeds geen link.

het vreemde hierbij is dat ik 3Com switches n Cisco heb gebruikt.

Wat het helemaal raar maakt is dat er 1 blade is dat perfect werkt en het enige verschil met de instellingen is die autonegotiation aan staan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien sowieso verstandig om Avay zelf eens te bellen ? Uit je verhaal lijkt het namelijk alsof hnet nooit gewerkt heeft; voor hetzelfde geld is het DOA

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Je kunt proberen twee interfaces op de zelfde blade te crossen met fiber om te zien of ze elkaar wel "lusten".
Pagina: 1