Toon posts:

Ipod, diverse vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik heb deze topic doorgenomen: iPod gekocht, maar ik heb vragen
en blijf toch met een aantal vraagjes zitten:

1. Er zijn 2 bedienings versies Ipods zie ik, mét en zonder knoppen onder het display
( http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod1.jpg en
http://www.apple.com/ipod/specs.html )

Ik dacht dat de één een verouderd model was.
Een verkoper bij Mediamarkt verteld me echter Dat de Ipod in deze 2 uitvoeringen leverbaar is.
Klopt dit, en zoja, welke systeem werkt het lekkerst?

2. Ik vind alles te gek wat ik over de Ipod lees. Ik mis alleen iets zeer essentieels. Klopt het dat de Ipod geen analoge Line in en uitgang heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 18:28 ]

Verwijderd

)je url's staan verkeerd om, maar goed die kneus van de mediamarkt moet je een klap geven.
1. Die met de knoppen is de 3e generatie iPod, en die met het clickwheel is de 4e generatie iPod.
De 4e is natuurlijk beter, logisch gevolg van evolutie.
Een groot verschil is het bedieningspaneel, deze heeft niet meer de 3G knoppen, maar ze zitten in het clickwheel. En de accu gaat nu ipv. de vroegere 8 uur, zo'n 12 uur mee. En verder zijn er nog wat kleine nieuwe features in de software.

2. je hebt gelijk dat er geen line-in/out op de iPod zit. Je kunt dus geen muziek op de iPod opnemen. Hiervoor moet je een iTalk/memorecorder gebuiken!! (dus kun je weer wel opnemen op je iPod :*) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 18:31 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14

Dentheman

Zie signature

Zou je deze vraag dan ook niet in dat topic zetten?

Helpen ze je vast wel mee ondanks je hem nog niet hebt

Zie ondertitel

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 18:23:
Ok, Ik heb deze topic doorgenomen: iPod gekocht, maar ik heb vragen
1. Er zijn 2 bedienings versies Ipods zie ik, mét en zonder knoppen onder het display
( http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod1.jpg en
http://www.apple.com/ipod/specs.html )

Ik dacht dat de één een verouderd model was.
Klopt, de 3g (met die knoppen onder het display) is het oude model. De 4g (met 't clickwheel) is het nieuwe model.
Een verkoper bij Mediamarkt verteld me echter Dat de Ipod in deze 2 uitvoeringen leverbaar is. Klopt dit, en zoja, welke systeem werkt het lekkerst?
Misschien bedoelde hij de mini iPod en de gewone iPod, verschil daartussen is de omvang (zowel volume als opslag).

De 3g had een iets mindere batterij. De bediening lijkt me niet echt verschillend (heb zelf alleen een 4g, dat werkt in ieder geval prima).
2. Ik vind alles te gek wat ik over de Ipod lees. Ik mis alleen iets zeer essentieels. Klopt het dat de Ipod geen analoge Line in en uitgang heeft?
Klopt ten dele. De iPod heeft geen analoge line in, je kunt echter wel microfoon opzetstukjes kopen, het blijft echter mono (zo ver ik weet).

Als je de iPod in het dock zet heb je wel een line out.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

dat zei ik al... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Danmk dank voor alle reacties..
Dus die verkoper is een sukkel.
Dat dácht ik dus al he..
In geen winkel weten ze écht iets tegenwoordig, vind ik.
Juist voor die details ga je naar een winkel.
bah, wat weer een teleurstelling.

Ik zie inderdaad hier de dock met line-out:
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9602

Maar nergens lees ik inderdaad iets over een Line In, die bestaat dus niet.

Het eerste waar ik aan denk bij dat clickwheel, is de kwetsbaarheid..
Zijn er mensen die al geruime tijd de Ipod gebruiken en hier iets over kunnen zeggen ..?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 21:44 ]

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06

KroeT

[...]

offtopic:
Niet alleen bij de Mediamarkt werken halve zolen.
Een verkoper van Dixons vertelde me dat de Mini meer functies zou hebben dan de gewone iPod, zoals agenda, wekker, sleepfunctie etc, en dat de accu langer mee zou gaan. Toen ik hem vertelde dat de 4G 12 uur mee gaat t.o.v. de 8 uur van de 3G en Mini mompelde hij iets in de trant van: "Mja, dat zou wel kunnen".
Eikel.

[ Voor 9% gewijzigd door KroeT op 16-09-2004 22:21 ]

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Het clickwheel kun je het beste vergelijken met een touchpad op een laptop. Is dus gewoon een aanraakgevoelig gedeelte. Dit bestaat al heel lang en is daardoor niet kwetsbaar. Niet omdat het lang bestaat maar omdat het concept zeer vaak gebruikt wordt en daardoor bewezen goed is.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ach, als je goed geinformeerd wilt worden kan je het beste naar een Apple Centre gaan of naar een andere Apple Authorized Reseller. Je kan ze vinden op deze pagina. :)

Je kan trouwens ook gewoon de headphone poort nemen als line out. Het is namelijk gewoon een standaard mini jack aansluiting. De kabels om hem op je stereo aan te sluiten worden overal verkocht. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Bij de 3g kan je scrollen met dat pad.

