Toon posts:

de gamepc, zonder al het randgebeuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik een beetje het net aan het besurfen om te kijken wat ik precies wil in een pc die puur gaat dienen om te kunnen gamen, voor het liefst nog een dikke 2 jaar. Ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven ( ik wil alleen de kast he, geen monitor,muis,boxxen etc. )

NU heb ik wel de guide op tweakers gelezen, en dan viel mijn oog op de multimedia pc.

De processor van: amd athlon 64 3200+ ( klinkt oke, niet te duur, dasw el fijn )
de videokaart van xfx geforce fx6800 ( die zat niet in de kit, maar scoorde beter, en was wat goedkoper dan de ati radeon x800 ) Welke is beter?
de 2 x 512 mb ram van kingston ( niet te duur, en das wel fijn )
en volgens die set het moederbord van MSi k8n neo platinum. Nu was bij alternate ( de pcboer in mijn buurt ) alleen de msi k8t neo platinum verkrijgbaar, en die was eigenlijk een beetje te duur.

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk, voor een beetje redelijke prijs. Geluidskaarten en dat soort meuk doe ik toch niks mee, dus waarom de installatie ervoor kopen.
Wat is dan de best presterende combo van processor, videokaart en moederbord?

om echt top of the bill uit te zijn? al wil ik niet meer dan 400 euro per onderdeel uitgeven.

iemand die me wellicht hierop wat kan bijlichten?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
videokaart: Radeon x800pro of de Gforce 6800GT (niet veel verschil, eigen keuze): 410 Euro (iets meer dan 400, maar duidelijk de beste keuze, wil je iets goedkoper heb je gelijk veel minder goed.)
cpu: AMD Athlon64 tussen de 2800+ en de 3400+ (zelf beslissen hoeveel je eraan wilt uit geven, hoe hoger het getal hoe beter en duurder)
mobo: MSI K8N NEO platinum. De MSI K8T versie is wat goedkoper maar presteert ook iets minder, hoewel dat nooit zoveel uitmaakt bij mobo's.

Verwijderd

Topicstarter
Die videokaarten maakt dus niet zo gek veel uit? En kwa ram. ik wilde eigenlijk toch zkr 512, en het liefst 1 gb. Wat is dan een beetje goed merk? Hitachi volgens de guide, maar corsair verkopen ze meer in mijn buurt, en is goedkoper geloof ik? ( correct me if im wrong )

• UltraR-pc
Videokaart is het belangrijkste onderdeel in een game-pc, met deze 2 kaarten heb je met allebei een huidige topkaart in huis. Je zult even wat benchmarks moeten bekijken op verschillende sites om te bepalen welke voor jou het meest geschikt is. (ook kunnen zaken als design een rol spelen, de x800pro heeft bijvoorbeeld een, in mijn ogen, mooie koeler met acceptabele afmetingen, waar de 6800gt een joekel van een koeler heeft die 2 slots nodig heeft (dus ook nog een pci-slot). Maar dit is dus aan jezelf om te bepalen wat je belangrijk vind.
Corsair is een prima merk (1 van de topmerken, beter dan hitachi imo.), 512mb is in principe nog net voldoende, maar ik raad je zeker aan voor 1 gig. te gaan (denk er wel aan dat je pc3200 geheugen neemt, en niet bijv. pc2700, want dat is langzamer.)

Edit:
Hoe zit het eigenlijk met hdd, floppy, dvd, etc.? Weet je al wat je daarmee wilt gaan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door UltraR-pc op 16-09-2004 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee eig. geen flauw idee? maakt dat uit dan? wilde dvd/cd brander, en cd/dvd lezer.
wat zijn goede merken?

ik vind eig. de koeler ( die aan de binnekant van de kast zit ) niet echt heel belangrijk ( kwa uiterlijk dan )

dat van dat 3200 wist k niet, even opschrijven:)

• UltraR-pc
En zo leer je elke keer weer bij :)
hdd, zou ik voor een 7200rpm serial ata gaan. Het ligt eraan hoeveel je nodig denkt te hebben aan opslagruimte. Als dat 160Gig of meer is, zou ik voor een raid0 opstelling gaan. Dit zijn 2 identieke s-ata schijven in raid geplaatst (weten ze bij de pc winkel wel), dit werkt veel sneller dan 1 losse schijf. Denk je echter aan 80Gig genoeg te hebben dan zal raid niet kunnen omdat voor s-ata 80Gig de kleinste schijf is.
DVD-speler / brander wees ik je alleen even op dat dit ook nog binnen je budget moet. Goede merken hiervan zijn NEC, Samsung, Lite-on, Asus, MSI, A-open, etc.
Dit zegt weinig, die merken, omdat je altijd pech kunt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ah en ik begon me al af te vragen waarom veel sets idd 2x 80 waren, leek me zo onlogisch. Tja 2 x 160 lijkt me eig vrij overbodig, wat moet ik met 320 gb, wat ik niet met 160 kan.

Maar 2x80 scheelt een stuk dus? das wel zo praktisch om te weten, ik neem aan dat het mobo daar ook compatibel voor meot zijn?

• UltraR-pc
Ja, die moet s-ata en een raid-controller onboard hebben. Maar dat hebben de meeste socket 754 mobo's wel.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:10:
...

Maar 2x80 scheelt een stuk dus? das wel zo praktisch om te weten, ik neem aan dat het mobo daar ook compatibel voor meot zijn?
jezzz, gezien het feit dat je oog is gevallen op een msi k8t neo, is dat geen punt.
er zit een 2 tal s-ata controllers op, promise en een van de via.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat helemaal goed komen:)

overigens, wat zijn de betere pczaken in regio rotterdam? ik ken alleen mycom en alternate hier in de buurt ( woon zelf in dordrecht ). graag met inbouwen, omdat ik geen zin heb daar dagen mee in de knoop te liggen.

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

alternate dus...mits je er zelf heel wat vanaf weet.
ik had zelf het idee dat de service van de mycom uber is, maar hij is alleen wel wat duurder dan andere zaken in het segment. (met het oog op het budget van 1000 etjes)
kzou uberhaupt maar es kijken wat je totaal prijs nu wordt, als je erover heen gaat moet je maar es kijken wat je met je pc wil doen, en op de relatief minder belangrijke componenten subtiel te bezuinigen. (multimedia pc ging het worden??)

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
de athlon 3200 gaat wel, al had k liever de 3400, maar die is wat buiten mijn budget geloof, k, op mijn huidigoe lijstje 2x kingston 512 mb ram ben k 2 x 112 kwijt op aternate, en dat tikt aan,
voor de rest is de geforce gewoon erg prijzig, en de processor.

ja een multimediagameding, ik hoef geen geluid te bewerken, maar wil wel lekker overweg kunnen met photoshop, en ik wil joint ops ook nog kunnen laten draaien.

maar hoe beter hoe blijer ik ben, aangezien ik dan niet over een jaar weer zit van he, dis ook bagger.

wat is het verstandigs om in te investern?> een hele dure processor? of een heel duur videokaartje. ( ik weet dat ze elkaar kunnen afremmen )

ik zit inderdaad iets over de 1000 heen, met mijn huidige lijstje ( waarop de 64 3400+ staat ), maar mijn vader kwam met de boodschap dat hij 50% ging betalen, dus ik mag nu iets over de 1000 heen. :)

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

kdenk dat het verder wel lukt zo... :/
fijne vader :9

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

ehm laten we eens kijken
msi nforce 3 mobo = 120 euro
nvidia 6800 GT = 430