Toon posts:

[Debian] Cron probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met cron, elke avond word netjes de bovenste taak uitgevoerd maar als ik nog een taak toevoeg wordt deze niet uitgevoerd.

het gaat om een debian-stable systeem

ragbak:/kantoor/backups# crontab -l
0 23 * * * /kantoor/Backupscript_PouwelseTuinen
0 18 * * * sh /home/bram/roosterwijzigingen/mailtje.sh
26 18 * * * touch /kantoor/backups/test

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vergeet je niet toevallig een enter na de laatste regel (onder de laatste entry dus een lege regel plaatsen)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er staan netjes een enter onder aan de file :S

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus als ik het goed begrijp, dan wordt regel 1 wel uitgevoerd en 2 & 3 niet. Probeer eens wat met quotes ` eromheen zetten.

Wat ik trouwens altijd doe is gewoon een extra shellscript aanroepen wat doet wat ik wil ( voordeel hiervan vind ik dat ik dingen na elkaar kan uitvoeren.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
edit je 'm met 'crontab -e'? Dan laadt die nl gelijk de nieuwe crons in. En probeer ook eens het volledige path naar sh en touch op te geven, dus /bin/sh /home...blabla

En wat staat er in je cron.log?

[ Voor 6% gewijzigd door MadMurdock op 16-09-2004 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm iemand enig id waar ik een log van cron kan vinden in debian (het staat niet in /var/log/ en locate cron.log leverde ook geen resultaat)

en ook het quoten en toevoegen van een path leverde niets op

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
waarom zet je je stuff niet gewoon neer in /etc/crontab ?? Dat doe ik ik en vind ik een stuk makkeljiker dan crontab -e

Overigens wat dingen op rekening mee tehouden:
1. Alles wat crontab uitvoert vind je /var/log/syslog
2. Warnings, errors e.d. worden naar de user gemailed (user@localhost) waar het script onder draait
3. Cron heeft (vaak) geen path. dus niet 'sh' maar /bin/sh (of waar die dan ook staat

doe eens een grep cron /var/log/syslog, dan kan je zien of de andere regels wel worden aangeroepen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1