Werkt dat bij de Mini en 4g ook zo? * daniëlpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mini en de 4G werkt dat ook zo. De bediening van de mini en de 4G werkt hetzelfde. Verschil met de 3G is dat de afzonderlijke knoppen nu zijn geintegreerd in het clickwheel. Dit werkt makkelijker aangezien je niet steeds je duim moet bewegen tussen de knoppen en het scrollwheel. Bij de 4G zit dus alles binnen je duimbereik.
Bekijk een plaatje van de mini of de 4G en het wordt je allemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

line-in isser niet nee
je zou alleen kunnen opnemen via de iTalk, soort memorecorder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Ik zie net alle accesoires op http://www.apple.com/nl/ipod/accessories.html.

Inderdad kun je een microfoon bij kopen.
Maar die microfoon is geen vervanger voor een line-in. helaas..
Ik vind dat nu nog het enige minpunt om hem nog niet te kopen...
Het gemis van een line-in.

Wat ook zeeeeeer gaaf is, is de medialzer. Handig om op vakantie je kaartjes in te lezen van je digitale camera...
Alleen jammer dat ie zo schan-dalig duur is!
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=T7418
Dit slaat nergens op hoor...zo;n prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Over de line-in... tja, ik mis hem niet, muziek opnemen doe ik toch thuis, en dan liever in goede kwaliteit, met de juiste apparatuur, en niet met portable spul... De iMic heb ik zelf ook, opname is leuk voor memo's, maar niet voor opnamen waar het geluid belangrijk is.

Over de Medialezer: Hij is leuk, ik heb hem ook. Maar hij trekt de accu van je iPod in no-time leeg, ongeveer na het overzetten van zo'n 800 Mb is de iPod leeg, en moet je hem eerst weer opladen, want met de medialezer eraan kun je hem niet opladen. De prijs is inderdaad hoog, maar ligt aan Belkin, niet aan Apple.

Maar de meest coole feature is de afstandsbediening, die werkt echt super.

[ Voor 17% gewijzigd door unSOUND op 17-09-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een line-in heb je idd ook niet echt nodig. Ik heb ook een minidisc trouwens (3 jaar oud!!!) dus daarop kan ik alleen via line-in opnemen. Je zal wel moeten. Maar een iPod heeft dat niet nodig, want opnemen doe je ergens anders mee en dan via computer erop. mp3 is niet als een cassettebandje natuurlijk. Alles moet tegenwoordig via de computer he...

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:34:
Bij de mini en de 4G werkt dat ook zo. De bediening van de mini en de 4G werkt hetzelfde. Verschil met de 3G is dat de afzonderlijke knoppen nu zijn geintegreerd in het clickwheel. Dit werkt makkelijker aangezien je niet steeds je duim moet bewegen tussen de knoppen en het scrollwheel. Bij de 4G zit dus alles binnen je duimbereik.
Bekijk een plaatje van de mini of de 4G en het wordt je allemaal duidelijk.
Ik heb al vele plaatjes gezien van de mini en 4g. Maar het was me niet helemaal duidelijk of je met dat clickwheel ook kon scrollen ;)

Maar nu wel dus, bedankt.
Even over die line in. Kan je ook je gitaar inpluggen met een verloopstekkertje in zo'n voicerecorder ofzo? Dat lijkt me ook wel leuk.

• unSOUND
Er zijn meerdere voicerecorders voor de iPod, een ervan heeft een line-in, ik weet alleen niet meer welke. Even zoeken dus...

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Als ik op iPodlounge.com (goede site trouwens) zie ik maar 1 voicerecorder staan.
Maar ja, dat hoef ik voorlopig nog niet, eerst een iPod zelf :P

Verwijderd

Topicstarter
Een line-in heb ik wel degelijk nodig, heren..
Ik kan nergens een optie vinden om dit mogelijk te maken op de Ipod.
Ik vraag me af wie weet welke optie ik dan zou moeten aanschaffen...

Verwijderd

wat wil je doen dan met de line-in? dan kunnen we misschein alternatieven aandragen!

• unSOUND
Griffin heeft de volgende 2 modellen:

Voice recorder : Heeft geen line in, enkel een microfoon.
iTalk : Heeft een 3,5 jack-input, en een kleine speaker voor playback.

beide modellen nemen op met : 8kHz, 16 bit mono WAV files.

[ Voor 3% gewijzigd door unSOUND op 18-09-2004 18:57 ]

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Kan je een extra mic (of verloop stukje van je gitaarkabel) er dan in pluggen en opnemen?

Verwijderd

als je hem kan laten verlopen naar een 3,5mm jack wel ja (voor de nOObs, dat ziet er hetzelfde uit als het stekkertje van je normale discman oordopjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ok, bedankt!

En is dat ook op de Mini?

[ Voor 55% gewijzigd door daniëlpunt op 19-09-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze passen wel op de mini geloof ik ja, maar kzou het voor de zekerheid nog maar ff checken want de dictafoon is niet compatibel met min (en die is ook van belkin!)

Edit: iTalk is niet geschikt voor de mini!! Dus helaas niets voor de mini nog!!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Zeg eens... Niet om het een of ander, maar ik begin me nu dus echt af te vragen of dit hele gesprek niet beter naar de al bestaande topics kan moven...

Vorige week was er nog een van twee/drie pagina's over de iPod memo-recorders en d'r is natuurlijk ook nog het aloude iPod topic... Letterlijk alles wat hier is/wordt gevraagd is in die andere topics al besproken...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
With the fellow there ^^

Mensen, het begon met wat kleine vraagjes maar het begint nu wat al te bar en boos te worden. Plaats dit ook maar niet in dat andere iPod topic, want drie kwart is daar gewoon al langs geweest en het andere kwart is gewoon niet interessant genoeg.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.