Toon posts:

[css] menu valt weg met div met overflow: auto

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een site maak ik gebruik van Pure CSS menu's. Nu is het probleem alleen dat wanneer het uitklapmenu over een div heenvalt die overflow: auto heeft het uitklapmenu weer wegvalt. Zie hier het voorbeeld. Dit is een onderdeel uit de werkelijke site. Wanneer de overflow: auto weggelaten wordt werkt het perfect.

Mijn vraag is dus hoe ik ervoor kan zorgen dat het uitklapmenu (onder producten) niet verdwijnt. Dit gebeurt dus in Firefox. Oorzaak is dus bekend, alleen de oplossing (nog) niet.

Terzijde, maar niet relevant voor het probleem:
Ik heb gebruik gemaakt van IE7 zodat ik een pure css menu ook in IE gewoon goed kan tonen. Sterker nog, IE doet het nu wel goed en Firefox niet...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij komt dit doordat de :hover op de a tag staat en je daar buiten komt zodra je naar de ul/li beweegt.
Zet de :hover dus op de ul.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt dit doordat de :hover op de a tag staat en je daar buiten komt zodra je naar de ul/li beweegt. Zet de :hover dus op de ul.
Als ik de overflow: auto weglaat uit #contents doet ie het wel gewoon. Dus het lijkt me dat daar het probleem zit en niet in de plek van de :hover
Is het een bug in Firefox, of een fout in de code? Opera doet het namelijk wel gewoon goed.

Verwijderd

Maar als je li/ul hover gebruikt dan werkt dat toch niet in IE!?

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je li/ul hover gebruikt dan werkt dat toch niet in IE!?
Wel als je IE7 gebruikt, zoals ik ook in mijn openingspost zei.

Verwijderd

Oke maar de meeste mensen gebruiken nog steeds IE6 of lager.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 16:49:
Oke maar de meeste mensen gebruiken nog steeds IE6 of lager.
Even verder kijken dan je nickname lang is; IE7 is een stuk javascript waardoor er meer mogelijk is met css in Internet Explorer :P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Ik had wel gekeken op die site maar werd er niet echt wijs uit.
Dat dit kon hoor ik nu ook voor het eerst. Ik had wel op google al een beetje gezocht naar IE7 maar ik kreeg in het Nederlands alleen maar resultaten van een nieuwe browser. Sorry zal m'n mond nu verder houden :P
Pagina: 1