Toon posts:

SPDIF problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X-Deluxe met een Nvidia Soundstorm er op, dat ding heeft dus SPDIF....

Nu heb ik zon mooi kabeltje gekocht bij de radiobeurs en die van de SPDIF in de DAT Digital In van mn stereo geplugged......

Als ik em op DAT zet hoor ik alleen maar ruis (RRRRR zoiets)
Zodra ik de stekker uit mn SPDIF trek is de ruis weg.... Lijkt me dus dat mn pc het nie helemaal fris uitzend.
Heb al geprobeerd mn AC3 op SPDIF te zetten maar dat heb ik ook ruis....

Mn stereo is niet het allernieuwst meer maar hij heeft wel Dolby Surround, en ook lollig DAT digital en optical in ( De optical in werkt wel, daar zit mn cdspeler op)

Iemand enig id wat de ruis veroorzaakt en/of wat de oplossing is ??? :'(

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 21:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Staat je "geluidskaart" wel zo ingesteld dat hij het geluid digitaal uitzend? Vaak worden die aansluitingen of voor line-out of voor digital out gebruikt nl. Het zou dus kunnen dat je nu dus een analoog signaal op een digitale ingang zet. Dat gaat natuurlijk niet werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Bergie op 16-09-2004 20:56 ]

Yamaha MT-09

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij ben je gewoon AC3 (DD) over de lijn aan het sturen, en kan je amp dat niet aan. Probeer ergens in te stellen dat je PCM wil oversturen i.p.v DD!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Probeer eens de drivers van nVidia voor je onboard geluidskaart, als ik het goed heb is dat toch een nVidia chip?

|>

Verwijderd

heeft je soundstorm-configuratie geen optie dat hij zich kan gedragen als een 2.0 output over SPDIF. dit denk ik wel en ik geloof dat het minidiskmode heet. (als je minidisk digital in heeft kan je zo ook makkelijk opnemen, dus met een DAT in zou dit ook wel moeten lukken)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan nergens in die Nvidia software instellen dat ie digitaal moet gaan, ik snap er geen drol van.
Is er nog een andere manier voor ? tooltje ofzo

Verwijderd

Topicstarter
ist ook mogenlijk dat mn stereo et nie aan kan ? waar moet ie aan voldoen ( ikke noobje)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

SPDIF is normaliter +/-0.5V en TTL is 0-5V.
De laatste wordt gebruikt om Toslink transmitters (=optische output) aan te sturen, de eerste om digitale signalen via coax kabel te versturen.
Sommige fabrikanten gaan hier nogal slordig mee om, dus het wil nog wel eens voorkomen dat ipv. +/-0.5v er 0-1V verstuurd wordt.
Dit hoor je vervolgens als ruis.
Met een multimeter kun je de spdif uitgang van je PC wel nameten.

Wat ik alleen niet kan opmaken uit je verhaal, is of je muziek of een film met DTS/AC3 probeert af te spelen.
Het laatste kun je wel vergeten als je een oude versterker hebt; dan hoor je ook alleen maar ruis.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1